A hazai szociális képzések helyzete a változó környezeti feltételek között „Jósolni bélből” TÁMOP-5.4.4-09/2-C-2009-0008 2012.06.13. Patyán László DE EK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

A többfokozatú képzés kezelésének problémái a TVSZ-ben László Gyula.
Új költségviselési formák a felsőoktatásban Dr. Bakos Károly felsőoktatási szakértő.
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2008 Dr. Manherz Károly felsőoktatási és tudományos szakállamtitkár Oktatási és Kulturális Minisztérium július.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
. A évi általános felsőoktatási felvételi eljárás Stéger Csilla Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Educatio Kiállítás – január 20.
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
Felsőoktatási felvételi tájékoztató
Mit tanítsunk? Változó szakmai kompetenciák, változó szakmai elvárások…. Magyarországi Szociális Szakemberek Képzéséért Egyesület ISKOLASZÖVETSÉG 2012.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Az Oktatási Hivatal feladatai, szolgáltatásai január 20.
Felsőoktatás a közjó szolgálatában Dr. Vass László CSc. rektor, főiskolai tanár
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
ELTE Bologna Szeminárium február 7.. „A”- szekció kérdései I. 1. Hogy értendő a mesterképzés 35%-os hallgatói létszáma? Minek a 35%-a ez, illetve.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Tanárképzés : modellváltás a Bologna folyamatban „Apu, hogy megy be?” (Egyszerű kérdések – világos válaszok kellenek.) Bazsa György az FTT elnöke OM, Budapest,
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Agria Media Eger, október
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Pótfelvételi 2013 Általános információk NYME SEK SZOMBATHELY augusztus 1. Előadó: Németh Péter.
A felsőoktatási felvételi eljárás 2010 dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó OKM.
Képzések a pécsi bölcsészkaron
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
Felsőoktatási jelentkezés 2007 A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: OFIK felvi.hu Július 31.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
„MI LESZ VELED MAGYAR FELSŐOKTATÁS” Antal János ÁVF főigazgató október 28.
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Mesterszakok Dr. Bazsa György, a MAB elnöke → Listák FTT ülés – október 10.
Foglalkoztatási Fórum Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum 2011
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
DE BTK Neveléstudományok Intézete Neveléstudományi MA.
Továbbtanulási tájékoztató
Reform vagy megszorítás?. Hozzáférés Minőség Hatékonyság.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Előadó: Németh Péter igazgató
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Pályatanácsadói-kompetenciaprofil
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Lejtmenetből lendület
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Miért éppen az NKE RTK biztonsági szakirány?
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

A hazai szociális képzések helyzete a változó környezeti feltételek között „Jósolni bélből” TÁMOP /2-C Patyán László DE EK

A szociális képzések expanziója (2011-ben 23 képzőintézmény, még több képzőhely) A folyamat még nem zárult le…

Bolognai Felsőoktatási Térséghez való csatlakozás hatásai Alapképzést folyatók számának további növekedése Mesterképzések számának növekedése (eltérő ideológiai irányok) DE Alap- és mesterképzések nem jelennek meg, nem válnak szét az alkalmazási szabályokban Kompetenciák nem tisztázottak Kvázi szakirányok eltűnnek az alapképzésben Szakirányok, és specifikáció a mesterképzésben Specifikáció iránti igény: szakirányú továbbképzések

Tények Állami támogatott hallgatói létszámok alakulása egyes képzésekben 2012

Tények Részidős képzések költségtérítési díja (300 – 450 eFt/év) (Forrás: Felvi.hu)

Állami támogatott helyek? „Vigyázat! Csalok!” Rodolfo 2011-ben 329 fő nyert felvételt ANA helyre (szociális munka) (felvi.hu) A sokat emlegetett tömegképzéseknek vége a képzési területen 2011-ben a felvételi adatok alapján a társadalomtudományi képzési terület nincs az első 20-ban (felvi.hu) Támogatott keretszámok: , ebből társadalomtudományi területre 1000 fő. Jelentkezési adatok: összes túljelentkezés 16-szoros. Állami nappali képzésre tízszeres, első helyre nyolcszoros.

Forrás: Hámori Péter 2011.

Néhány intézmény első helyes jelentkezési adatai 2012 (szociális munka, szociálpedagógia ANA) (felvi.hu)

A szakma útja (kompetenciák, irányok, kényszerpályák) „Szolgáltató” szociális munka Materiális szolgáltatások és ügyintézési kompetenciák „Kilenc sovány tehén egymást feji”

A szakma útja… Hatósági, kötelező funkciók A problémák újragondolása elmaradt „Már a jövő sem a régi” (Falfirka a Nevelési Tanácsadó oldalán Nyíregyházán) A társadalmi jelző funkciók, társadalompolitika alakító (szakértő) funkciók gyengülése

Állami szerepek -Miért buknak meg a szakmapolitikai stratégiák? -Bizonytalan gyorsan változó szakmapolitikai légkör -„Újraállamosítás” (Gyekiczki, 2009) -A „szociális” és „társadalomtudományi” fogalmak „újraértelmezése”? -Múlt értelmezés (NSZK)

Kormányzati szándékok Elemzések folytak… Leginkább racionalizálási próbálkozások Ideológiai alapok: Ki a megrendelő?

Hol lehet dolgozni? Alkalmazási szabályok nem követték a Bologna folyamatot Egyedi jogalkotási gyakorlat (medve halállistája) Kell – e a diplomás? Milyen diplomája legyen? Vagy mindegy?

Érdekek képviselete „Én az egyenlőség barátja vagyok” Regős Bendegúz Szakmai szervezetek gyengülése Új értékek, új alapok, civil kurázsi?

Köszönöm a figyelmet!