CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ ÉS BÉREZÉS I.A CSR FOGALMÁRÓL II.CSR ALAPÚ BÉREZÉS III.CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ IV.CSR ALAPÚ GLOBÁLIS BÉRPOLITIKA MULTINACIONÁLIS VÁLLALATOKNÁL
I.1. A CSR EU-S FOGALMA A vállalatok önkéntesen szociális és környezeti szempontokat érvényesítenek üzleti tevékenységükben és a partnereikkel („stakeholder”) fenntartott kapcsolatokban. (EC, Green Paper 2001)
I. 2. CSR A MUNKAJOG RENDSZERÉBEN JOGSZABÁLYI ALAPÚ CSR - „IMPLICIT” CSR KOLLEKTÍV SZERZŐDÉSES CSR „EXPLICIT” CSR Versenytényező!?
I. 3. CSR = Eszköz, ahogyan egy vállalat REAGÁL a globalizáció és a „fenntarthatóság” új kihívásaira I. 3. CSR = Eszköz, ahogyan egy vállalat REAGÁL a globalizáció és a „fenntarthatóság” új kihívásaira (RARE Project, 2005). REAKCIÓ lehet: 1.RESZPONZÍV: CSR = kihívás, „rizikó” 2. PROAKTÍV: CSR = lehetőség („business case”)
II. A CSR PIRAMIS ÉS A BÉREZÉS FILANTRÓP FELELŐSSÉG („kívánatos”) ETIKAI FELELŐSSÉG („elvárt”) JOGI FELELŐSSÉG („kötelező”) GAZDASÁGI FELELŐSSÉG („kötelező”)
III. A CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ NÉHÁNY CSATORNÁJA 1.A VÁLLALAT TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁSA, MINT MOTIVÁCIÓ 2.KÖZÖSSÉGI ÖNKÉNTES MUNKA VÁLLALATI TÁMOGATÁSA (Corporate Volunteering) 3.„FELELŐS CSAPATÉPÍTÉS” 4.ALKALMAZOTTAK JÓLÉTÉT / „JÓL- LÉTÉT” BEFOLYÁSOLÓ KEZDEMÉNYEZÉSEK
IV. A GLOBÁLIS BÉRPOLITIKA „CSÍRÁI” MULTINACIONÁLIS VÁLLALATHÁLÓZATOKBAN ALAPDILEMMA: KONTROLLÁLT, „BELSŐ” EGYSÉGEK VS. „FÜGGETLEN” BESZÁLLÍTÓK LÁNCA CSR-ESZME: FELELŐSSÉG KITERJESZTÉSE – MUNKAJOG HATÁRAINAK KITÁGÍTÁSA (avagy felelős, etikus „supply chain”- menedzsment)
ÚJSZERŰ CSR-ESZKÖZÖK 1.„CODES OF CONDUCT” – Önszabályozás 2.„IFA” – „Civil / Kollektív szabályozás” 3.INNOVATÍV FELELŐSSÉGTELEPÍTÉSI MECHANIZMUSOK „KISZERVEZÉS” ESETÉRE – Jogi szabályozás