Полицијска станица КАЊИЖА

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Advertisements

Ajánlások.
Évszakváltás a közlekedésben
a sebesség mértékegysége
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
TASKI swingo 455 Erős. Tömör. Kényelmes.. Fő tulajdonságok • optimalizált gépmagasság, hogy az asztalok alá is beférjen • erőteljes gépezet a nehezen.
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
1. Hány darab vészfék kar van elhelyezve a járműben?
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
 Hibrid rendszernek azt a megoldást nevezzük, melynek során a meghajtáshoz szükséges energiát két vagy több, különböző elven működő erőforrásból nyerik.
Tűzvédelem a kereskedelemben
Both Gyula
Miért ösztönzi az MNB az UV-A/C lámpák kiskereskedői használatát? Ferenczi Barnabás augusztus 31.
ÚJ. A tél a legnagyobb igénybevételt jelentő évszak TÉLI Összetett Bármi előfordulhat: NYÁRI Viszonylag egyszerű Csak ez fordul elő: Nedves út HóJég Száraz.
Kutatók (fejlesztők) éjszakája -2011
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Szabványosítás: Meghatározások 4.1 A 42 V-os fedélzeti hálózatban megengedett legnagyobb feszültségek meghatározása A 42 V-os fedélzeti hálózatban fellépő.
VÁLTOZÓ SEBESSÉGŰ ÜZEM
Városi tömegközlekedés
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Buktatók a jogszabályi környezetben KBSZ Szakmai Fórum november 24. Monostory Miklós Vasútbiztonsági referens
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET ALAKULÁSA KISGÉPES TERÜLETEN A HALÁLOS BALESETEK TÜKRÉBEN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. Sipos.
Katonai Műszaki Doktori Iskola A katonai közlekedési rendszertechnika helye, szerepe a katonai műszaki tudományokban Szűcs László CSc / Előadás: án.
2012. évi adótörvény változások. Az adótörvényeket módosító törvények évi CLVI. törvény az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Bringa - tekerj, hogy haladj 3. Bringaformák
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
BELÜGYMINISZTÉRIUM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal Közlekedési Igazgatási és Nyilvántartó Főosztály Az adminisztráció csökkentése.
Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Központi Közlekedési Felügyelet Közúti Jármű Felügyelet Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Mihalek Miklós.
A hulladékká vált gépjárművek kezelésének egyes kérdései A hulladékká vált gépjárművek kezelésére több magyar jogszabály is vonatkozik, amelyek az Európai.
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI INTÉZET Nonprofit Kft.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
Gyakorlati alkalmazás
Intelligens közúti kereszteződés
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
A SZINTEZÉS A SZINTEZÉS. A SZINTEZÉS A SZINTEZÉS.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Mire elegendő a járművezető képzés?
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
hatásterület lehatárolása az IMMI 2011 szoftver segítségével
BALESETI MECHANIZMUSOK
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Fontos változások a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló 176/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet értelmében Előadó: Metál.
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
KRESZ MÓDOSÍTÁS 2007 Gál Jenő r. alezredes. Új közúti jelzések.
A TARGONCÁK KIVÁLASZTÁSA A LOGISZTIKAI RENDSZEREKHEZ AZ ÜZEMELTETÉS GYAKORLATI TAPASZTALATAI MINDEN FELADATHOZ A MEGFELELŐ TARGONCÁT.
Fontos változások a személygépkocsival díj ellenében végzett
ADR 2017.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék

Erdészeti/csemetekert növényvédelem hatósági vonatkozásai
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Hulladéktároló konténerek és kukák törésének lehetséges okai
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Közlekedési ismeretek
Előadás másolata:

Полицијска станица КАЊИЖА Полицијска станица КАЊИЖА MAGYARKANIZSAI rendőrőrs A GÉPJARMŰVEK KÖTELEZŐ FÖLSZERELÉSE

SZABÁLYZAT A GÉP- ÉS KAPCSOLT JÁRMŰVEK BESOROLÁSÁRÓL ÉS A JÁRMŰVEK KÖZLEKEDÉSBEN VALÓ RÉSZVÉTELÉHEZ SZÜKSÉGES FELTÉTELEKRŐL Már hatályban van a gép- és kapcsolt járművek besorolásáról és a járművek közúti közlekedésben való részvételéhez szükséges feltételekről szóló szabályzat (Az SZK Hiv. Közlönye, 64/2010. sz.), amely rendelkezik a gépjárművek és pótkocsik besorolásáról és azokról a feltételekről, amelyeket a közúti közlekedésben részt venni szándékozó járműveknek teljesíteniük kell (méret, műszaki követelmények, berendezések, szerkezetek, fölszerelés, műszaki normatíva, a téli fölszerelés birtoklásának és használatának módja és időszaka).

