Civil szervezetek megjelenési lehetőségei a nyomtatott és elektronikus sajtóban Farkas Gábor terjesztésvezető Heves Megyei Hírlap
Magyarországi médiahelyzet Rádiók Sajtó Közterület Internet Televíziók
Országos sugárzás (műhold, vagy kábelcsatornákon keresztül) Állami fenntartással (M1, M2, Duna, Duna Autonómia) Kereskedelmi Tv-k ( RTL, TV2, és ismétlő csatornái Sport tv-k) Hírcsatornák: HírTv, CNN, BBC Politikai és egyéb támogatással (ATV, Echo) Regionális helyi televíziók Körzeti Tv stúdiók (Miskolc) Városi televíziók ( Eger, Füzesabony, Gyöngyös stb.) Televíziók
Nézettség a fokmérő
Megjelenési lehetőségek a televízióban Fizetős hirdetések ( reklámfilmek, tematikus PR adott műsorban) - Drágák, de nagyon sok emberhez eljut ( Adó 1% kampány, társadalmi felelősségvállalás) Nem fizetős lehetőségek - Hír értékű esemény (Híradó) közérdeklődésre okot ad -Tüntetés, sajtótájékozató, segítségnyújtás, hőstett stb. -„Mentsük meg a barna ásóbékát!” Városi televíziók hír igénye igen nagy! Érdemes kihasználni!
Rádiók Országos sugárzás Állami fenntartással (MR1, MR2, MR3, Katolikus Rádió) Kereskedelmi Rádiók ( Neo, Class Fm, Gazdasági Rádió) Regionális sugárzás Kereskedelmi rádiók (Budapest) MR1 regionális adó (Miskolc) Helyi rádiók Városi rádiók ( Eger, Gyöngyös stb.)
Rádiók hallgatottsága januárban (egy átlagos hétköznapon vagy egy átlagos hétvégi napon) a 15 évnél idősebb magyar népesség 86,5%-a, azaz 7,367,000 fő hallgatott rádiót, a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében pedig átlagosan 4 óra 12 perc volt.
Megjelenési lehetőségek a rádiókban Fizetős hirdetések ( spotok) - Drágák, de hallgatottsága nagy - sok emberhez eljut ( Adó 1% kampány, meghívó eseményre, támogatás kérése) A rádióban való megjelenés hátránya: -Háttérrádiózás, kevésbé lehet megjegyezni egy adatot, címet telefonszámot Nem fizetős lehetőségek - Hír értékű esemény (Hirek) - Beszélgetős műsorok eseményre építve -Több idő jut magunkat bemutatni - Városi rádiók hír igénye igen nagy!
Sajtó Országos megjelenésű napilapok Politikai: Népszabadság, Magyar Nemzet, Népszava, Magyar Hírlap Bulvár: Blikk, Bors Sport: Nemzeti Sport Ingyenes: Metropol Gazdasági: Világgazdaság, Napi Gazdaság
Megjelenés szerint: Hetilapok, Kéthetilapok, Havi lapok Tematikus megjelenés jellemzi (Női, konyha, lakáskultúra, életmód, rejtvény, geo, kultúra, sport, műsor, bulvár) Sajtó
Napilapok NettóÖsszesen nyomottaktívanértékesítettterjesztett vásárolt Magyar Hírlap Magyar Nemzet Népszabadság Népszava Blikk Bors
A legolvasottabb fizetős sajtótermékek korcsoportonként é vesek18-29 é vesek30-39 é vesek40-49 é vesek50-59 é vesek 60 é vesek é s idősebbek 1. Story Blikk StoryNők Lapja 2. BravoBlikkStory Nők LapjaStory 3. IMKiskegyed Patika Magazin 4. Sz í nes RTV Nők Lapja Blikk 5. BlikkBest Sz í nes RTV Kiskegyed 6. PopcornNők Lapja Vas á rnapi BlikkTVR H é t Patika Magazin Sz í nes RTV 7. TVR H é t JoyBest Vas á rnapi BlikkVas á rnap ReggelSzabad F ö ld 8. K é pes Sport Nemzeti Sport Sz í nes K é thetes Best Vas á rnapi BlikkPatika t ü k ö r 9. Kiskegyed Vas á rnapi BlikkTVR H é tVas á rnap Reggel Nők Lapja Konyha Vas á rnap Reggel 10. Sz í nes K é thetesTVR H é t HVGPatika Magazin TVR H é t
Olvasottság mérése
Hogyan kerüljünk kapcsolatba a sajtóval? Az újságkészítés menete Kapcsolatok építése - területi újságíró,szerkesztő Információk időbeni eljuttatása Lobbizás Erősítsük a bizalmat: Legyünk előfizetők Fizetős megrendeléseket is adjunk (hirdetés)
Internet
Internet világa A legdinamikusabban fejlődő média Hogyan jutunk el az érintettekhez? Saját weblap – böngészők Mit látunk egy honlapon? twitter- facebook társasági oldalak
Köztéri plakát (óriásplakát)
Civil szervezetek marketingje Célok: A bevételek (források) elérése A szervezetről beszéljenek, ismerjék A szervezet könnyebben elérje céljait Társadalmi támogatottságot élvezzen
Kommunikáció Személyes kommunikációs módszerek, formák- beszélgetés Személyes írásos kommunikáció (levelezés) Tömegkommunikációs módszerek, formák Sajtókonferenciák Sajtótájékoztatás Interjúk, tudósítások Sajtóháttér beszélgetések Kerekasztal-beszélgetések Sajtó reggeli / ebéd / vacsora stb. Talk-show
PR (Public relations) A PR tervszerű és tartós erőfeszítés azért, hogy egy szervezet és környezete között a vélemény és a viselkedés befolyásolásával kölcsönös megértést, jóakaratot (goodwill) és támogatást építsen és tartson fenn. A PR legismertebb szlogenje szerint a mókus is patkány, csak jobb a sajtója. A PR az a tudományterület, amely a hírnevet gondozza. A hírnév - összetett fogalom (elfogadottság, elismertség, megbecsülés) - annak az eredménye, amit teszel, amit mondasz és amit mások mondanak rólad Olyan interaktív kommunikációs tevékenység melynek célja a vállalkozás (szervezet) és környezete közötti bizalom kiépítése és folyamatos ápolásakommunikáció
A PR eszközei Rendezvények Konferencia típusú rendezvények Kongresszusok, szimpóziumok, szemináriumok, szakmai vitasorozatok Tájékoztatók Értekezletek, tanácskozások Fórumok PR oktatási, képzési, továbbképzési formák Bemutató típusú rendezvények Prezentációk Szervezet átogatása Nyílt napok Állami nemzeti ünnepségek Jubileumi, avatási ünnepségek Külföldi és hazai delegációk látogatásai, fogadásai Kiállítások, bemutatók Belső rendezvények Road-show
Marketingtervezés Marketing Hónap Március Április Hét Tevékenységidőszak Eeredmény terv200 tény200 Költség terv4 000 tény Tevékenységidőszak200 Eredmény terv tény Költség terv tény Tevékenységidőszak Eredmény terv tény Költség terv tény Tevékenységidőszak Eredmény terv 15 tény Költség terv tény
Marketingmunka Tervezzük meg marketingtevékenységünket előre egy évre Reális költségekkel számoljunk Negyed évente értékeljük marketingtevékenységünket, a módosításokat lépjük meg Kerüljük az ad-hoc jellegű munkát Elemezzük ki hatékonyságunkat Dokumentáljuk
Köszönöm a figyelmet!