Online értékesítési modellek
Online értékesítés három lépése 1. Látogatókat kell vonzani a weboldalra 2. Rá kell őket bírni az első vásárlásra 3. Újra és újra el kell adni nekik, azaz rá kell őket venni az ismételt vásárlásra
Konverziós ráta A konverziós ráta azt mutatja meg, hogy 100 látogatóból átlagosan hányan vásárolnak, azaz hányan érik el a konverziós végcélt.
Online értékesítés MATEK 1 látogató ára: 50 Ft Konverziós ráta: 2 % 1 vásárló ára:: 50 / 0,02 = 2 500 Ft Átlagos tranzakciós érték: 10 000 Ft Árrés: 40% → 4 000 Ft 1 vásárláson a nyereség: 1 500 Ft 1 látogató ára: 50 Ft Konverziós ráta: 1% 1 vásárló ára:: 50 / 0,01 = 5 000 Ft Átlagos tranzakciós érték: 10 000 Ft Árrés: 40% → 4 000 Ft 1 vásárláson a nyereség: - 1 000 Ft
Makro vs Mikrokonverzió
Makro vs Mikrokonverzió
Makro vs Mikrokonverzió
Makro vs Mikrokonverzió
Makro vs Mikrokonverzió
Makro vs Mikrokonverzió
Egy termék esete vs Két termék esete
Lineáris vs Nem-lineáris A mi kezünkben van a kontroll A látogatónak nincsenek alternatívái, mi mondjuk meg, hogy merre menjen A cél minden oldalon továbbtolni a látogatót egy következő oldalra (meggyőzés) Tipikus példái: direkt értékesítési oldalak A látogatók kezében van a kontroll A látogató dönti el, hogy mikor merre megy, van több lehetősége is A célja az oldalak többségének, hogy segítsék a látogatót a választásban (választás segítés) Tipikus példái: webáruházak
Mikor alkalmazható hatékonyan egy tisztán nem-lineáris értékesítési folyamat? 1. Ha a termékeink iránt van egy meglévő kereslet, igény – ennek lakmusz tesztje: keresik-e a Google-ben a termékeinket 2. Ha az átadandó információ mennyiség viszonylag kicsi, a termékek nem túl komplexek, a termékkel kapcsolatos információk hatékonyan átadhatóak egy lépésben 3. Ha a vásárlással járó kockázat relatíve kicsi
Mikor alkalmazható hatékonyan egy tisztán lineáris értékesítési folyamat? 1. Ha a termékünk iránt nekünk kell felkeltenünk az igényt 2. Ha komplex terméket árulunk, a termék előnyeivel, vagy a vásárlás/használat módjával kapcsolatosan sok információt kell átadnunk. 3. Ha a vásárlással járó kockázat relatíve magas
Előbb lineáris, utána nem-lineáris
Előbb nem-lineáris, utána lineáris
Egy- vs többlépcsős modell Egylépcsős: közvetlen értékesítés a cél Többlépcsős: Első körben csak az elérhetőségét szerezzük meg a látogatónak Utána direkt marketing eszközökkel kommunikálunk felé és próbálunk értékesíteni
Alap modellek Direkt értékesítési oldal Webáruház Lead generation oldal
Összefoglalás Folyamatokban gondolkozzunk, ne csak egy főoldalban A belső oldalakat is próbáljuk optimálisan kialakítani Minden oldalnak legyen egy egyértelmű célja, ami alapján kialakítjuk Ne legyen olyan oldal, aminek nincs célja Mérjük az eredményeket, és keressük meg a folyamat gyenge pontjait Használjunk a termékkörünknek megfelelő üzleti modellt
Köszönöm a figyelmet! zajdocs@webshopexperts.hu