A szabályzatból idézzük, hogy a leggyakrabban előforduló járműveknek milyen kötelező fölszereléssel kell rendelkezniük М1 fölépítménytípus – személygépkocsik: АА limuzin AB ferdehátú limuzin AC kombi (karaván, station wagon, estate car) АD kupé АЕ kabrió АF többcélú jármű: az AA-tól AE-ig meghatározottaktól különböző gépjármű, amely egységes utastérben személyek és poggyászuk vagy áruk szállítására szolgál

AZ ÚJ BESOROLÁS SZERINT „L” JELŰ JÁRMŰVEK közé tartozik: L1 kategória – a segédmotoros kerékpár (moped) olyan kétkerekű jármű, amelynek maximális tervezési sebessége nem haladja meg a 45 km/órát (az erőátvitel módjától függetlenül), hengerűrtartalma legföljebb 50 cm3 (belső égésű motor esetében), vagy legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legföljebb 4 kW (elektromos motor esetében).   L2 kategória – háromkerekű segédmotoros kerékpár bármilyen kerékelrendezéssel, amelynek maximális tervezési sebessége nem haladja meg a 45 km/órát (az erőátvitel módjától függetlenül), hengerűrtartalma legföljebb 50 cm3 (belső égésű motor esetében), vagy legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legföljebb 4 kW (elektromos motor esetében).

. L3 kategória – kétkerekű oldalkocsi nélküli motorkerékpár, amelynek maximális tervezési sebessége meghaladja a 45 km/órát (az erőátvitel módjától függetlenül), vagy henger-űrtartalma meghaladja az 50 cm3-t (belső égésű motor esetében), vagy legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye meghaladja a 4 kW-ot (elektromos motor esetében). L4  kategória – háromkerekű oldalkocsis motorkerékpár, amelynek kerekei a hosszanti középsíkhoz képest aszimmet-rikus elrendezésűek, maximális tervezési sebessége meghaladja a 45 km/órát (az erőátvitel módjától függetlenül), vagy henger-űrtartalma meghaladja az 50 cm3-t (belső égésű motor esetében), vagy legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye meghaladja a 4 kW-ot (elektromos motor esetében).

L5 kategória – háromkerekű tricikli, azaz három, a hosszanti középsíkhoz képest szimmetrikus elrendezésű kerékkel rendelkező jármű, amelynek maximális tervezési sebessége meghaladja a 45 km/órát (az erőátvitel módjától függetlenül), vagy hengerűrtartalma meghaladja az 50 cm3-t (belső égésű motor esetében), vagy legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye meghaladja a 4 kW-ot (elektromos motor esetében). L6 kategória – könnyű négykerekű tricikli, amelynek terheletlen tömege legföljebb 350 kg, elektromos jármű esetén nem számítva az akkumulátorok tömegét; amelynek maximális tervezési sebessége nem haladja meg a 45 km/órát; hengerűrtartalma legföljebb 50 cm3 (benzinüzemű belső égésű motor esetében), és legnagyobb nettó teljesítménye legföljebb 4 kW (egyéb üzemanyaggal működő belső égésű motor esetében), vagy legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legföljebb 4 kW (elektromos motor esetében).  .

. L7  kategória – egyéb, az L6 kategória követelményeit nem teljesítő (nehéz) négykerekű tricikli; amelynek terheletlen tömege legföljebb 400 kg, illetve teherszállításra szolgáló jármű esetén legföljebb 550 kg, nem számítva az akkumulátorok tömegét (elektromos motor esetében); amelynek legnagyobb nettó teljesítménye legföljebb 15 kW. 

AZ „М1” és „L” JELŰ SZEMÉLYGÉPKOCSIK FÖLSZERELÉSE Lennie kell minden gépjárműben és pótkocsiban, kivéve a motorkerékpárt, a háromkerekű gépjárműveket, a könnyű és nehéz négykerekű triciklit, a traktort, a traktorpótkocsit, az egyszeres tengelyű pótkocsit és az egytengelyű pótkocsit, a városi és városkörnyéki forgalomban közlekedő autóbuszt, a városi trolibuszt. Pótkerék

Biztonsági háromszög Egységes műszaki követelményeknek kell megfelelnie, jól látható helyen ott kell lennie a gépjárműben és pótkocsiban (kivéve az L, K és O kategóriába tartozókat), hogy szükség esetén a vezető használni tudja. A föntiek szerinti két db biztonsági háromszögnek kell lennie:   1) pótkocsit vontató teherjárműben és autóbuszban;  2) gépjárművek alkotta szervezett menetoszlopot záró gépjárműben.  Alkalmazása: azonnal

