A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
E-learning alapú komplex képzések
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Családi napközi.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Fehér Kereszt szervezetek képzési és működtetési tapasztalatai.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
Lökkös Attila TÁMOP projekt bemutatása
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
A minőségfejleszés eszközei a családi napközi ellátásban
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
TÁMOP A szociális képzések rendszerének modernizációja Projekt bemutató előadás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Biztos Kezdet Gyerekházak
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
főosztályvezető-helyettes
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Előadás másolata:

A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE TÁMOP-5.4.4-09/1-C-2009-0002

Partnerek Apor Vilmos Katolikus Főiskola, Szakmai és vizsgakövetelmények kidolgozása Tananyagok lektorálása Vizsgáztatás Módszertani támogatás

Partnerek BME Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központ Probléma alapú tanulásra (PBL - Problem based learning) alapozó e-learning tananyagfejlesztés. Tananyagfejlesztők képzése: 11 fő, 120 órás, on-line egyéni tanulás Tutorok képzése: 7 fő, 45 órás, on-line tutori rendszerben

Partnerek Családi napköziben és családi napközivel kapcsolatban tevékenykedők Gyermekellátást igénylő családok

A CSALÁDI NAPKÖZI SZOLGÁLTATÁS ILLETVE AHHOZ KAPCSOLÓDÓ MUNKAKÖRÖK SZOLGÁLTATÁST NYÚJTÓ HELYETTES (NEM FELTÉTLENÜL MUNKAVISZONY) SEGÍTŐ KOORDINÁTOR – szakmai támogató, koordináló CSANAMENEDZSER – HÁLÓZATI VEZETÉS (A SZAKMAIVAL KÖZÖS IS LEHET)

A CSALÁDI NAPKÖZI VEZETŐK KÉPZÉSÉNEK HELYE AZ OKJ RENDSZERÉBEN Egy közös alapmodulra épülve független elágazásként

Zarka Dénes Képzési igény analízis – 2011. január

Ombudsmani jelentés „Megállapítom továbbá, hogy míg az un. hagyományos ellátási formák (bölcsőde, óvoda) működésénél szigorú szakmai követelmények érvényesülnek, az alternatív ellátási formáknál (pl. családi napközi) csupán laza előírások határozzák meg a működés feltételeit, mind a képzettség, mind a szolgáltatás nyújtásának egyéb (pl. ingatlan alkalmassága, az ellátást nyújtó helyettesítése) feltételeiben.”

A KÉPZÉSRŐL AZ OKJ RENDSZERÉBEN Pályamódosítás – a nem szakképzetteknek több pedagógia, több pszichológia, több gyermekjólét (tájékoztatás, érdekvédelem,) kompetens gondozó gyermekek érdeke, családok érdeke = szakma érdeke A képzés két szintje: csana gondozó (79 óra tréning, 80 óra elearning és gyakorlat), csana szolgáltató 85 tréning, 112 elearning)

A csana OKJ szakmai képzés Első modulok– alapozás és családi napközi gondozási nevelési ismeretek Bemenet a mostani előírások Pályamódosításra az önállóan családi napközit működtetésre nem vállalkozóknak úgy , hogy egy képzésen belül szakmai és családi napköziben személyes gondoskodást nyújtó feladatokra készülhet fel Kimenet az OKJ elfogadásáig a mostani végzettség – 29/2003-as rendelet, érettségivel rendelkezőknek a szolgáltató modul megkezdésének lehetősége, az OKJ elfogadása esetén a csana segítő, házi időszakos gyermekfelügyelő, illetve hálózati telephelyi dolgozó munkakör betöltésére való alkalmasság

II. Önálló működtetést választók - szolgáltatók Bemenet az első modulok elvégzése, illetve azokból vizsga, érettségi bizonyítvány A családi napközi önálló vitele egy komoly társadalmi vállalkozás, alapozó ismeretek nélkül nagyon nehéz Nem közvetlenül pedagógiai , de a vezetői feladatok felkészülés nélkül i vállalása veszélyezteti az ellátást Családi napközi szolgáltató (működtető) modulok – az önállóan családi napközit vezethetők számára. Itt megjelenik egy mostaninál jóval bővebb és alaposabbb vállalkozási ismeretek modul, mely üzleti tervezés és kockázatai, marketing és pénzügy részekből áll, 32 óra e-learning és egy tréningnap Kimenet a jól működő csana vezető, aki nem frusztrált a gyermekellátáson kívüli feladatokat képes kézben tartani Társadalmi elvárásoknak megfelelő szakma!

