Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
DOMINÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA Cím: 1096 Budapest, Lenhossék utca 24-28. Tel: 455-10-20 E-mail: info@lenhossek.hu
Iskola szerkezete általános iskolai tagozat ( 1.-8. évfolyam) kis létszámú (8-12 fő) osztályok Magatartási probléma, beilleszkedési nehézség, tanulási zavar
A segítő munkaközösség 4 fő gyógypedagógus/ fejlesztő pedagógus 2 fő pszichológus 1 fő gyermek - és ifjúságvédelmi felelős (1-4. évfolyam) 1 pszichiáter családi kapcsolattartó évfolyamonként (5-8.évfolyam) programkoordinátor évfolyamonként (5.-8. évfolyam) - A szakórákat tartó tanítók és tanárok speciális felkészültsége szintén elengedhetetlen feltétele a tanulók megfelelő ellátásának. 4/5/2017
Fejlesztést segítő foglalkozások formái Csoportos foglalkozás Játékcsoportok, kalandcsoportok Tanulási technikák elsajátíttatása Mozgásterápia
Fejlesztést segítő foglalkozások formái Korrepetálás/ felzárkóztatás a tananyagban elmaradóknak A „Mi lakásunk” mentálhigiénés és szabadidőközpont adta lehetőségek kihasználása
A Re-ED alapfeltételei A gyerekek ellátása az erősségeikre és jóllétükre alapozott. A gyereket mindig egy nagyobb rendszer részeként szemléli. A gyerekekkel közvetlenül foglalkozók képzett szakemberek.
A modellprogram célja Olyan intenzív, „rövid” időtartamú, átmeneti oktatási és kezelési szolgáltatás, amely képes az érzelmi zavarokkal és magatartási nehézségekkel küzdő gyerekeket és fiatalokat eljuttatni arra a szintre, hogy sikeresen vissza tudjanak integrálódni hagyományos tantervvel és módszerekkel működő iskolába.
Adaptációs modell a DOMINÓ Általános Iskolában Közvetlen célcsoport: 5-8. évfolyam szüleik pedagógusok
Munka a pedagógusokkal Célunk: a pedagógusok attitűdje a tanítás-tanulás folyamata, illetve a problémás gyerekek és családjaik iránt pozitív irányban változik.
Munka a pedagógusokkal Stratégiák: alkalmazottak kiválasztása pedagógusok folyamatos képzése, monitorozása programkoordinátor jelenléte team munka a pozitív megerősítésre épülő pedagógiai szemlélet alkalmazása
Osztályfőnök és szaktanár együttműködése A főállású osztályfőnökök közreműködhetnek a tanítás során csoportmunkákban a tanulóknak egyéni segítségnyújtásban differenciálásban szemléltető eszközök előkészítésben fegyelmezéssel kapcsolatosan: a pedagógus közelsége 1-1 tanulóhoz tanuló kivonása az óra bizonyos részéből
Munka a családokkal Célunk: A szülők pozitívan gondolkodjanak az iskoláról, tanulásról támogassák gyermekeiket büszkék legyenek gyermekeik iskolai teljesítményére
Munka a családokkal Stratégiák családi kapcsolattartó – évfolyamonként hidat szeretnénk építeni az iskola és a család között pozitív visszajelzéseket adunk a szülőknek esetmegbeszélők negyedévente
Családi kapcsolattartók feladatai a családot, gyereket érintő, az iskola színteréhez kapcsolódó ügyek elintézése gyermekvédelmi feladatok ellátása nem a mi feladatunk a családgondozás (!)
Munka a gyerekekkel Célunk: A tanulók képesek legyenek hagyományos iskolai keretek között tanulni (általános iskola, középiskola) pozitívan gondolkodjanak jövőjükről (legyen céljuk, jövőképük) alapvetően csökkenjen a kriminális viselkedések száma köreikben
Munka a gyerekekkel széleskörű felmérés Stratégiák: széleskörű felmérés egyéni tervek alapján dolgozunk, a gyermek erősségeire építve két tanár van egyszerre a tanteremben (páros óravezetés) állandó, egyértelmű, tisztán kommunikált elvárásrendszer folyamatos visszajelzés a gyerekeknek
Munka a gyerekekkel Magatartás módosító menedzsment rendszer (célkitűzések, petákrendszer) Életre nevelési program Kalandpedagógiai foglalkozások – tapasztalati tanulás Csoportban dolgozunk Erdei iskola Reggeli, értékelő beszélgető kör Problémamegoldó beszélgetőkör Közösségi programok
Tanulók magatartásának értékelése, változása következetes értékelés, visszajelzés a tanuló működéséről egyéni és csoportcélok az osztályokban heti egy alkalommal vásárlás havi kimutatás a céljaik betartásáról
Értékelések máshogyan magatartási kérdőív félévente negyedévenként esetmegbeszélő tagozatgyűlések havonta féléves szöveges értékelés iskolai mulasztások tanórai magatartás kommunikáció iskolai, közösségi magatartás iskolához, tanuláshoz való viszony
Köszönjük a figyelmet!