Az innováció forrásai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kormányzati szándékok a közérdekű bejelentők védelmében
Advertisements

INNOVÁCIÓMENEDZSMENT
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Versenyelemzés 8.fejezet.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Innováció lehetséges szerepe a nemzetközi üzletfejlesztésben
Lengyel Balázs, IBS Budapest Vállalkozók, spin-off cégek
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Drajkó László Microsoft Magyarország
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A SZOCIÁLGEOGRÁFIA I. ROKONTUDOMÁNYOK
Industrial Organization - alapvető modellek
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
Hegyi Csilla osztályvezető Innovációs és K+F Főosztály
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A vállalkozások környezete
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
1 Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA.
Új törekvések a logisztikaiközreműködésben
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
(AGRÁR)EGYETEMEK SZEREPE A HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉSBEN
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Elméleti közgazdaságtan
A magyar tudomány az Országgyűlés előtt Vizi E. Szilveszter a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.
Mit kíván a külföldi befektető? Alacsony adót vagy költségvetési fegyelmet? Kormányzati hatékonyság és üzleti környezet: adalékok a növekedés intézményi.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A marketingkörnyezet elemzése
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Magyarországi kis és középvállalatok szerepvállalása a gazdasági növekedés előmozdításában Az Információs Társadalom Parlamentje Június 1-2.
Az innováció típusai.
Az innováció fogalma. A., Schumpeter (1939, 1980) B., Rechnitzer (1993) C., Frascati kézikönyv (1995) D., Oslói kézikönyv (2005) E., Jogszabályok I
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
Automatizált kábelkonfekcionálási technológia kutatása, intelligens kábel és egyedi csatlakozók fejlesztése INFONIA Alapítvány Rab Árpád, projektvezető.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
Vállalkozásmenedzsment I.
GINOP programidőszak rövid áttekintése.
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
CSEREHÁTI UTAK A SZOCIÁLIS GAZDASÁGBAN Nonprofittól a forprofitig.
2005. VERSENYKÉPES CÉGMÉRET Előadó: Karsai Béla Július 1. BÉT.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Az innovációs modellek (az innovációk keletkezése Roy Rothwell)
Gazdálkodástudományi Szakmai Kollégium
Kérdések a második zh-hoz
*Innovatív társadalom, innovatív közösségek*
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
17. ÚJ TUDOMÁNYOS TECHNOLÓGIAI FORRADALOM.
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
*Innovatív társadalom, innovatív közösségek*
*Társadalmi innovációk a térségben* Dr. Szabó-Tóth Kinga
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
Előadás másolata:

Az innováció forrásai

A., A kreativitás – különböző dimenziók mentén értelmezve I. Vállalkozói kreativitás és teremtő rombolás (Schumpeter: creative destruction) II. Műszaki kreativitás és üzleti érdek (Veblen amerikai közgazdász és szociológus) B., Társadalmi/intézményi feltételek I. Megfelelő intézményi rendszer II. A vállalkozók és a finanszírozók kapcsolata III. A termelő szféra és a pénzügyi intézmények fejlettsége IV. A fejlődés érzékelése a társadalom által V. Nyitottság a technológia és a tudomány irányába VI. A tudományos és akadémiai közösségek valamint az üzleti körök közötti kapcsolatok VII. Az állam aktív szerepe

C., Kutatás és fejlesztés I. ez a technológiai innováció alapvető forrása II. igénye iparáganként eltérő (4. táblázat!!!) III. jelentős probléma – magas költségigény + bizonytalan pénzügyi megtérülés D., Katonai-stratégiai kutatások és kormányzati programok E., Piaci verseny – a vetélytárs új termékének megjelenése a vállalatot egy új termék kialakítására ösztönzi