Merre tovább? Előre gondolkodás © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 6. Nevelőszülői módszertan.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Kapcsolattartás a szülői házzal
Nevelőszülői gondoskodás a fővárosban
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Copiright by Y. Kinek jó a több biztosító? Ön benne van a szerencsés 0,5%-ban? Programunk segítségével ellenőrizheti!
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Csináljunk üzletet! Avagy,
1 A gyermek- és ifjúságvédelmi intézményrendszer helye és szerepe a fővárosi oktatás rendszerében Fővárosi Pedagógiai Napok Modellváltás a fővárosi intézményrendszerben.
Utcai és lakótelepi szociális munka
KATOLIKUS VAGYOK HITTANRA JÁROK.
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
Hogyan és mire neveljük őket? © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 5. Nevelőszülői módszertan.
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Hogyan válhatunk nevelőszülővé?
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Rezidensi program Oktató-Mentor-Osztályfőnök Szemszögéből
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Csapatban a szakmával „Csapatjátékosok”
Szülőt helyettesítő ellátási formák
Szociális tanulás formái
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Zene: Charlie - Ha messze mész
A gondozás,nevelés egysége
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Gyermekjogok - egy lépés előre
Gyermekek, fiatalok és vér szerinti családjaik a munka világában
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
772 család 1559 gyerekéből A Fióka 2006-ban Alapellátott: 238 családból 578 gyerek Védelembe vett: 41 családból 69 gyerek Ideiglenes elhelyezés: 3 családból.
Gyermek: Ki a gyerek? Tiszta lap, vagy csiszolatlan gyémánt?
Az én szüleim és a te szüleid
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Nevelés és nevelői attitűdök
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
NEMZETI SZOCIÁLPOLITIKAI KONCEPCIÓ 2011
1 A gyermekvédelmi szakellátás fővárosi sajátosságai és fejlesztési szükségletei „A gyermekvédelmi szakellátás fejlesztése Budapesten” Fővárosi Gyermekvédelmi.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Kapcsolat a vér szerinti családdal © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 3. Nevelőszülői módszertan.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A lelki egészség védelme az iskolában
Antropológia VI A szabad akarat II.. Kierkegaard Az emberek valóban ostobák. Azokkal a szabadságokkal, amelyek valóban az övék, nem élnek, hanem olyanokat.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Pozitív gondolatok.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Jó szülő vagyok? Foglalkozások fogyatékkal élőket gondozó szülőkkel
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Az OGYEI kiemelt programjai
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Családbarát közintézmények Kopp Mária MD, PhD Kopp Mária MD, PhD Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi Intézet Semmelweis Egyetem, Magatartástudományi.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Generációk és család.
Készítette: dr. Retkes Zita.  Jogviszonyok a családban  Az állam szerepe és feladata  Ombudsmani tevékenység a családot érintően  Civil jogvédelem.
A család és a gyerek érték A család és a gyerek érték Családbarát munkahely a Dunaújvárosi F ő iskolán Dr. Keszi-Szeremlei Andrea Dunaújváros 2013.Február.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
1 Az alapellátás és a szakellátás kapcsolata, közös feladatok, célok Gyermekjóléti Szolgálatok Országos Konferenciája Budapest, 2007.szept Gulyásné.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
GRASSROOTS Gyermekvédelem
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

Merre tovább? Előre gondolkodás © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 6. Nevelőszülői módszertan

Tartalom Felkészítsük az életre? ►A gyermek állapota és személyisége ►A vér szerinti szülő hozzáállása ►Fiatal felnőtté válnak Vissza a vér szerinti szülőhöz? ►Rendszeres, működő kapcsolattartás ►A szülők életében pozitív változások Adjuk vagy fogadjuk… örökbe? ►Felkészítés az új állandó családhoz Másik gondozási hely - mikor? © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan 6.

„Minden találkozás búcsúzáshoz vezet, és ez így lesz, amíg világ a világ. Minden találkozásban benne van az elválás szomorúsága, mint ahogy minden búcsúban benne van egy kevés a találkozás öröméből is.” Cassandra Clare © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan 6.

A gyermek személyiségétől, álla- potától, életkorától is függ, hogy velünk marad-e felnőtt koráig. ►Minél nagyobb a gyermek, annál nehezebben adható örökbe ►A gyermek különleges és speciális szükségletei is csökkentik az örökbe adás esélyét ►A gyermek nyitottsága a vér szerinti szüleivel való kapcsolattartásra, a múlt feldolgozásának nehézségei © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan Felkészítsük az életre? 6.

A vér szerinti szülő hozzáállásától is nagyban függ befogadott gyermekünk jövője ►Ha a vér szerinti szülők lemondanak gyermekükről, esély lehet az örökbefogadásra. ►A vér szerinti szülő javíthat életfeltételein, vagy nincs változás ►A rendszertelen kapcsolattartás nehezíti a gyermek hosszú távú sorsának rendezését. © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan Felkészítsük az életre? 6.

Fiatal felnőtté válnak ►Segítjük, támogatjuk őket a munka világába való beilleszkedésben ►Segítjük őket az otthonteremtésben ► Támaszt jelentünk nekik örömeikben, bánataikban, csalódásaikban © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan Felkészítsük az életre? 6.

Elsődleges cél lenne az eredeti család erőforrásainak megerősítése, a gyermek hazagondozása. A nevelőszülőség nem ideáink megvalósítása, hanem átmeneti segítség a befogadott gyermekek számára. © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan Vissza a vér szerinti szülőkhöz? 6.

Bölcsességet követel a neve- lőszülőtől a hazagondozás esélyének ismeretében a gyermek „anyagi kényezte- tése”, a túlzó ellátás biztosítá- sa. Ne nehezítsük a gyermek hazagondozását, ha a szakma erre komoly esélyt lát. © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan Vissza a vér szerinti szülőkhöz? 6.

Szemlélet: arra vágyjunk, hogy a vér szerinti család fejlődjön olyan szintre, hogy gyermekét, gyermekeit ismét biztonságban nevelhesse. Erre sokszor kicsi az esély, de mi így gondolkodunk. © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan Vissza a vér szerinti szülőkhöz? 6.

A szakmában természetes, hogy a befogatott gyermek és nevelőszülője között valamelyes kötődés alakul ki. Ezek mellett tudnunk kell, hogy a nevelőszülőség inkább kollégiumi nevelő tanárság, NEM ÖRÖKBEFOGADÁS! A gyerekeknek haza kell menniük. Ez a döntés tőlünk független! © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan „Adjuk örökbe”? 6.

Alkalmanként előfordul a szakmában. Ha a gyermek hazagondozása lehetetlen, előfordul, hogy a nevelőszülő fogadja örökbe a nála nevelkedő gyermeket. Ez az eset külön szakmai tanácskozást igényel, és tekintettel kell lenni a nevelőcsalád teljes működésére. © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan Fogadjuk örökbe? 6.

A gyermekkihelyezés az emberi személyiségváltozások miatt sohasem lehet ideális – a legjobbnak tűnő helyet jelölik ki a gyermek(ek) számára Van eset rá, hogy a nevelőszülő betegsége vagy egyéb ok miatt új gondozási helyet kell kijelölni © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan Másik gondozási hely - mikor? 6.

A serdülő nevelt gyermek veszélyeztető módon viselkedik a családban élő többi gyermekkel, vagy akár szülővel, olyan szükségletei érnek be, amit egy másik család, vagy gyermekotthon tud biztosítani a gyerek számára. © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan Másik gondozási hely - mikor? 6.

Folytatás Csapatban a szakmával Nevelőszülővé válni © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl Nevelőszülői módszertan 6. A gyermek befogadása pillanatától készüljünk arra, hogy a gyermek nem lesz velünk örökre. A mállunk töltött idő viszont maradan- dó emlék lehet számára.

Köszönöm a figyelmet! Vége Reménység Nevelőszülői Hálózat Dél-Dunántúl / Nevelőszülői módszertan 6. © Bánhidi Tibor