Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Móra-Partner Foglalkoztatási és Szociális Közhasznú Társaság
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Az Aktív Műhely modell ismertetése.  : Országos felmérés a szociális intézményekben élő értelmi fogyatékos, autista emberek foglalkoztatási.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
KMRMK XXI. kerületi, XX.-XXIII. kerületi, XVIII.-XIX. kerületi Kirendeltsége Pályakezdő és Diplomás Álláskeresők Közvetítő Irodájának ügyfelei részére.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
Kihívások és eredmények az e-learning fejlesztés során Zarka Dénes TÁMOP /1-C
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Fehér Kereszt szervezetek képzési és működtetési tapasztalatai.
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS
Lökkös Attila TÁMOP projekt bemutatása
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
A minőségfejleszés eszközei a családi napközi ellátásban
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
A szakképzés helyzete Magyarországon
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Lökkös Attila Mérföldkövek, eredmények TÁMOP B-11/ Projektzáró konferencia, Pilisborosjenő, február 15.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Bemutatkozik A FORDULÓPONT PROGRAM A programot az EU és a Magyar Állam támogatja.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
TÁMOP /2/A SZOCIÁLIS KÉPZÉSEK FEJLESZTÉSE, SZAKEMBEREK ÉS ÖNKÉNTESEK KÉPZÉSE, TOVÁBBKÉPZÉSE ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉSE, VALAMINT A HELYI FEJLESZTÉSI.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
moduláris szakképzési szerkezet
Lorem ipsum.
„ÉLETREVALÓ – U4 LIFE” TPPA/2012/03/30
Előadás másolata:

Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése „Paradigmaváltás a családi gyermekellátásra való felkészítésben” A napközbeni gyermekellátás minőségi működését szolgáló szak- és felnőttképzési programok integratív szemléletű tartalmi és oktatás módszertani fejlesztése TÁMOP 5.4.4. projekt bemutatása OFA - Fehér Kereszt Konferencia, Budapest, 2011. június 9.

Előzmények STRATÉGIAVÁLTÁS- gyermekellátó szolgáltatások koordinátorainak képzése, HEFOP-2.2.1-P.-2004 Átjárható házi gyermekellátó szolgáltatások, HEFOP-2.2.1-06/1.-2007 Innovatív szakmai műhely

Indokoltság Jelenlegi képzés hatékonysága, munkaerő-piaci hasznosulása alacsony. A képzés nem ad szakképzettséget. A képzés nem tud felkészíteni a vállalkozói szerepre, önfoglalkoztatóvá válásra.

Indokoltság II. A családi napközi szolgáltatók differenciálódása, pl. hálózatok létrejötte A képzés erős felhígulása (nincs akkreditáció és monitorozás) Ombudsmani jelentésben megfogalmazott kritika („az alternatív ellátási formáknál (pl. családi napközi) csupán laza előírások határozzák meg a működés feltételeit”)

Projekt célja A családi napközi vezető képzés átstrukturálása a munkakör valós igényeihez igazodva. A családi napközi vezető képzés szakképzési szintre emelése, a munkaerőpiacon hátrányos helyzetben lévők lehetőségeinek bővítése A családi napközi hálózatban történő működtetésének szervezeti és módszertani segítése – pedagógus és hálózatszervezési (tanácsadó) képzés

A lehetőség Forrás: TÁMOP-5.4.4-09/1/C Szociális képzések fejlesztése, szakemberek képzése, továbbképzése és készségfejlesztése valamint a helyi fejlesztési kapacitások megerősítése C komponens: képzésfejlesztés, tananyagfejlesztés

Egy projekt

A projekt Kompetencia alapú képzés lépései: Időtartama 24 hónap, költségvetés 35 M Ft. Kompetencia alapú képzés lépései: Elemzés - munkakör feltárása, pontos kompetencia profil meghatározása, képzési igényanalízis Tervezés - képzési módszer, képzési terv Tananyagfejlesztés – három képzésre Próbaképzések Értékelés, korrekció Akkreditálás

Partnerek BMGE Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központ Probléma alapú tanulásra (PBL - Problem based learning) alapozó e-learning tananyagfejlesztés. Tananyagfejlesztők képzése: 11 fő, 120 órás, on-line egyéni tanulás Tutorok képzése: 7 fő, 45 órás, on-line tutori rendszerben.

Partnerek Apor Vilmos Katolikus Főiskola, Szakmai és vizsgakövetelmények kidolgozása Tananyagok lektorálása Vizsgáztatás Módszertani támogatás

CsaNa OKJ-s képzés TELJES SZAKKÉPZÉS (moduláris, több szakma) Családi napközi szolgáltató-működtető – önálló működtető Kilépési lehetőségek menetközben Házi időszakos gyermekgondozó  - létező OKJ-s részszakképesítés Családi napközi gondozó – új szakképesítés - hálózatban, eosztott gondozóként Az okj-s rendszerbe történő befogadás után vizsgalehetőség (a próbakurzust végzetteknek kedvezményes vizsgafelkészítéssel) az új okj-s családi napközi szakképesítés általuk teljesített részéből.

A próbaképzést elvégzők Megszerzik a 29/2003. korm.rendelet szerinti tanúsítványt Vizsgázási lehetőség a jelenlegi OKJ-s rendszerben megszerezhető házi időszakos gyermekgondozó rész szakképesítésre (1868-as gyermekellátási alapmodul, 1878-as házi id.gyf. modul)

Próbaképzések: 2011. október - 2012. március Jelentkezési lap és ismertető: www.feherkereszt.hu Telefonszám: 1 3214779 e-mail.: fkaszakmai@gmail.com

További képzések Pedagógus továbbképzés – koordinátor, tereptanár Tanácsadó képzés – önkormányzati és civil szektor szakembereinek Akkreditálás: FAT, Oktatási Hivatal, szociális továbbképzési rendszer.   

Köszönöm a figyelmüket! Lökkös Attila projektvezető www.feherkereszt.hu lokkos@atala.hu 20/775-1967