Esettanulmány a projektmenedzsment lépéseinek bemutatására

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A Kőszegi és Felső-Répcementi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma Munkáltatói Fórum Csepreg március 19.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
általános főig. helyettes
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Az ÚMVP intézményrendszere
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.

Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Konzorciumi együttműködés
A beiskolázás előkészítése
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„Gondoljunk a jövőre!” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, június 22.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
TÁMOP B-2-12/ „ÚJ MUNKA – ÚJ ESÉLY” – ROMA NŐK FOGLALKOZTATÁSA A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT.
Erasmus+ tapasztalatok
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
"Comenius iskolai együttműködések városunkban "
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Napirendek Megnyitó Együttműködési megállapodás megvitatása, elfogadása Irányító Csoport megválasztása, Irányító Csoport elnökének megválasztása Egyebek.
Együtt a változásokért
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Út a munkához”program
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Szakiskolai fejlesztési program
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Esettanulmány a projektmenedzsment lépéseinek bemutatására Hermándy-Berencz Judit Tempus Közalapítvány Leonardo Nemzeti Iroda

A bemutatásra kerülő projekt A projekt címe: Modell a gazdaság igényeinek megfelelő munkaerőpiaci képzési struktúra kialakítására A projekt koordinátora: Békés Megyei Munkaügyi Központ

A projektet életre hívó igények A munkaerőpiaci képzések hatékonyságának kulcskérdése a gazdaság igényeinek megfelelő képzési szakirány meghatározása. A képzés tervezésében résztvevő szakemberek szakmai továbbképzési igénye a képzés tervezésének módszertana és a munkaadói igények közvetítésének rendszere kidolgozása végett. A projekt létrehozásának idején a képzés tervezésének módszertana és a munkaadói igények közvetítésének rendszere nem volt kidolgozva. Ezért a projekt országos igény kielégítését célozta.

A projekt célja A gazdaság igényeinek megfelelő munkaerőpiaci képzési struktúra kialakítása, a munkaerőpiaci képzés hatékonyságának és eredményességének javítása a dán modell felhasználásával. A munkaerőpiaci képzés jelentős szerepet játszik a munkanélküliség megelőzésében és mérséklésében. A projekt célja szorosan kapcsolódik ezen átfogó célhoz.

A projekt tartalma A munkaerőpiaci képzés tervezésében résztvevő szakemberek egy hetes dániai szakmai továbbképzése során annak tanulmányozása, hogy Dániában hogyan történik a képzési szakirány meghatározása, a munkanélküliek képzés befejezését követő elhelyezkedésének segítése, a munkahelyi megfelelésük nyomonkövetése és az eredmények visszacsatolása.

Külföldi partner AF. I Vejle-Regionen - Dánia (Vejlei Regionális Munkaügyi Központ) Dánia, mint célország azért volt különösen megfelelő a projekt céljainak eléréséhez, mert Dániában is - Békés megyéhez hasonlóan – meghatározó jellegű a mezőgazdasági szektor. Az intézmény a munkanélküliség kezelésében és a munkaerőpiaci képzés gazdasági igényeinek megfelelő tervezésében nagy tapasztalattal rendelkezik. A koordináló intézmény és a fogadó partner évek óta jó kapcsolatban álltak, a partner készséggel vállalta az együttműködést.

Hazai partnerek Békés Megyei Önkormányzat Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata Békés Megyei Munkaügyi Tanács Békés Megyei Szakképzési Bizottság Békéscsabai Regionális Munkaerőfejlesztő és Képző Központ Békéscsabai Regionális Munkaerőfejlesztő és Képző Központ Felügyelő Tanácsa Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Közhasznú Közalapítvány A munkanélküliek képzési szakirányának tervezése megyei szinten a munkaügyi központok feladata, ebben közreműködnek többek között az önkormányzatok, a megyei munkaügyi tanács, a megyei szakképzési bizottság, a képző központ és felügyelő tanácsa, valamint a Vállalkozásfejlesztési Alapítvány. Láthatjuk, hogy a munkanélküliek képzésével foglalkozó, illetve abban érintett szervezetek széles spektruma részt vesz a projektben. A széles partneri bázis egyrészt azért fontos, mert komplex szakmai hátteret biztosít a komplex probléma megoldására, másrészt pedig az eredmények széleskörű terjesztésében játszanak fontos szerepet.

A projekt felépítése A projekt hossza: 12 hónap (2001. március – 2002. március) A kiutazás időpontja: 2001. május 26. – 2001. június 1. A projekt célcsoportja: Békés megye intézményeinek képzés- tervezési szakemberei A pályázatot 2000. márciusában nyújtották be, arról, hogy a projekt nyert, 2000 májusában kaptak értesítést. A Tempus Közalapítvánnyal 2000 augusztusában szerződtek le.

