A kéttannyelvű oktatás típusai. Típusok (áttekintés) Eredménytelen formák: Eredménytelen formák: Alámerítés (strukturált bemerítés) Alámerítés (strukturált.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Lesz-e valódi kétnyelvűség Erdélyben? Rajtad múlik. Civil Elkötelezettség Mozgalom (CEMO)
Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
Tehetségazonosítás gyakorlata
Pályaválasztás 2014/15.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Magyar, mint idegen nyelv témakörű oktatási és kulturális Internet portál HUNGAROPORT Dr Remzső Tibor MTA SZTAKI.
Szemléletformálás és közös munka a Centropa filmjeinek segítségével Komódi Andrea Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Mezőberény.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Angol nyelvi kompetencia
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Beiskolázási tájékoztató december
1. Budakeszi Város Német Önkormányzata kiemelt feladata A német nemzetiségi oktatás megvalósítása és fejlesztése Készítette: Kóthyné Herczeg Mária.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A kétnyelvűség kialakulása és fejlődése
A kétnyelvűség mint társadalmi jelenség
Kétnyelvűség és kognitív fejlődés 1. Kétnyelvűség és intelligencia.
Többség – kisebbség helyzete Magyarországon
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Ruby nyelv. Története Yukihiro Matsumoto (szül ápr. 4.) alkotta meg, az ideális script nyelv hosszú eredménytelen keresése után. A lehetséges jelöltek.
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont
Bagaméri Zsuzsanna, BME Nyelvvizsgaközpont 1 SZAKMAI NAP Az akkreditált egynyelvű és kétnyelvű középfokú francia nyelvvizsgák bemutatása 2. Ebédszünet.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Nyelvi jog és hivatali nyelvhasználat Molnár Csikós László.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
A határon túli magyar nyelvűség
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
A kétnyelvűség aktuális kérdései (kurzus – 2007 őszi félév, EC) november 14. A magyarországi románok román–magyar nyelvcseréje Borbély Anna MTA Nyelvtudományi.
Készítette:Pógyor István. A kisebbség, társadalmi értelemben egy adott társadalmon belül többé- kevésbé elkülöníthető, sajátos azonosságtudattal rendelkező.
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Dr. Barabás László, Nyíregyházi Főiskola 1 „… Melyik út megyen itt Budára?” Gondolatok a nyelvvizsgarendszerek működéséről idegen nyelvek tanulásának sorrendjéhez.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Szent László Gimnázium
6753 Szeged, Majakovszkij tér 16.
SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Kertvárosi Általános Iskolája
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
Ahány nyelv, annyi ember. Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak.
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
DARUS a gyermekekért.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Angol nyelvi tagozat.
Határon túli magyar tanulók teljesítménye a PISA vizsgálatok alapján
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
MURAVIDÉKI PEDAGÓGUSOK
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Beiskolázás a „Gundel”-ben
3. osztályban.
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Előadás másolata:

A kéttannyelvű oktatás típusai

Típusok (áttekintés) Eredménytelen formák: Eredménytelen formák: Alámerítés (strukturált bemerítés) Alámerítés (strukturált bemerítés) Alámerítés „védett” osztályokkal (védett angol) Alámerítés „védett” osztályokkal (védett angol) Szegregáló Szegregáló Átmeneti Átmeneti Idegen nyelvtanítás Idegen nyelvtanítás Szeparatista Szeparatista Eredményes formák: Eredményes formák: Bemerítés Bemerítés Nemzetiségi nyelvoktatás Nemzetiségi nyelvoktatás Kétutas/párhuzamos kéttannyelvű oktatás Kétutas/párhuzamos kéttannyelvű oktatás Elit kéttannyelvű oktatás Elit kéttannyelvű oktatás

A program típusa: ALÁMERÍTÉS CélcsoportAz osztályterem nyelve Társadalmi és nevelési cél Nyelvi cél Nyelvi kisebbségTöbbségi nyelvasszimilációegynyelvűség „sink or swim” gyermektől gyors sikert várnak – általában elmarad

CélcsoportAz osztályterem nyelve Társadalmi és nevelési cél Nyelvi cél Nyelvi kisebbség Többségi nyelv (felzárkóztató nyelvoktatás) asszimilációegynyelvűség A program típusa: ALÁMERÍTÉS (védett nyelvi órákkal)

CélcsoportAz osztályterem nyelve Társadalmi és nevelési cél Nyelvi cél Nyelvi kisebbség Kisebbségi nyelv (erőszakkal) apartheidegynyelvűség A program típusa: SZEGREGÁLÓ

A program típusa: ÁTMENETI CélcsoportAz osztályterem nyelve Társadalmi és nevelési cél Nyelvi cél Nyelvi kisebbségVáltás a kisebbségi nyelvről a többségi nyelvre asszimilációRelatív egynyelvűség anyanyelv használata az iskolázás kezdetén – indoklása korai (4 év után) és kései kilépés

A program típusa: IDEGEN NYELVTANÍTÁS CélcsoportAz osztályterem nyelve Társadalmi és nevelési cél Nyelvi cél Többségi csoport Többségi nyelv + idegen nyelvórák Korlátozott gazdagítás Korlátozott kétnyelvűség

CélcsoportAz osztályterem nyelve Társadalmi és nevelési cél Nyelvi cél Nyelvi kisebbségKisebbségi nyelvAutonómiaKorlátozott kétnyelvűség A program típusa: SZEPARATISTA

A program típusa: BEMERÍTÉS (immersion) CélcsoportAz osztályterem nyelve Társadalmi és nevelési cél Nyelvi cél Többségi csoport Kétnyelvű Eleinte hangsúly a 2. nyelven Pluralizmus és gazdagítás kétnyelvűség középosztálybeli szülők kezdeményezése Montreálban a 60-as években 4-féle program

A program típusa: KISEBBSÉGI NYELVOKTATÁS CélcsoportAz osztályterem nyelve Társadalmi és nevelési cél Nyelvi cél KisebbségKisebbségi és többségi nyelv Kisebbségi nyelv megőrzése Gazdagítás, pluralizmus kétnyelvűség

A program típusa: KÉTUTAS/PÁRHUZAMOS KÉTTANNYELVŰ OKTATÁS CélcsoportAz osztályterem nyelve Társadalmi és nevelési cél Nyelvi cél Kisebbség és többség (kevert nyelvű osztályok) Kisebbségi és többségi nyelv Kisebbségi nyelv megőrzése Gazdagítás, pluralizmus kétnyelvűség

A program típusa: ELIT KÉTTANNYELVŰ OKTATÁS CélcsoportAz osztályterem nyelve Társadalmi és nevelési cél Nyelvi cél többségI csoportKét többségi nyelvGazdagítás, pluralizmus kétnyelvűség