Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A kolozsvári Báthory Líceum
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A pedagógus.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A lelki egészség védelme az iskolában
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A nevelő munka hatékonyságának mérése
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
Út a sikeres tanuláshoz
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Összeállította: Szabó Ilona
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A dajka a nevelés folyamatában
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi

Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …

Az antik görög kultúrában – elvezette a gyermeket arra a helyre, ahol szelleme, lelke, teste egészségesen gyarapodhatott.

 VEZETŐ VEZETÉS – a pedagógus munkájának szerves része. Vezetés – olyan tevékenység, amely összefogja egy csoport munkáját valamilyen közös cél elérése érdekében.

Komplex Gondoskodó Kompromisszumos Közönyös Technokrata A KAPCSOLATOK IRÁNTI ELKÖTELEZETTSÉG A SZERVEZET FELADATAI IRÁNTI ELKÖTELEZETTSÉG: TANULÁS

A pedagógus feladatai Csoportcél elérése: minden gyermek személyiségének fejlesztése Csoport fennmaradása: közösségfejlesztés

„ A tanító csak az ajtót nyitja ki, belépned neked kell.” (kínai mondás)

Megnövekedett információ- mennyiség Szelektálás - értékközvetítés Lényegkiemelés Rendszerezés

 A tanár támogató-segítő szerepkört tölt be, már nem ő az információ egyetlen közvetítője.  TANULÁS során:  a gyermek érdeklődésére alapozzunk.  Tartsuk fenn az érdeklődését, a tanulás iránti motivációját.  Biztonságos légkört teremtsünk az osztályban.  A gyermek maga fedezze fel az információkat, tevékenykedtessük.  Figyeljünk oda minden gyermekre!

Cselekvés pedagógiája Konstruktivizmus Interaktív módszerek Projekt Probléma- alapú tanulás Pozitív motiváció kialakítása A tanulók önálló tevékenysége Életközeli helyzetek megteremtése Differenciálás

Közösségfejlesztés

Európai dimenzió Nemzetiség Nyelv Értékek tobzódása Vallás Előítéletek Konfliktusok sokfélesége Másság elfogadása Szilárd értékrend kialakítása Erőszakmentes konfliktuskezelés Társadalmi- gazdasági egyenlőtlenségek

Kölcsönös tiszteleten alapuló tekintély Odafigyelés az egyes gyermekekre Odafigyelés a csoport dinamikájára Biztonságos légkör kialakítása Erőszakmentes konfliktuskezelés Pozitív értékek kialakítása: segítőkészség, együttműködés A tanár/tanító PÉLDAKÉP

Közösség - fejlesztés Szociális készségeket fejlesztő gyakorlatok és játékok Problémahelyze- tek együttes megoldása Hagyományok kialakítása Diákönkormány -zat Tanórán és iskolán kívüli rendezvények Nevelési módszerek

IskolaPedagógusSzülő Azonos, hasonló értékrend

Családos kirándulások Rendezvények szülőknek Beszélgetések, fogadóóra Feladatok átadása Szülői értekezletek Neveléssel kapcsolatos megbeszélések

 A pedagógusnak számos elvárásnak kell megfelelnie, nem könnyű a tájékozódás.  A pedagógus szakma két fő irányvonala:  Tanulásszervezés  Közösségfejlesztés  A szülő partner az oktatásban-nevelésben. A legfőbb érték a GYERMEK, a pedagógus fő célja mindig az ő kibontakoztatása legyen!