A projekt megvalósítása Előkészítés I. A projektcsapat felállítása – 3 fő Szakmai koordinátor – egyben projektmenedzser Pénzügyi koordinátor Adminisztrátor A pályázóintézmény először dolgozott projektmódszerrel – új módszer bevezetése. A munkamegosztás jól tükrözi a projektben felmerülő alapvető feladatokat. A szakmai koordinátor a partnerekkel történő kapcsolattartásért, a projekt szakmai tartalmának egyeztetéséért és megvalósításáért, a szakmai tapasztalatok levonásáért, az eredmények azonosításáért, valamint azok széleskörű terjesztéséért felelős. Ezen felül a támogató szervezet felé történő beszámolás is az ő feladata. A pénzügyi koordinátor a projekttel összefüggő pénzügyi tevékenységek (könyvelés, utalás a partnernek, stb.) elvégzéséért, illetve a projekt pénzügyi lezárásáért és a pénzügyi záróbeszámoló (elszámolás a támogató felé) elkészítéséért felelős. Az adminisztrátor a projekt dokumentálásáért, iktatásért, levelezésért, különböző szervezési feladatok (pl. kiutazás előkészítése, utazási jegyek, biztosítás, stb.) ellátásáért felelős.

A projekt megvalósítása Előkészítés II. Előkészítő látogatás a partnerintézménynél A kiutazás pontos részleteinek kidolgozása A vállalt feladatok, kötelezettségek és jogok tisztázása A partnerek közti megállapodás megkötése

A projekt megvalósítása Előkészítés III. A kedvezményezettek kiválasztása szakmai szempontok alapján A kedvezményezettek felkészítése Dánia munkaerőpiaci helyzetének jellemzői Foglalkoztatással kapcsolatos jogi szabályok Érdekegyeztetési rendszer Szaknyelvi felkészítés A kedvezményezettek több küldő intézmény szakemberei, akik nem dolgoztak még együtt közvetlenül egy projekt keretében, és nem ismerik a dán munkaerőpiaci helyzetet, ezért szükség volt a felkészítésre a kiutazás előtt. A dán partnertől információs anyagokat beszerezve megismertették a kedvezményezetteket a dán munkaerőpiaci helyzettel, a jogi keretekkel, annak érdekében, hogy a kinttartózkodás alatt minél teljesebb képet kaphassanak a dán modellről, alaposan megismerhessék és elsajátíthassák, a hazai gyakorlatba átültethessék az ott már jól bevált, korszerű képzéstervezési, nyomonkövetési módszereket.

A projekt megvalósítása Előkészítés IV. Egyéb teendők Kiutazás megszervezése (utazási jegyek beszerzése, szállás intézése, biztosítás megkötése, napidíjak intézése, stb.) Megállapodások megkötése a kedvezményezettekkel Mivel a Leonardo támogatás utalása a 2000-es évben jelentős csúszással történt csak meg (2001 márciusában), ezért az eredetileg szeptemberi projektkezdés 2001 márciusra tolódott. A Leonardo Nemzeti Iroda engedélyezte a projekt kezdési időpontjának módosítását. Minden a projektet érintő változásról tájékoztatni kell a támogató szervet.

A projekt megvalósítása Kiutazás A tanulmányút megvalósítása az előre egyeztetett szakmai program szerint Naponkénti folyamatértékelés, eredményértékelés – visszacsatolás A program összegzése, záróértékelés a partner bevonásával Szakmai továbbképzést elismerő tanúsítvány kiadása a kedvezményezetteknek

A projekt megvalósítása Nyomonkövetés A projekt megvalósítását folyamatosan végigkísérő tevékenység A projekt szakmai tartalmának és a költségek alakulásának összevetése a tervezettekkel Változások azonosítása és a megfelelő válaszlépések kidolgozása Minden jelentősebb mérföldkőnél sor került a megvalósítás ellenőrzésére (kedvezményezettek felkészítése után, előkészítő látogatás után, a kiutazás alatt folyamatosan minden nap, a kiutazás végén közösen a partnerrel, stb.) Változás: a támogatás kései utalása Válaszlépés: A projektkezdés és a kiutazás elhalasztása, egyeztetés a támogatóval és a partnerrel.

A projekt megvalósítása Értékelés I. A tanulmányút értékelése A kiutazás végén A kedvezményezettek és a fogadó fél részvételével A tanulmányút szervezési és tartalmi kérdései egyaránt napirendre kerülnek

A projekt megvalósítása Értékelés II. A tapasztalatok értékelése Zárótanulmány keretében A kedvezményezettek értékelik szakmai szempontból a megszerzett tapasztalataikat Hasznosíthatósági terv készítése

A projekt megvalósítása Értékelés III. A projekt tapasztalatainak értékelése Monitoring látogatás a partnerhez A projekt egészének értékelése minden résztvevői szint szemszögéből Együttműködés, menedzsment Szakmai tartalom (ki mit tanult a másiktól?) További együttműködési lehetőségek Kedvezményezett, küldő intézmény, fogadó intézmény, koordinátor intézmény szemszögéből.

