Az átmeneti korszak Európában. 1907 – 1917 Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként való.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PÁRIZS A KÖZÉPKORBAN Kattintással tovább…..
Advertisements

A magyar felsőoktatás.
A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
Mivel foglalkozik a filmtörténet? A némafilmkorszak határai
Gazdaság és technika II. - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika II. Film, mozi Tóth Attiláné dr.
Az adaptációhoz közeledve – a műfaj problematikájához
Fanfiction. fanfiction fan fiction „rajongói irodalom”,,fanfic’’ A fanfiction vagy fan fiction szó a magyar nyelvben is meghonosodott angol kifejezés.
Teljes néven:Babits Mihály László Ákos
Courbet: Kőtörők
Spiró György.
A századforduló művészetei
Jean-Paul Belmondo (Neuilly-sur-Seine, április 9. – ) francia filmszínész. Közismert beceneve: Bébel. Az 1950-es évek óta filmez. Jean-Luc Godard.
Erdei Judit Intézményi kommunikátor Kozsó több vasat tart a tűzben.
Az attrakció mozija és a „primitív kifejezésmód”
Klimt: A csók
Érmindszent, Ady Endre szülőháza
Krúdy Gyula: Szindbád Érettségi tételminta
Diplomáciatörténet Dr. Botos Máté.
Többdimenziós kockák síkbeli megjelenítése
Jézus Krisztus filmsztár Jézus filmes reprezentációinak értelmezése vallástudományi megközelítésben.
tch?v=wff8JUIJApI. A Csokonai Színházban Molnár Ferenc: Játék a kastélyban című darabjával kezdi munkásságát.Csokonai SzínházbanMolnár.
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Honoré de Balzac ( ). Ifjúkora A család eredeti neve Balssa volt. Apja, Bernard-François a császárság idején, mint hadsereg-élelmezési tiszt,
Zsonglőrök, trubadúrok, minnesängerek
GRAZ - MURASZIGET ÉS KÖRNYÉKE
Molnár András bemutatja.
M Ű V É S Z E T.
A Magyar Honvédség részvétele NATO missziókban
T.
A SZÜRREALIZMUS.
Az avantgárd művészeti irányzatok
James Ensor: Intrikusok, 1911.
A kubizmus.
A korai avantgárd és a film
Az átmeneti mozi D. W. Griffith. Az átmeneti mozi Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként.
Az átmeneti mozi D. W. Griffith. Az átmeneti mozi Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként.
Bodnár Gyula és a fővárosi kirándulóvonatok Hegedüs Ábel HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum, Térképtár MFTT (GKE), 2013.
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
Jean Baptiste Perrin ( )
Bepillantás egy boldogabb világba: Anika illúziója és a mozinézők illúziója 10/C.
Legrégibb felvételek.
II. foglalkozás.
Kalapos Éva D.A.C..
Leonyid Utyeszov Odessza Moszkva Énekes ◦ Dzsessz ◦ Sanzon Zenész ◦ zenekarvezető Színész.
Ljubov Orlova ,Zvenyigorod , Moszkva Zongorista Énekes Táncművész Filmszínész A szovjet filmművészet első igazi sztárja.
Alfons Mucha A csehországi Ivančicében született polgár szülők gyermekeként ben Bécsbe költözött, és ott színpadi díszleteket készített.
Heike Kamerlingh Onnes
A tehetetlenség törvénye. A tömeg
A szecesszió művészete
25. Utómunka, FILMSZERKESZTÉS, VÁGÁS
Marketing és innováció. A Lego történelme 1932, Dánia, Ole Kirk Christiansen „leg godt” - „játssz jól” 1947 – műanyag játékok Kezdeti sikertelenség 1958.
5. AVANTGARDE FILMES IRÁNYZATOK
Filmelemzési szempontok
FILMGYÁRTÁS – FILMMŰVÉSZET
4. NAGYIPARI FILMGYÁRTÁS KIALAKULÁSA
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
Montage de Papi-Michel
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
7. NÉMET EXPRESSZIONIZMUS
Budapesti Nyári Fesztivál 2011 Céges rendezvények, csapatépítő programok ajánlat.
Leonardo Da Vinci.
Filmezés alapjai, ötlet-forgatókönyv 6. témakör. A forgatókönyv játékfilmek és dokumentumfilmek írásban rögzített anyaga. Hasonló a szövegkönyv, amely.
Párom.hu Magyarország egyik leglátogatottabb társkeresője 997 ezer aktív felhasználóval. Demográfiai targetálhatóság, 280 ezres eDM adatbázis. Célcsoport:
Sík Ferenc rendezésében
A romantika.
Nemzeti Színház szeptember 21.
Németh Antal Az ember tragédiája.
Alfons Mucha
Előadás másolata:

Az átmeneti korszak Európában

1907 – 1917 Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként való elismerése

Az európai filmgyártás uralja a világpiacot: főként a francia, a dán és az olasz filmek

Formai változások a felvevőgép és színész távolságának csökkenése vágás fokozott alkalmazása visszafogottabb játékstílus inzertek megváltozik a filmek hossza

Többtekercses filmek – egészestés filmek (dán, fr., olasz filmgyártás) Egy tekercses film: 350 m., kb. 15 perc Pathé: 1910 előtti többtekercsesek (Napóleon élete, Jézus élete és szenvedései) – ezt Sorozatként vetítették Egészestés film: egy vetítési alkalommal mutatták be az összes tekercset

Eredeti forgatókönyv Vs. Történelmi témák, irodalmi adaptációk

A filmek státuszának megváltozása Közelítik az elit kultúrához Közelítik a színház és az irodalom médiumaihoz (átrendeződnek az intermediális viszonyok)

Francia o. - film d’art 1907/1908 fikciós film – főként történelmi drámák adaptációja 1908, Paul Laffitte: Film d’Art nevű cég (forgalmazója a Pathé) Színházra emlékeztető esztétika Teret kap a művészi indíttatás a filmkészítésben.

Francia o. film d’art Másik megközelítés szerint: a színház képviselői akartak hasznot húzni a film médiumának népszerűségéből

Francia o. film d’art Charles Le Bargy – a Comédie Francaise tagja Henri Lavedan – neves regény- és színdarabszerző André Calmettes – rendező Camille Saint-Saëns - zeneszerző L’assasinat du Duc de Guise (1908) Crk

Tosca (1909) Júdás Csókja (1909) Ulisszesz hazatérése (1909) Kaméliás hölgy (Sarah Bernhardt) (1912) A három testőr (1913) Nyomorultak (1912) A párizsi Notre-Dame (1911)

Dánia – Nordisk Urban Gad és Asta Nielsen

Jevgenyij Bauer (1865 – 1917) Khanzhonkov Filmvállalat 82 filmet rendezett 1913 – 1917 között -Twilight of a Woman Soul -The Dying Swan -Life After Death