Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Iskolánkról.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
A kolozsvári Báthory Líceum
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A gyakorlatvezető mentor
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Szepesi Vendel A Királyhelmeci Magyar Tanitási Nyelvű Alapiskola.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Készítette: Kocsis Erzsébet
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
Kocsis Gáborné Lamberti Judit
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
DARUS a gyermekekért.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
főosztályvezető-helyettes
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
DARUS a gyermekekért.
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós

„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legtöbbet formáld belőlük és általuk.” Weöres Sándor

I. A kéttanítós modell bevezetésének szükségszerűsége, igénye Társadalmi változások Elvárások a társadalom, a szülők részéről Gyermeklétszám csökkenése Eredményesség az iskolai tanulásban is Sikeres tehetséggondozó program a felső tagozaton

II. A kéttanítós modell fogalma, lényege A modell eredeti fogalma A modell, ahogyan mi értelmezzük A kéttanítós modell lényege

III. A kéttanítós modell célja Egyéni, differenciált fejlesztés a tanórákon Tanórán kívüli képességfejlesztés, tehetségkeresés Az 5. évfolyamra történő beválogatásra való felkészítés Pedagógusok közötti együttműködés fejlesztése Eredményes felkészülés a 4. évfolyamos kompetenciamérésre

IV. A kéttanítós modell szervezeti keretei Heti 3 magyar és 3 matematika óra közös óravezetéssel 1. évf. órarendje

IV. A kéttanítós modell szervezeti keretei 3.b és 4.b osztályokban csoportbontás heti 1 matematika órán Tanórán kívüli foglalkozás 4. évfolyamon: „Ügyes kezek, okos fejek” Rendszeres versenyfelkészítési foglalkozások 1-4. évfolyamon Eseti csoportbontások Iskolai versenyek szervezése

V. Kéttanítós modell a napi gyakorlatban Reggeli áhitat Beszélgetőkör Reggeli mesehallgatás és meseolvasás Olvasóvá nevelés programja A hallott/olvasott mesék megbeszélése, illusztrálása (Kincses füzet) A napközi, mint a délelőtt folytatása

Reggeli áhitat

Mesehallgatás

Így készül a Kincses füzet…

Kincses füzet: Az oroszlán és a kisegér c. mese illusztrálása

Kincses füzet: A fogfájós nyuszika

VI. A módszer eredményei, hatásai Az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése A felső tagozaton működő tehetséggondozó osztályba való bejutás elősegítése Az oktatási forma előnyei Eredmények a tanulók szemszögéből nézve Fejlesztő hatások a pedagógusok számára

Versenyfelkészítés

„Csendélet”?

Matematika óra

Csoportmunka a 3.b-ben

Hit-és erkölcstan órán

VI. A módszer eredményei, hatásai ÖSSZEGEZVE A tanulók fejlődése az egyéni adottságokat figyelembe véve rendszerszerűen tervezett, szervezett Az alapkészségek fejlesztése jó, kiemelkedő- a gyengébb képességű tanulóknál is egyenletes az előrehaladás Az SNI-s tanulók integrációja, fejlesztése intenzív A tehetségfigyelés korai szakaszban kezdődik A tehetséggondozás egyéni lehetőségei biztosítottak

VII. A kéttanítós modell ajánlása Heterogén összetételű osztályok számára Az egyéni fejlődés biztosítását alkalmazó pedagógusok számára Innovatív szemléletű iskolák számára

tartozik, amely gondozást kíván. „A tehetség is a természet azon értékei közé tartozik, amely gondozást kíván. Nem kapálást, nyírást, permetezést, csak dús termőtalajt, odafigyelést és szabadságot a növekedéshez.” Gyarmathy Éva KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! Polgárné Madarasi Zsuzsanna és Pappné Tóth Ilona