CSALÁDI NAPKÖZIT MŰKÖDTETŐK RÉSZÉRE SZERVEZETT TANFOLYAM ( Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Együttműködés a szülőkkel Kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás, az együttműködés lehetőségei és buktatói
Az alaptétel A gyerekkel együtt a szülőt is megkapjuk A szülővel együtt előnyök és hátrányok járnak
A megismerkedés Családi háttér feltérképezése A szülők nevelési elveinek megismerése A gyerek személyiségjegyeinek feltérképezése A szülői elvárások megismerése Látogatás a családnál (a környezet és az életvitel megismerése) A házirend közös átbeszélése, a felmerülő kérdések tisztázása
A döntés-előkészítés A pozitív – negatív tapasztalatok összegzése Felelősségteljes döntés hozása: fő szempont a gyerek érdeke Az „átnevelhetőség” kérdése A másság elfogadása: más nemzetiség, más vallás, más kultúrkör, más szokásrend FONTOS: már a legelején tiszta, határozott elképzelések vázolása, annak tisztázása, miben vagyok hajlandó engedni és miben nem.
Miért kell együttműködni vele? Mert ő a szülő Mert ő a megrendelő Mert ő fizet
Hogyan kell együttműködni vele? Beszélgetni a gyerekéről és a vele kapcsolatos eseményekről Problémákat feltárni Feszültségeket kibeszélni
Mit szabad megtenni? Tanácsot adni Saját véleményt elmondani Segíteni, ha tudok
Mit nem szabad megtenni? Kioktatni Megszégyeníteni Lekicsinylőleg beszélni a gyerekéről Tapintatlannak lenni
Az együttműködés formái Folyamatos konzultáció a szülővel a napi problémákról és örömökről, a gyerek fejlődéséről és a gondokról Faliújság Szülői értekezlet Szakember bevonásával megbeszélés, előadás a mindenkit érintő témákból
Események a szülők bevonásával Ünnepek o Mikulás, karácsony, húsvét, farsang, anyák napja o Gyerekek ünnepei o Születésnap, névnap Évzáró, nyílt nap Kirándulások, közös megmozdulások o Bábszínház o Kézműves foglalkozások o Extra programok o Érdekes foglalkozású szülők
Összeállította :Tegzes Lászlóné