Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, 2005. március.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Taletovics Márk DEXTER Ricomnet 2011 EGYETEMI SVÁJCIBICSKA.
A tudományos kutatóintézetek értékelése, teljesítményének mérése Makara B Gábor.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
A Balanced Scorecard négy elkülönülő nézőpontja 1.
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Teljesítménymérés és értékelés
Könyvtári teljesítménymérés
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
1 Béres Attila, osztályvezető, Elemzési és Kontrolling Osztály, Koordinációs IH, NFÜ Budapest, május 6. A monitoring és az értékelés kapcsolata.
A Lifelong Guidance (LLG) európai és hazai rendszerének kialakítása Kihívások és törekvések egy kutatás operacionalizálása fényében Borbély Tibor Bors,
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
Minőség menedzsment 6.előadás
Teljesítménymérés és értékelés
LB felkészítő: március
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Értékelési javaslat az LB tagjai számára Bernáth Lajos.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
Balatoni Regionális Turizmus Szövetség 201l. 1o.21. Balatonföldvár Hoffmann Henrik Elnök Regionális TDM Szövetség -lehetőség, -kihívás, -siker? Regionális.
Kulturális honlapjaink minősége márciusi felmérés eredményei Szalóki Gabriella OSZK október 26. Miniszteriális Együttműködés a Digitalizálás.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A szakképzés helyzete Magyarországon
111 A benchmarking szerepe a közoktatásban. 211 Mi is az a benchmarking? " A benchmarking a világ bármely pontján működő más szervezetekkel való folyamatos.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Az ISO 9001 szabvány szerepe a felszámolói tevékenységben.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
A változások fő okai: Új szabvány MSZ EN ISO 2789 Információ és dokumetáció. Nemzetközi könyvtári statisztika.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Pedagógus értékelési rendszer
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Mérés, adat, statisztika. A könyvtári statisztika aktualitásai Somogyi József Könyvtári Intézet.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
Takáts Béla A teljesítménymérés szolgálatába állított könyvtári statisztika a minőségbiztosításban Takáts Béla
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Együttműködés, partnerek, erőforrások
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, március

Alföldi: Minőség2 Mit? Hogyan? Miért? Természetesen adatokat. Strigulázunk, becslünk, benne vannak az integrált rendszerekben. Statisztikakészítés,teljesítménymérés, összehasonlítás. Na de mikor minőségi a működés?

Alföldi: Minőség3 Értelmezés - értékelés Minőség nincs általában, csak meghatározott célok tükrében van létjogosultsága Kiválóság, célnak megfelelés, küszöbérték, értéknövekedés mint értelmezési megközelítés. Akkreditáció, auditálás, minőségbiztosítás, önértékelés, mint értékelési megközelítés. Indikátorok meghatározása, mérhetőség.

Alföldi: Minőség4 Nézzünk a szlogenek mögé Integráció, bologna, tömegoktatás, elektronikus könyvtár Élethosszig tartó tanulás, tanulási környezet, falak nélküli könyvtár Tudásalapú társadalom alapintézménye, közösségi hely, esélyteremtés Partnerközpontúság

Alföldi: Minőség5 Globális trendek 1. Perszonalizált szolgáltatások 2. Együttműködés. Stratégiai szövetségek 3. Rugalmas térhasználat 4. Személyes támogatás web-alapú szolgáltatásokon keresztül

Alföldi: Minőség6 Jelenlegi eszköztár Szabványok: –MSZ ISO 11620:2000:Információ és dokumentáció és módosítása –MSZ EN ISO 2789:2003 Információ és dokumentáció (nemzetközi könyvtári statisztika) OSZK Könyvtári Intézet Ajánlása Problémák: eltérő fogalomértelmezések, különböző módszerek, más a mérés tárgya, összevonások

Alföldi: Minőség7 Van másik!? Kitérő: definiáljuk a teljesítményt Benchmarking Balanced ScoreCard (BSC) –felhasználói nézőpont –pénzügyi nézőpont –belső folyamatok nézőpontja –lehetőségek nézőpontja

Alföldi: Minőség8 Mutatók a könyvtárból A gyűjtemény, mint egyetemi minőség Oktatói értékelés mérőszámai Kutatási kommunikáció támogatásának adatai Tartalom menedzselés és képzésminőség

Alföldi: Minőség9 Mutatók a könyvtárról Használat pénzügyek Folyamatok: kézikönyv Lehetőségek: jövőkép, stratégia, önértékelés

Alföldi: Minőség10 Kérdések holnapra Könyvtár vagy „könyvnet”? Jövőkép prognózisok - szerintünk Együttműködés és/vagy specializálódás? „egyedül nem megy” vagy mégis? Minőség és mérése: vannak problémáink?

Alföldi: Minőség11 Köszönöm a figyelmet