Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Egyéni fejlesztési terv
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
PRESSLEY RIDGE Program
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Az integrált terápiák elvének szakmai modelljei
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Pedagógus értékelési rendszer
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Szent László Középiskola Szekszárd
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Csókay László KPSZTI április 13.
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja

DOMINÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA Cím: 1096 Budapest, Lenhossék utca 24-28. Tel: 455-10-20 E-mail: info@lenhossek.hu

Iskola szerkezete általános iskolai tagozat ( 1.-8. évfolyam) kis létszámú (8-12 fő) osztályok Magatartási probléma, beilleszkedési nehézség, tanulási zavar

A segítő munkaközösség 4 fő gyógypedagógus/ fejlesztő pedagógus 2 fő pszichológus 1 fő gyermek - és ifjúságvédelmi felelős (1-4. évfolyam) 1 pszichiáter családi kapcsolattartó évfolyamonként (5-8.évfolyam) programkoordinátor évfolyamonként (5.-8. évfolyam) - A szakórákat tartó tanítók és tanárok speciális felkészültsége szintén elengedhetetlen feltétele a tanulók megfelelő ellátásának. 4/5/2017

Fejlesztést segítő foglalkozások formái Csoportos foglalkozás Játékcsoportok, kalandcsoportok Tanulási technikák elsajátíttatása Mozgásterápia

Fejlesztést segítő foglalkozások formái Korrepetálás/ felzárkóztatás a tananyagban elmaradóknak A „Mi lakásunk” mentálhigiénés és szabadidőközpont adta lehetőségek kihasználása

A Re-ED alapfeltételei A gyerekek ellátása az erősségeikre és jóllétükre alapozott. A gyereket mindig egy nagyobb rendszer részeként szemléli. A gyerekekkel közvetlenül foglalkozók képzett szakemberek.

A modellprogram célja Olyan intenzív, „rövid” időtartamú, átmeneti oktatási és kezelési szolgáltatás, amely képes az érzelmi zavarokkal és magatartási nehézségekkel küzdő gyerekeket és fiatalokat eljuttatni arra a szintre, hogy sikeresen vissza tudjanak integrálódni hagyományos tantervvel és módszerekkel működő iskolába.

Adaptációs modell a DOMINÓ Általános Iskolában Közvetlen célcsoport: 5-8. évfolyam szüleik pedagógusok

Munka a pedagógusokkal Célunk: a pedagógusok attitűdje a tanítás-tanulás folyamata, illetve a problémás gyerekek és családjaik iránt pozitív irányban változik.

Munka a pedagógusokkal Stratégiák: alkalmazottak kiválasztása pedagógusok folyamatos képzése, monitorozása programkoordinátor jelenléte team munka a pozitív megerősítésre épülő pedagógiai szemlélet alkalmazása

Osztályfőnök és szaktanár együttműködése A főállású osztályfőnökök közreműködhetnek a tanítás során csoportmunkákban a tanulóknak egyéni segítségnyújtásban differenciálásban szemléltető eszközök előkészítésben fegyelmezéssel kapcsolatosan: a pedagógus közelsége 1-1 tanulóhoz tanuló kivonása az óra bizonyos részéből

Munka a családokkal Célunk: A szülők pozitívan gondolkodjanak az iskoláról, tanulásról támogassák gyermekeiket büszkék legyenek gyermekeik iskolai teljesítményére

Munka a családokkal Stratégiák családi kapcsolattartó – évfolyamonként hidat szeretnénk építeni az iskola és a család között pozitív visszajelzéseket adunk a szülőknek esetmegbeszélők negyedévente

Családi kapcsolattartók feladatai a családot, gyereket érintő, az iskola színteréhez kapcsolódó ügyek elintézése gyermekvédelmi feladatok ellátása nem a mi feladatunk a családgondozás (!)

Munka a gyerekekkel Célunk: A tanulók képesek legyenek hagyományos iskolai keretek között tanulni (általános iskola, középiskola) pozitívan gondolkodjanak jövőjükről (legyen céljuk, jövőképük) alapvetően csökkenjen a kriminális viselkedések száma köreikben

Munka a gyerekekkel széleskörű felmérés Stratégiák: széleskörű felmérés egyéni tervek alapján dolgozunk, a gyermek erősségeire építve két tanár van egyszerre a tanteremben (páros óravezetés) állandó, egyértelmű, tisztán kommunikált elvárásrendszer folyamatos visszajelzés a gyerekeknek

Munka a gyerekekkel Magatartás módosító menedzsment rendszer (célkitűzések, petákrendszer) Életre nevelési program Kalandpedagógiai foglalkozások – tapasztalati tanulás Csoportban dolgozunk Erdei iskola Reggeli, értékelő beszélgető kör Problémamegoldó beszélgetőkör Közösségi programok

Tanulók magatartásának értékelése, változása következetes értékelés, visszajelzés a tanuló működéséről egyéni és csoportcélok az osztályokban heti egy alkalommal vásárlás havi kimutatás a céljaik betartásáról

Értékelések máshogyan magatartási kérdőív félévente negyedévenként esetmegbeszélő tagozatgyűlések havonta féléves szöveges értékelés iskolai mulasztások tanórai magatartás kommunikáció iskolai, közösségi magatartás iskolához, tanuláshoz való viszony

Köszönjük a figyelmet!