AKKREDITÁCIÓK OKJ önálló szakma – lehetőség a még szakmával nem rendelkezőknek, hogy célzottan azt tanulják amire készülnek Szakmai végzettség kimenet a középiskolai végzettséggel nem rendelkezőknek: házi időszakos rész szakképesítés és csana gondozó/segítő végzettség. Ez elegendő, ha hálózatban akar és nem önállóan dolgozni

Akkreditáció – FAT – I. Amíg és ha nem sikerül az önálló csana okj-s képzés elfogadása a jelenlegi képzés akkreditálása kibővítve azokkal a kötelező elemekkel, amelyek lehetőséget nyújtanak az okj-s házi időszakos rész szakképesítés megszerzésére és a jelenlegi 29/2003-as rendelet szerinti tanúsítvány megszerzésére egyaránt

Akkreditáció – FAT – II. Amíg és ha nem sikerül az önálló csana okj-s képzés elfogadása, a jelenlegi képzés szolgáltatói részének akkreditálása, hogy a családi napközit önállóan működtetni kívánóknak a kihívásokhoz mérten adjunk muníciót. Egyfajta továbbképzés lehet a modul elvégzése azoknak, akik már rendelkeznek csana működtetői tanúsítvánnyal

Nevelés központú – (Okt.Hivatal) A pedagógus továbbképzés a már meglévő e-learning modulokból A képzés kimenete az OH-nál akkreditált pontot érő továbbképzés, mely az önálló családi napközi működtetésre is jogosítványt ad. A pedagógus szakvizsga és a terepgyakorlat kidolgozása

Működtetés központú – koordinátor, csanamenedzser - FAT azok számára, akik több családi napközit fenntartók és szeretnék feladataikat hatékonyan ellátni  meghatározni a családi napközi üzleti tervének fő elemeit, azonosítani a megvalósításhoz szükséges erőforrásokat,  felmérni a családi napközi szolgáltatás iránti igényeket, irányítani a szakmai munkát, támogatást nyújtani a családi napközikben dolgozóknak … http://www.feherkereszt.hu/Csaladi-napkozi-koordinatorok-figyelmebe-ajanljuk/15/101/0

Szociális továbbképzési rendszer Akkreditált képzéseink Készség és képességfejlesztő tréning 35 órás – 30 kreditpont Családi napközi szakmai műhely – hálózati plattform – 6 alkalom 24 óra, 20 kreditpont Családi napközi koordinátorok továbbképzési kötelezettsége -        

Hálózat központú – szervezés, vezetés, minőségbiztosítás Hálózati tanácsadó képzés 80 óra – ebből 20 óra elearning kidolgozni a családi napközi hálózatban működő partnerek együttműködésének kereteit, elemezni a családi napközi piaci helyzetét, versenyképességét, meghatározni a családi napközi hálózat marketing és PR stratégiájának fő elemeit és eszközeit,

átlátni a családi napközi hálózat gazdálkodását és könyvelését a helyes gazdálkodási döntések meghozatalához szükséges szinten, tervezni és irányítani, ellenőrizni, értékelni a családi napközi hálózat szakmai munkáját, munkájában alkalmazni a vonatkozó jogi és szakmai előírásokat, segíteni a külső ellenőrző szervek munkáját, szakszerűen vezetni az előírt szakmai, jogi, üzleti dokumentációt,

A tananyagfejlesztés szükségessége Megszakadt a képzés fejlesztése – Támogató és Ellenőrző feladatra kiképzett segítő szakemberek megbízására nem került sor A TESZ képzési programja szakembereknek szólt. A 29/2003-as rendelet szerinti 40 órás képzésre is ez a jellemző A nem szakemberek számára 40 órában a gondozási-nevelési tartalom nem közvetíthető

Családi napközi hálózat Dánia (Care Work kutatás) Kutatás helyszínei: egy 3-400 fős település egy 7700 fős kistérségben, ahol nincs bölcsőde és egy 287000 település, ahol van bölcsőde is Mindkét önkormányzatnál van „családi napközi menedzser” és „családi napközi pedagógus” (forrás: Korintus Márta –előadás Budaörs 2007. http://csana-info.hu/data/files/CsanaDaniaban2_BudaorsKonf.ppt) A „Care Work in Europe, Current understandings and future directions” című kutatás 2001 szeptember és 2005 tavasza között zajlott. Finanszírozása az Európai Unió 5. Kutatás-fejlesztési keretprogramjából, a „Társadalmi-gazdasági tudásalap javítása” elnevezésű fejezetből történt. Dánia, Anglia, Hollandia, Svédország, és Spanyolország, illetve Magyarország egy-egy intézetének kutatói vettek részt a vizsgálatban. A kutatás magyar partnere a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet volt, vezetője Korintus Márta

A Gyermekház Hálózat - magyarországi modell A Gyerekházak munkatársai a Biztos Kezdet programra felkészítő három hónapos képzést kapnak a program indulása előtt A Gyerekházak munkáját mentorok segítik, akik részt vesznek a szakmai tervezésben, rendszeresen konzultálnak a Gyerekház munkatársaival és értékelik szakmai munkájukat. http://www.biztoskezdet.hu/uploads/attachments/03_01_Biztos%20Kezdet%20Gyerekhazak%20Szervezeti%20es%20Szolgaltatasi%20Modell.pdf

Köszönöm a figyelmet!