A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP-5.4.4-09/1-C-2009-0002.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
HUMÁN-TÁR-HÁZ Mottó: A felnőttképzés a kultúra része.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
PALLÓ Felnőttképzési Tájékoztató Szolgálat A Debreceni Művelődési Központ új felnőttképzési szolgáltatása TÁMOP 3.2.3/09/
Uni-LO - Promoting the EQF learning outcomes approach within European universities Az Európai Képesítése Keretrendszer és a tanulási eredmények Projekt.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Az e-learning a felnőttképzésben projekt Papp Lajos Műegyetemi Távoktatási és Felnőttképzési Központ.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
E-learning alapú távoktatásos képzés
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
2.-3. Beszámoló, folyamatos és tervezett feladatok január 24. Közgyűlés Feladatok Képzésszervezés Pályázatok IT-mentor munka Kapcsolatépítés.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
E-learning Kovácspál Eszter.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Kihívások és eredmények az e-learning fejlesztés során Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
Lökkös Attila TÁMOP projekt bemutatása
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
ÉVI – ETI VIRTUÁLIS ISKOLA Erdélyi Gábor
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C

2 Néhány szót magamról 45 éves villamosmérnök (BME)‏ 45 éves villamosmérnök (BME)‏ 1992 óta (18 év) főállásban atipikus képzések: távtanulás (KT, NyK, eT)‏ 1992 óta (18 év) főállásban atipikus képzések: távtanulás (KT, NyK, eT)‏ 1998-ig Fővárosi Oktatástechnológiai Központ 1998-ig Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Azóta BME TK, TFK, OIFK Azóta BME TK, TFK, OIFK

TK -> TFK -> OIFK 1997-ben alakult Távoktatási, e-learning (atipikus) képzésekre –oktatási projektek kezdeményezése és előkészítése, –a nyitott és távoktatás személyi, szakmai és tárgyi feltételei megteremtésének segítése, –nemzetközi együttműködésből, programokból származó feladatok elvégzése, kötelezettségek teljesítése, –kapcsolat kiépítése és tartása a nyitott és távoktatás felhasználóival, különösen a gazdaság képviselőivel, –információs tevékenység a nyitott és távoktatás elfogadottságának növelése, az egyetem e területein végzett tevékenységének megismertetése céljából, az egyetem felnőttképzési tevékenységének segítése, koordinálása –a felnőttképzésre vonatkozó jogszabályokból eredő egyetemi alapfeladatok ellátása, –az egyetem és az egyetemen szervezett felnőttképzési programok felnőttképzési akkreditációjának előkészítése, lebonyolítása, –az egyetemi felnőttképzési tevékenység információs, adminisztratív- igazgatási és módszertani támogatása. A Központ otthont ad az EDEN (European Distance and E-learning Network) titkárságának

1. példa: GPS - ZMNE

5 2. példa: BME REHAB

3. példa: KKK – Önálló lépések Célcsoport: munkanélküliek Bács-Kiskun megyében alacsony-középfokú végzettséggel Célcsoport: munkanélküliek Bács-Kiskun megyében alacsony-középfokú végzettséggel Cél: Önálló bevételt növelni Cél: Önálló bevételt növelni Képzési forma: Kötetlen tanulás Képzési forma: Kötetlen tanulás Megvalósulás: 50% kitelepült tréning, 50% önálló tanuás (távtanulás) óra Megvalósulás: 50% kitelepült tréning, 50% önálló tanuás (távtanulás) óra Négy kifejlesztett és kipróbált modul: Négy kifejlesztett és kipróbált modul: –Álláskeresés –Kisvállalkozás –Gyógynövénygyűjtés –Falusi túrizmus

Követi a felnőttképzés szabályait Tanulóbarát környezetet biztosít Tanulóbarát környezetet biztosít Tekintettel van a személyiségre Tekintettel van a személyiségre Épít a korábbi gyakorlatra Épít a korábbi gyakorlatra Figyel a tanulók igényeire Figyel a tanulók igényeire Megelégedéssel lehet befejezni Megelégedéssel lehet befejezni

Kötetlen és nyitott Épít az önálló tanulásra (nem a tanításra) Épít az önálló tanulásra (nem a tanításra) A képzésben jelentős szerepet kap az elektronikus tananyag A képzésben jelentős szerepet kap az elektronikus tananyag A tanyanyag moduláris, egyénre szabható, diagnosztikus (később) A tanyanyag moduláris, egyénre szabható, diagnosztikus (később) A folyamat rugalmas a helyszín, időpont és ütemezés tekintetében A folyamat rugalmas a helyszín, időpont és ütemezés tekintetében A képzés része a tutori közreműködés A képzés része a tutori közreműködés A kommunikáció IKT (főleg hálózati) eszközökre épül A kommunikáció IKT (főleg hálózati) eszközökre épül

A fejlesztés módszertanilag átgondolt Tanulócentrikusság elérhetőség esélyegyenlőség egyéni tanulási célok egyéni tanulási utak szolgáltató szemlélet a tanulói igények a tanulás élvezete Teljesítmény S-R elmélet kognitív elmélet taxonómiák projekt módszer csoport munka szerepjáték szimuláció kultúrák és konvergencia

10 Milyen legyen a tananyag? Egyénileg elsajátítható Egyénileg elsajátítható Önellenőrző Önellenőrző Elektronikus (off-line és on-line) segédletek Elektronikus (off-line és on-line) segédletek A jelenléti képzések, a tananyag és segédanyagok módszertanilag illeszkednek A jelenléti képzések, a tananyag és segédanyagok módszertanilag illeszkednek Lehetőleg tervezetten segítse a hallgatói kommunikációt. Lehetőleg tervezetten segítse a hallgatói kommunikációt.

Tananyagfejlesztés : Tanulástervezés A tervezett képzési idő 120 óra A képzés jellege: távoktatás: on-line egyéni tanulás A képzés módszere: –A tanulók egyéni tanulásra alkalmas munkatankönyvet és on-line tanulási útmutatót kapnak. –Az egyéni tanulás támogatása on- line tutori rendszerben történik.

Támogat: a tutor A tervezett képzési idő 45 óra A képzés jellege: blended A képzés módszere: –A tanulók egyéni tanulásra alkalmas on-line tananyaghoz férnek hozzá. –Az egyéni tanulás támogatása blended formában: on-line tutori rendszerben és egynapos jelenléti tréninggel történik.

13 Zarka Dénes BUDAPESTI MŰSZAKI EGYETEM MŰEGYETEMI OKTATÁSINNOVÁCIÓS ÉS FELNŐTTKÉPZÉSI KÖZPONT 1111 BUDAPEST, Egry József u. 1. E ép. Tel.: Fax: