Civil szervezetek megjelenési lehetőségei a nyomtatott és elektronikus sajtóban Farkas Gábor terjesztésvezető Heves Megyei Hírlap.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérés eredményei március 1.
??? Reklám!!!.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Budapest, február 18. Hol és hogyan hirdessünk szűrőprogramot? - ami bevált, és ami nem…,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Határtalan Európa? Projekt összefoglaló Alattyányi István Szabadka, Borderless EUR Zárókonferencia HUSRB/1002/222/159.
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Rádió 1 Székesfehérvár FM Rádió 1 Sárbogárd FM 87.9
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
KUCSERA GÁBOR Szponzori kiajánlása 2006
Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Kábeltelevízió Mi a kábeltelevízió? Földfelszínről, műholdról és optikai kábelen érkező csatornák kábelhálózaton történő továbbítása az előfizetőknek.
2010. szeptember Új helyszínen: a Népligetben SzeptEmber Feszt 2010 Gasztronómiai és kulturális fesztivál.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
munkakör a tanirodai gyakorlatban
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
AZ ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM KOMMUNIKÁCIÓJA.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Reklámozás, Public Relations
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Digitális világ MediaSmart Hungary.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban október 24. Baktalórántháza Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka Kék Pont Alapítvány.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
Fogyasztóvédelmi panaszok, vállalkozások, oktatás dr. Kispál Edit április 3.
Környezetvédelmi kommunikáció a gyakorlatban
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
A BKV kríziskommunikációs terve januári sztrájk esetére Budapest, január 11.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
A megye napilapja= a hatékony hirdetéshordozó. 4 megye: Fejér, Vas, Veszprém, Zala 5 napilap: Dunaújvárosi Hírlap, Fejér Megyei Hírlap, Napló, Vas Népe,
PRINT POWER HUNGARY Manager konferencia Október 20. Galyatető.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
A 40 éves MUISZ tevékenysége, tapasztalatai Miért érdemes MUISZ tagnak lenni.
2012. március 31. – április 1. SYMA Sport- és Rendezvényközpont Rendezvény fővédnöke: Dr. Réthelyi Miklós Nemzeti Erőforrás Miniszter.
Rádióadók hallgatottsága március Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
Rádióadók hallgatottsága április Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
Wien, COMFORT Budapest: tények, eredmények.
A tömegkommunikáció.
Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány február.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
BMRB International Correspondence Analysis
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
ÁLRUHÁS REKLÁMOK NYOMÁBAN Kreatív ̶ Márkázott Tartalom Konferencia szeptember 20. Mihálszki Zsuzsa.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Haszon rendezvények médiaajánlat
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Előadás másolata:

Civil szervezetek megjelenési lehetőségei a nyomtatott és elektronikus sajtóban Farkas Gábor terjesztésvezető Heves Megyei Hírlap

Magyarországi médiahelyzet Rádiók Sajtó Közterület Internet Televíziók

Országos sugárzás (műhold, vagy kábelcsatornákon keresztül) Állami fenntartással (M1, M2, Duna, Duna Autonómia) Kereskedelmi Tv-k ( RTL, TV2, és ismétlő csatornái Sport tv-k) Hírcsatornák: HírTv, CNN, BBC Politikai és egyéb támogatással (ATV, Echo) Regionális helyi televíziók Körzeti Tv stúdiók (Miskolc) Városi televíziók ( Eger, Füzesabony, Gyöngyös stb.) Televíziók

Nézettség a fokmérő

Megjelenési lehetőségek a televízióban Fizetős hirdetések ( reklámfilmek, tematikus PR adott műsorban) - Drágák, de nagyon sok emberhez eljut ( Adó 1% kampány, társadalmi felelősségvállalás) Nem fizetős lehetőségek - Hír értékű esemény (Híradó) közérdeklődésre okot ad -Tüntetés, sajtótájékozató, segítségnyújtás, hőstett stb. -„Mentsük meg a barna ásóbékát!” Városi televíziók hír igénye igen nagy! Érdemes kihasználni!

Rádiók Országos sugárzás Állami fenntartással (MR1, MR2, MR3, Katolikus Rádió) Kereskedelmi Rádiók ( Neo, Class Fm, Gazdasági Rádió) Regionális sugárzás Kereskedelmi rádiók (Budapest) MR1 regionális adó (Miskolc) Helyi rádiók Városi rádiók ( Eger, Gyöngyös stb.)

Rádiók hallgatottsága januárban (egy átlagos hétköznapon vagy egy átlagos hétvégi napon) a 15 évnél idősebb magyar népesség 86,5%-a, azaz 7,367,000 fő hallgatott rádiót, a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében pedig átlagosan 4 óra 12 perc volt.

Megjelenési lehetőségek a rádiókban Fizetős hirdetések ( spotok) - Drágák, de hallgatottsága nagy - sok emberhez eljut ( Adó 1% kampány, meghívó eseményre, támogatás kérése) A rádióban való megjelenés hátránya: -Háttérrádiózás, kevésbé lehet megjegyezni egy adatot, címet telefonszámot Nem fizetős lehetőségek - Hír értékű esemény (Hirek) - Beszélgetős műsorok eseményre építve -Több idő jut magunkat bemutatni - Városi rádiók hír igénye igen nagy!

Sajtó Országos megjelenésű napilapok Politikai: Népszabadság, Magyar Nemzet, Népszava, Magyar Hírlap Bulvár: Blikk, Bors Sport: Nemzeti Sport Ingyenes: Metropol Gazdasági: Világgazdaság, Napi Gazdaság

Megjelenés szerint: Hetilapok, Kéthetilapok, Havi lapok Tematikus megjelenés jellemzi (Női, konyha, lakáskultúra, életmód, rejtvény, geo, kultúra, sport, műsor, bulvár) Sajtó

Napilapok NettóÖsszesen nyomottaktívanértékesítettterjesztett vásárolt Magyar Hírlap Magyar Nemzet Népszabadság Népszava Blikk Bors

A legolvasottabb fizetős sajtótermékek korcsoportonként é vesek18-29 é vesek30-39 é vesek40-49 é vesek50-59 é vesek 60 é vesek é s idősebbek 1. Story Blikk StoryNők Lapja 2. BravoBlikkStory Nők LapjaStory 3. IMKiskegyed Patika Magazin 4. Sz í nes RTV Nők Lapja Blikk 5. BlikkBest Sz í nes RTV Kiskegyed 6. PopcornNők Lapja Vas á rnapi BlikkTVR H é t Patika Magazin Sz í nes RTV 7. TVR H é t JoyBest Vas á rnapi BlikkVas á rnap ReggelSzabad F ö ld 8. K é pes Sport Nemzeti Sport Sz í nes K é thetes Best Vas á rnapi BlikkPatika t ü k ö r 9. Kiskegyed Vas á rnapi BlikkTVR H é tVas á rnap Reggel Nők Lapja Konyha Vas á rnap Reggel 10. Sz í nes K é thetesTVR H é t HVGPatika Magazin TVR H é t

Olvasottság mérése

Hogyan kerüljünk kapcsolatba a sajtóval? Az újságkészítés menete Kapcsolatok építése - területi újságíró,szerkesztő Információk időbeni eljuttatása Lobbizás Erősítsük a bizalmat: Legyünk előfizetők Fizetős megrendeléseket is adjunk (hirdetés)

Internet

Internet világa A legdinamikusabban fejlődő média Hogyan jutunk el az érintettekhez? Saját weblap – böngészők Mit látunk egy honlapon? twitter- facebook társasági oldalak

Köztéri plakát (óriásplakát)

Civil szervezetek marketingje Célok: A bevételek (források) elérése A szervezetről beszéljenek, ismerjék A szervezet könnyebben elérje céljait Társadalmi támogatottságot élvezzen

Kommunikáció Személyes kommunikációs módszerek, formák- beszélgetés Személyes írásos kommunikáció (levelezés) Tömegkommunikációs módszerek, formák Sajtókonferenciák Sajtótájékoztatás Interjúk, tudósítások Sajtóháttér beszélgetések Kerekasztal-beszélgetések Sajtó reggeli / ebéd / vacsora stb. Talk-show

PR (Public relations) A PR tervszerű és tartós erőfeszítés azért, hogy egy szervezet és környezete között a vélemény és a viselkedés befolyásolásával kölcsönös megértést, jóakaratot (goodwill) és támogatást építsen és tartson fenn. A PR legismertebb szlogenje szerint a mókus is patkány, csak jobb a sajtója. A PR az a tudományterület, amely a hírnevet gondozza. A hírnév - összetett fogalom (elfogadottság, elismertség, megbecsülés) - annak az eredménye, amit teszel, amit mondasz és amit mások mondanak rólad Olyan interaktív kommunikációs tevékenység melynek célja a vállalkozás (szervezet) és környezete közötti bizalom kiépítése és folyamatos ápolásakommunikáció

A PR eszközei Rendezvények Konferencia típusú rendezvények Kongresszusok, szimpóziumok, szemináriumok, szakmai vitasorozatok Tájékoztatók Értekezletek, tanácskozások Fórumok PR oktatási, képzési, továbbképzési formák Bemutató típusú rendezvények Prezentációk Szervezet átogatása Nyílt napok Állami nemzeti ünnepségek Jubileumi, avatási ünnepségek Külföldi és hazai delegációk látogatásai, fogadásai Kiállítások, bemutatók Belső rendezvények Road-show

Marketingtervezés Marketing Hónap Március Április Hét Tevékenységidőszak Eeredmény terv200 tény200 Költség terv4 000 tény Tevékenységidőszak200 Eredmény terv tény Költség terv tény Tevékenységidőszak Eredmény terv tény Költség terv tény Tevékenységidőszak Eredmény terv 15 tény Költség terv tény

Marketingmunka Tervezzük meg marketingtevékenységünket előre egy évre Reális költségekkel számoljunk Negyed évente értékeljük marketingtevékenységünket, a módosításokat lépjük meg Kerüljük az ad-hoc jellegű munkát Elemezzük ki hatékonyságunkat Dokumentáljuk

Köszönöm a figyelmet!