A projekt megvalósítása Eredmények I. A kedvezményezettek szempontjából Dán minta megismerése Közösséggé kovácsolódott kedvezményezetti csoport – szorosabb és hatékonyabb együttműködés a jövőben Információs hálózat kialakulása a munkanélküliek gazdasági igényeknek jobban megfelelő képzésének biztosítása Békés megyében

A projekt megvalósítása Eredmények II. A küldő intézmények szempontjából Hatékonyabb együttműködés a gazdaság szereplőivel Erősödött a szerepük a munkaadói igények közvetítésében A 2002. évi munkaerőpiaci képzési szakirányok tervezéséhez a korábbi évekhez képest szakmailag sokkal megalapozottabb javaslatokat adtak a küldőintézmények.

A projekt megvalósítása Eredmények III. A koordinátor intézmény szempontjából A munkanélküliek gazdaság igényeihez jobban igazodó képzésével nő a munkaerőpiaci képzések eredményessége, hatékonysága, mérséklődik a munkanélküliség.

A projekt megvalósítása Eredmények IV. A fogadó intézmény szempontjából A tapasztalatcsere eredményét figyelembe veszi saját képzési rendszere továbbfejlesztésénél. A magyar szakemberek meglátásait figyelembe veszi a partner, nyitottan fogadta az itthoni tapasztalatokat, és újraértékeli képzési rendszere hatékonyságát.

A projekt megvalósítása Tapasztalatok hasznosíthatósága I. A munkaadókkal való kapcsolattartás további erősítése (pl. negyedévenkénti felmérések) A munkaügyi központ által nyújtott szolgáltatások népszerűsítése a munkaadók körében A képzési szakirány meghatározásakor szorosabb együttműködés a munkaadókkal Gyakorlati képzés „kivitele” a gazdaságba A bevált módszereket, a problémák megoldási módjait, az eljárásokat automatikusan lemásolni nem lehet, de a szerzett tapasztalatokat a tanulmányúton részt vett szakemberek a területi sajátosságok, adottságok figyelembevételével jól tudják hasznosítani munkájuk során. Negyedévenkénti felmérések: a munkaerőigények gyors gazdasági struktúraváltáshoz igazodó felmérése, munkaerőpiacról hiányzó szakképesítések feltérképezése. Szolgáltatások: közvetítés, gyorsközvetítés, hirdethető álláshelyek és képzési tanácsadás, valamint személyzet kiválasztás és képzési tevékenység tervezése. Termékszerkezet váltással kapcsolatos döntések segítése (a munkaerőpiaci helyzet rövidtávú alakulásának átfogó ismerete miatt). A munkaerőpiac alakulásának folyamatos figyelése, ezzel kapcsolatos analízisek és prognózisok készítése (munkaerőpiaci monitoring). Felnőttképzés gyakorlati képzési részét a résztvevők a munkaadóknál töltsék, ezáltal láthatóvá váljanak a munkaadók számára, így segítve a képzés utáni elhelyezkedésüket. Szükség esetén a munkaadó kérésére támogatják a leendő munkaerő továbbképzését.

A projekt megvalósítása Tapasztalatok hasznosíthatósága II. Egyénre szabott együttműködési tervek készítése a munkanélküli személyek számára A személyiségfejlesztés erősítése az általuk támogatott képzéseknél a képzés teljes időtartama alatt Országos közvetítő rendszer beindítása és működtetése A munkaügyi központ komoly segítséget tud adni azoknak a munkanélkülieknek is, akiknek nem tud azonnal állást ajánlani. El tudja indítani őket azon az úton, amelynek a végén a munkanélküli saját maga fogja megtalálni a számára megfelelő munkahelyet. Ehhez van szükség az egyénre szabott akcióterv elkészítésére, amely tartalmazza azt, hogy kinek milyen lépéseket kell megtenni ahhoz, hogy a munkanélküli álláshoz jusson.

A projekt megvalósítása Disszemináció I. Terjesztés célcsoportjai Megyei Munkaügyi Központok Gazdasági Minisztérium Foglalkoztatási Hivatal A küldő intézmények A fogadó intézmény

A projekt megvalósítása Disszemináció II. Terjesztés csatornái Zárótanulmány a Dániában szerzett tapasztalatokról megküldése az előzőekben felsorolt intézményeknek megjelentetése a BMMK honlapján A tanulmányúton résztvevő szakemberek mindennapi munkájuk során adják át tapasztalataikat kollégáiknak

A projekt megvalósítása A projekt lezárása Beszámoló készítése a támogató számára Szakmai beszámoló projekt egészének értékelése eredmények terjesztésének értékelése Pénzügyi beszámoló pénzügyi elszámolás támogatás szabályos felhasználásának kimutatása