CSALÁDI NAPKÖZIT MŰKÖDTETŐK RÉSZÉRE SZERVEZETT TANFOLYAM ( Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kapcsolattartás a szülői házzal
Advertisements

Vélemények a tehetségről
A Hallgatói Mentorprogram működése
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
Intézményi innováció Szociális és karitatív tevékenység a Máltai Szeretet Szolgálat kapcsolatrendszerén keresztül, és velük együttműködésben.
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Kastélykert Körzeti Óvoda
Fecske úti Óvoda bemutatása
Dr. Pálhegyi Ferenc alapján
CSALÁD.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Anya – gyermek kapcsolata
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Hozzátartozói csoport
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Generációk és család.
Interprofesszionális együttműködés a gyermekvédelemben Az elhelyezési értekezlet.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Diákönkormányzat beszámolója 2009/2010 tanév Alakuló megbeszélés Elnök: Túrós Kata Elnök: Túrós Kata Elnökhelyettes: Raffay Norbert Elnökhelyettes:
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
1 Az alapellátás és a szakellátás kapcsolata, közös feladatok, célok Gyermekjóléti Szolgálatok Országos Konferenciája Budapest, 2007.szept Gulyásné.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
SZMK Értekezlet május 9..
Személyes életvitel.
DARUS a gyermekekért.
Bornemisza Óvoda
A gyermekjóléti szolgáltatás és a Szécsényi Gyerekesély Program kapcsolata Varsány községben Nagyné Mákos Izolda Családgondozó, Varsány.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
DARUS a gyermekekért.
Óvodai és iskolai szociális segítés
Család – és Gyermekjóléti Központ
Előadás másolata:

CSALÁDI NAPKÖZIT MŰKÖDTETŐK RÉSZÉRE SZERVEZETT TANFOLYAM ( Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)

Együttműködés a szülőkkel Kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás, az együttműködés lehetőségei és buktatói

Az alaptétel A gyerekkel együtt a szülőt is megkapjuk A szülővel együtt előnyök és hátrányok járnak

A megismerkedés Családi háttér feltérképezése A szülők nevelési elveinek megismerése A gyerek személyiségjegyeinek feltérképezése A szülői elvárások megismerése Látogatás a családnál (a környezet és az életvitel megismerése) A házirend közös átbeszélése, a felmerülő kérdések tisztázása

A döntés-előkészítés A pozitív – negatív tapasztalatok összegzése Felelősségteljes döntés hozása: fő szempont a gyerek érdeke Az „átnevelhetőség” kérdése A másság elfogadása: más nemzetiség, más vallás, más kultúrkör, más szokásrend FONTOS: már a legelején tiszta, határozott elképzelések vázolása, annak tisztázása, miben vagyok hajlandó engedni és miben nem.

Miért kell együttműködni vele? Mert ő a szülő Mert ő a megrendelő Mert ő fizet

Hogyan kell együttműködni vele? Beszélgetni a gyerekéről és a vele kapcsolatos eseményekről Problémákat feltárni Feszültségeket kibeszélni

Mit szabad megtenni? Tanácsot adni Saját véleményt elmondani Segíteni, ha tudok

Mit nem szabad megtenni? Kioktatni Megszégyeníteni Lekicsinylőleg beszélni a gyerekéről Tapintatlannak lenni

Az együttműködés formái Folyamatos konzultáció a szülővel a napi problémákról és örömökről, a gyerek fejlődéséről és a gondokról Faliújság Szülői értekezlet Szakember bevonásával megbeszélés, előadás a mindenkit érintő témákból

Események a szülők bevonásával Ünnepek o Mikulás, karácsony, húsvét, farsang, anyák napja o Gyerekek ünnepei o Születésnap, névnap Évzáró, nyílt nap Kirándulások, közös megmozdulások o Bábszínház o Kézműves foglalkozások o Extra programok o Érdekes foglalkozású szülők

Összeállította :Tegzes Lászlóné