Elsősegélydoboz  Az SRPS Z.B2.001 szabványnak (A Szerb Köztárs. Hiv. Közlönye, 6/10 szám) megfelelő „А” méretű elsősegély-készletnek bármikor használható módon rendelkezésre kell állnia az L kategóriájú gépjárműveken, kivéve az L1, L2 és L6 kategóriát.  Az SRPS Z.B2.001 szabványnak (Az SZK Hiv. Közlönye, 6/10 szám) megfelelő „B” méretű elsősegélykészletnek bármikor használható módon rendelkezésre kell állnia az М, N, T, C és K5 kategóriájú gépjárművekben.  A 22-nél több ülőhelyes М2 és М3 kategóriájú járművekben két db „B” méretű elsősegélykészletnek kell lennie. Az elsősegélykészletet hozzáférhető helyen kell tartani.   Alkalmazása: 2011. szeptember 18-ától

Csereizzók és cserebiztosítékok 118. szakasz A gépjárművekben (a motorkerékpár, traktor, panorámabusz, városi trolibusz, városi és városkörnyéki forgalomban közlekedő autóbusz kivételével) lenniük kell az ottani aljzatba illő csereizzóknak és cserebiztosítékoknak. A megkövetelt minimális készlet: 1) egy távolsági reflektorizzó; 2) egy tompítottfény-izzó (lehet kombinált távolsági-tompított); 3) egy elülső helyzetjelző izzó; 4) egy indexizzó; 5) egy hátsó helyzetjelző izzó; 6) egy hátsó stoplámpaizzó (lehet kombinált helyzetjelző-stoplámpa); 7) egy legföljebb 10 A-es biztosíték; 8) egy legföljebb 20 A-es biztosíték. Az izzószál nélküli világítótestek (gázüzemű fényforrás, LED stb.) pótlására a járművekben nem kell rendelkezni csereizzókkal. Alkalmazása: azonnal

Fényvisszaverő mellény Az SRPS EN 471:2007 szabvány követelményeit kell teljesítenie (A Szerb Közt. Hivatalos Közlönye, 39/07. sz.).  Alkalmazása: azonnal

Vontatókötél vagy -rúd , Vontatókötél vagy -rúd A személygépkocsiban hozzáférhető helyen lennie kell vontatást lehetővé tevő 3—5 m hosszú kötélnek, illetve legföljebb 3 m hosszú rúdnak. A többi gépjármű és pótkocsi rendelkezhet vontatórúddal. Csak olyan vontatórúd használható, amelynek szakítószilárdságát bevizsgálták, és kiállja a gazdajármű megengedett legnagyobb tömegének több mint a felét.   Alkalmazása: azonnal

Téli fölszerelés  A gépjárműveken és pótkocsikon (az L kategóriába tartozók kivételével) a szabályzat értelmében ide tartozik: 1) téli gumi az M1 és N1 járművek mindegyik kerekén (pl. M+S, Snow, Winter stb.);  2) hólánc, illetve tapadásfokozó egyéb berendezés; 3) az M2, M3 és N járművekben a téli fölszerelésnek kötelezően része egy lapát is, kivéve a városi közösségi közlekedés járműveit. A téli gumi futófelületének bordamélysége nem lehet kisebb 4 mm-nél.

. Szögecselt gumit a járművekre nem szabad fölszerelni. November 1-jétől április 1-jéig a járműveknek rendelkezniük kell téli fölszereléssel. Ezen az időszakon kívül is lehet a járműveken téli fölszerelés.   Hóláncot és egyéb tapadásnövelő berendezést akkor kell kötelezően a kerékre szerelni, ha „hólánc” jellel ellátott útszakaszon az úttestet hó borítja. „Hólánc” jellel el nem látott útszakaszon csak akkor szabad hólánccal közlekedni, ha az úttestet hó borítja. Alkalmazása: november 1. és április 1. között

Bukósisak és ablaka Egybefüggő kialakításúaknak kell lenniük, egyöntetű műszaki követelményeknek megfelelniük. Ha a gyártás ideje föl van tüntetve a bukósisak külső felén, akkor 5 évnél fiatalabbnak kell lennie, illetve csak a gyártó által előírt időtartamon belül használható. Ha látható sérüléssel járó közúti balesetben a bukósisak láthatóan megrongálódott, vagy ha motorkerékpárról való esésben védőszerepét egyszer már betöltötte, a bukósisak nem használható tovább. Alkalmazása: azonnal

Megjegyzés: – 1982. október 1. előtt gyártott járműveken a fő fényszórók fénye lehet sárga színű.   – 1971. január 1. előtt gyártott járművekben az üléseknek nem kötelező biztonsági övvel rendelkezniük. – 1980. január 1. előtt gyártott járművekben a középső leárnyékolás mértéke nem haladhatja meg a 3,52 m-1-et

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET