Budapest Környéki Népfőiskolai Szövetség Személy- és csapatépítési program.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör
Advertisements

A playback színház Szent Erzsébet Caritas Alapítvány RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat Szekszárd, Munkácsy u. 7/A Telefon: 20/
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
1 KÖZÖSSÉGFEJELSZTŐK BÉKÉS MEGYEI EGYESÜLETE. 2 KÖZÖSSÉGI SZÍNTÉR - IBSEN HÁZ.
Pályaorientációs és álláskeresési tanácsadói szolgáltatások
A tevékenység neve „Fiatalból felnőtt” Ifjúsági Multiplikátor Képzés.
1. Konzorciumi Partnerek •Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége (MSZOSZ) •Magyar Iparszövetség (OKISZ) •Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ)
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Széchenyi tehetségműhely
KI LESZEK ÉN? Önismereti komplex személyiségfejlesztő projekt
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában.
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
Velünk egy jobb világért! Fő támogató: Partner: Andersen Munkaerő-piaci Támogató és Képzési Program 11 Lukács András vezető „Esély a munkára – Civil együttműködés.
Pedagógiai személyiségértelmezések
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Budapest Környéki Népfőiskolai Szövetség Falukutatás A lokalitás ereje a globalitásban, a falu-város újszövetsége - a falukutatás "jó gyakorlata" ‑ módszertani.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Konzorciumi együttműködés
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Szomolyai Magyar Roma Egyesület ben alakult Céljaink: - Helyi hátrányos helyzetű családok, emberek segítése Érdekvédelem Szociális szolgáltatások.
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
A BÁCSALMÁSI ÖNKORMÁNYZATI KÖZSZOLGÁLTATÁSI KÖZHASZNÚ NONPROFIT KFT
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
„ÉLETREVALÓ – U4 LIFE” TPPA/2012/03/30
Munkaerő- piaci helyzetet gátló tényezők kezelése
Urbánné Malomsoki Mónika
Előadás másolata:

Budapest Környéki Népfőiskolai Szövetség Személy- és csapatépítési program

A tevékenység (A projekt, a képzési program) neve, címe  Személy- és csapatépítési, kreativitás és együttműködés-fejlesztő népfőiskolai képzési program.  FELAM – Felnőttoktatási alapmodell

Kapcsolat  Hamvas Béla Városi Könyvtár 2440 Százhalombatta, Szent István tér 5.   Koppenhágai Hamvas Béla Kör: Lázár Ervin János  BKNSZ:  Baka Györgyi:

A képzési program célja  az identitástudat, az önbizalom növelése  a függőségi neurózisok, az autoriter magatartás elvetése  a döntésképesség, felelősségvállalás beépítése az önképbe  az alkotói (kreatív) magatartás megtapasztaltatása és megerősítése  a közösségben gondolkodás és cselekvés begyakorlása

Elérhető eredmények  az önismeret fejlesztése  a személyiség pozitív önképének megerősítése  alkotóképesség fölszabadítása  a közösségben való cselekvőképesség növelése  készségek, szociális kompetenciák erősödése  nagyobb eséllyel lépnek a munkaerőpiacra

A tevékenység időtartama  A képzés 5 napot igényel.  Egy-egy gyakorlatsor, vagy előadás, látókör időtartama 3 óra.

Célcsoport  fiatal pályakezdő munkanélküliek  pályaváltoztatás előtt álló embereknek  olyan személyeknek, akik elégedetlenek eddigi teljesítményükkel és valami új tevékenységi formát keresnének

A tevékenység megvalósításában résztvevő partnerek  BKNSZ  Pest megyei Munkaügyi központ  Spektrum Művészeti Egyesület  Logoterápiai és Egzisztenciaanalízis Társaság

Megvalósításkor alkalmazott módszerek  ami teljesen egyedi: a különböző művészeti technikák együttes alkalmazása (zenélés, tánc, képzőművészet, irodalom, színház)  pszichológiai (logoterápiai) módszerek  látókörök  saját tapasztalatok élmények átemelése, objektiválása

Megvalósításkor alkalmazott módszerek  képzőművészeti kreatív gyakorlatok  mozgásos – zenés – kommunikációs gyakorlatok  drámaterápiai alapgyakorlatok  vizualizációs készségfejlesztés  önmegismerési játékok és gyakorlatok  előadások

A megvalósítási folyamat leírása  A résztvevők fogadása, közös vacsora és beszélgetés, amely alkalom is arra, hogy a helyet és az embereket „fel lehessen avatni” a képzés céljaira.

Első munkanap  Csoportos és páros mozgásos bemelegítő – alapozó gyakorlatok, majd képzőművészeti alapgyakorlatok következnek: síkban és térben fantázia felszabadító képi játékok, kiegészítve nyelvi, fogalomalkotó feladatokkal.  Látókör: A személy szerepéről a létben és a társadalomban.  Egy felkért előadó bevezető előadása után az adott téma közös kibontása, mindenki aktív megnyilatkozásával, hozzászólásával.  Egyéni és csoportos testmozgásos játékok, koreográfiák megalkotása és lemozgása páros gyakorlatokban.  Intuitív zene, több egyszerű hangszer alkalmazásával.

Második munkanap  Látókör, témája: Személyben a közösség – közösségben a személy  Mozgásos páros gyakorlatok, drámaterápiai játékok.  Az adott tér kreatív művészeti lehetőségeinek feltárása: a feltáró- beavató tér makettjének elkészítése a helyben található természetes anyagokból és kellékekből.  Intuitív zene – mese, vagy történet hozzákapcsolásával.

Harmadik munkanap  Az adott települést, környéket megismerő látóút: kisebb kirándulás megtétele.  Az önfeltáró-és egymást beavató páros „színdarab” szereplőinek kisorsolása, egyéni megoldások kidolgozása: koreográfiával, zenével, díszlettel, kis történettel, amely a személy legfontosabb megvalósítandó problémájához kötődik.

Negyedik munkanap  A páros beavatási színdarabok bemutatása. Mindenkinek mindenkiét látnia kell.  Este társas összejövetel.

Ötödik munkanap  Látókör: A képzés kiértékelése. Az eredményesség felmérése közvetlen megbeszéléssel, a résztvevők visszajelzése által. A továbbvitel megbeszélése. Megerősítő tanácsadás.

Költsége  Összköltség:

Bevételek  Pályázaton nyerhető összeg (Munkaügyi Központ, Önkormányzat, NKA, NCA)  Helyi támogatás (magánszemélyek, vállalkozók, helyi intézmények)

A képzési program erősségei  hatékonyan beilleszthető bármely szakmai képzésbe: azt remekül kiegészíti, egyénileg és a közösség szempontjából is megerősítő élményt és tudatosítást jelent  a művészeti – kreatív technikák felszínre juttatják az emberek lappangó képességeit, ezáltal erősítik önbizalmukat  az önismereti látókörök, beszélgetések és drámaterápiai módszerek segítik a saját problémák feldolgozását és a cselekvési megoldások megtalálását  a páros gyakorlatok és egymás helyzetbehozása a másik iránti bizalom és felelősségérzet létrejöttét segítik  a pszichológiai játékok és elemző beszélgetések a meglévő, de eddig rejtett képességek és lehetőségek feltárását könnyítik meg

A képzés gyenge oldala  a lehetséges életmegoldási módok tudatosítása néha több időt igényelne  a képzést követő utótalálkozások ritkasága, vagy elmaradása  az elért eredmények gyenge dokumentálása

Eredmények  erőteljes szembetalálkozás önmagunkkal: a saját aktivitás révén  katartikus erejű önfelismerések következnek be  a megélt alkotói és érzelmi folyamatok értelmi tudatosítása  pozitív önmegerősítés  egymás megbecsülése, tolerancia  közösségi értékekben való gondolkodás

A tevékenység, projekt alkalmazhatósága  ez a projektünk leglényegesebb eredménye, hogy bevezetőként és esti közösségi programokként mindenféle képzése alkalmazható  Az általunk ismertetett módszerek már többször alkalmazásra kerültek  helyi közösségek megerősítésére is kiválóan alkalmazható  civil társaságok belső életének erősítésére  problémákkal küzdő, hátrányos helyzetű emberek segítésére