Turizmus gazdaságtan 3..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A népszámlálás szerepe a hajléktalanok számbavételében Nemzeti tanácskozás a hajléktalanügyet támogató információs rendszerek kialakításának lehetőségeiről.
Advertisements

Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Statisztika II. I. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
Turizmus gazdaságtan 12..
A szabadidő fogalma.
Nemzetközi gazdaságstatisztika
Az életminőség mérése Kelemen Rita
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
MAKROÖKONÓMIA GTK Gazdálkodási és menedzsment,
A turizmus rendszer környezete
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Turizmus gazdaságtan 11.. Árak a turizmusban Ár Pénzben kifejezett csereérték és fizetési feltételek összessége Árérzékenység Az ár 1%-os változása hány.
1. oldal A vezetői döntéseket támogató mutatószám rendszer Pilot projektzáró jelentés szeptember 9.
Idegenforgalmi statisztika
TDM Szakmai Nap november 21.
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
A turizmus gazdasági hatásai
Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
Dr. Szalka Éva, Ph.D.1 Statisztika II. VII.. Dr. Szalka Éva, Ph.D.2 Mintavétel Mintavétel célja: következtetést levonni a –sokaságra vonatkozóan Mintavétel.
Településmarketing Értékaudit.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Dr. Csapó János Egyetemi tanársegéd PTE-TTK-FI Turizmus Tanszék
A BELFÖLDI VÁNDORMOZGALOM JELLEMZŐ VONÁSAI MAGYARORSZÁGON
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
A nemzeti számlák rendszere
A turizmus mérése, statisztika
A turizmus alapfogalmai
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
Munkaerőmigránsok és hazatérők - kísérlet a válság hatásának mérésére
A munkapiaci-előrejelzések gyakorlata: kitől tanulhatunk? Cseres-Gergely Zsombor, MTA KTI.
A LAKOSSÁG UTAZÁSI SZOKÁSAI (LUSZ)
Munkaerő mobilitás Magyarországon
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Adózás az Európai Unióban – magyar szemmel Dr. Vágyi Ferenc Róbert egyetemi docens Nyugat-Magyarországi Egyetem, Pénzügyi és Számviteli Intézet 9400 Sopron,
DEMOGRÁFIA Alapfogalmak, mutatók
Idegenforgalom Láss világot….. Turizmus A turizmus fogalmán egyrészt az ember állandó életvitelén és munkarendjén (lakásán és munkahelyén) kívüli valamennyi.
Vonzástényezők vizsgálata két fürdőváros példáján
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Statisztika 12.A és 13.N. A statisztika fogalma A statisztika tömegesen előforduló jelenségek egyedeire vonatkozó információk, adatok gyűjtése, feldolgozása,
Egy európai vizsgarendszer és a nyelvi érettségi.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
Marketing információs
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Foglalkoztatottság, szegénység. Direkt kapcsolat a jövedelmi helyzet és a munkaerő-piaci státusz között Indirekt összefüggések – gyermeknevelés támogatása,
Turizmus a statisztika tükrében 3. előadás
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Magyarországi konferencia- turizmus eredményei 2010 Magyar Kongresszusi Iroda.
A Magyar Turizmus Zrt. MICE kutatásának 2007-es összefoglalója.
Mire jók a munkapiaci előrejelzések a világban? Nemzetközi tapasztalatok és tanulságok Gács János, MTA-KTI
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
Célpiaci marketing.
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről
Digitális témahét.
A Magyar Turizmus Zrt. MICE kutatásának 2006-os összefoglalója
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A marketinginformációs rendszer
Irány Pécs! kártya.
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Előadás másolata:

Turizmus gazdaságtan 3.

A turizmus jelenségének mérése Nemzetközi összehasonlíthatóság feltételei A turizmus fogalmainak azonos értelmezése Azonos statisztikai módszerek alkalmazása A vizsgált sokaság azonos struktúrában való bontása A belföldi és a nemzetközi turizmus statisztikailag azonos kezelése

Turizmus statisztika feladatai A turisztikai kereslet értékelése (volumen, szerkezet, sajátosságok) (aktív, passzív, belföldi forgalom) A turisztikai kínálat elemzése (külföldi és belföldi forgalom) A turizmusnak a fizetési mérlegre gyakorolt hatásának kimutatása A turisták költése hatásának kimutatása (jövedelmek, termelés, foglalkoztatás) A turizmus fejlesztés orientációjának segítése

Nemzetközi statisztikai csoportosítás 1. Turisták Állandó lakóhely szerinti Nemzetiség szerinti Havonkénti Közlekedési eszközök szerinti Fő utazási motiváció szerinti bontásban

Nemzetközi statisztikai csoportosítás 2. Külföldre látogató lakosság Célország szerinti Havonkénti Közlekedési eszközök szerinti Fő utazási motiváció szerinti bontásban

Nemzetközi statisztikai csoportosítás 3. Szálláshelyeken regisztrált érkezések, vendégéjszakák Állandó lakóhely szerint Nemzetiség szerint Szállástípusonként, kategóriánként Területi bontásban

Nemzetközi turizmus Adatfelvételi helyek/módok Határellenőrzés Belépő/kilépő kártyák Schengeni egyezmény hatása? Szálláshelyek Bejelentőkártya Feketeforgalom? Egyéni megkérdezés Adatok megbízhatósága, kutatás rendszeressége és megbízhatósága?

Egyéni megkérdezések - mit akarunk megtudni? Személyi adatok Állandó lakhely Életkor Nem Jövedelem Foglalkozás

Egyéni megkérdezés 2. Utazással kapcsolatos objektív tényezők Felkeresett/felkeresni szándékozott helyek Utazás célja (egy vagy több) (tervezett) Tartózkodási idő Közlekedés módja (be/ki) Szálláshely típusa Teljes költés nagysága Költés szerkezete

Egyéni megkérdezés 3. Utazással kapcsolatos szubjektív kérdések Várakozások, elképzelések Tapasztalatok, elégedettség mértéke Javaslatok/vélemények

Határstatisztika Nemzetközi forgalomban Előny Egyszerű, automatizálható Alapadatok gyűjtése (ki- és belépés, közlekedés, megoszlás) Hátrány Belföldi turizmust nem képes mérni Forgalom országon belüli eloszlását nem mutatja

Határstatisztika 2. Utasellenőrzés és részletes adatgyűjtés minden határállomáson Alapadatok mellett pl. motiváció, állampolgárság, célország Utasellenőrzés minden határállomáson a ki- és belépők számának meghatározására Utasellenőrzés korlátozottan, pl. reptéren, kikötőben – teljes körű felmérés Esetleges utasellenőrzés

Határstatisztikai adatgyűjtés Aktív forgalomnál kifelé vagy mindkét irányba Passzív forgalomnál befelé vagy mindkét irányba Látogató tölt ki adatlapot Útlevélvizsgálatnál adatrögzítés Határon átlépőket megszámolják Kiegészítő felmérés