INEXTEX INnovative EXchange of knowledge, experiences and methods based on cultural heritage of TEXtile A textilörökségen alapuló tudás, tapasztalatok,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kisgyermekes szülők és a munkaerő-piac Őry Beáta Projektvezető
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Falukép-védelmi program a Pogány-havas kistérségben Csíkszereda, november
Székely kapuk útja. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: ,77 lej Önrész: 22.
KVN OP 1.1. – TEAM – Képzés a közigazgatás hatékonyabbá tételének érdekében.
általános főig. helyettes
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
Az Aktív Műhely modell ismertetése.  : Országos felmérés a szociális intézményekben élő értelmi fogyatékos, autista emberek foglalkoztatási.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
DÉL-MÁTRA Helyi Közösség Stratégiai Vázlat Debrei Attila.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
A kutatási program rövid bemutatása
A közigazgatás hatékonyságának növelése Hargita Megye Tanácsa alárendelt intézményeiben PODCA 1.3.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
„Közel hozzuk a kultúrát” A Reneszánsz Év pályázatai (Reneszánsz túrák, Közkincs, Tengertánc, Fókusz, PANKKK, Tájházak, Megújuló gyűjtemények)
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Távmunka kutatás, fejlesztés eredményei
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia.
Muzeológusok bakancsban A Múzeumi Túrák a Mecsekben című programsorozat „életútja” Pásztor Andrea Baranya Megyei Múzeumok Igazgatósága.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
A hargitai legendák és műemlékek nyomában. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: 990.
CreArt – Network of Cities for Artistic Creation Kultúra 2007–2013 Program.
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
Innováció-ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban CLEAR.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
Aquanet - megoldások a hatékony vízgazdálkodással kapcsolatos állandó szakmai és ágazati képzésre LEONARDO DA VINCI PROGRAM.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
EGT Finanszírozási Mechanizmus Kulturális és természeti örökség megőrzése, megújítása program A kulturális és a művészeti sokszínűség előmozdítása.
Roma és nem-roma interkulturális párbeszéd elősegítése c. intézkedés
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – nemzeti életpálya-tanácsadó rendszer kialakítása Borbély-Pecze Tibor Bors, PhD programvezető.
A MÚZEUMI HÁLÓZAT TARTALOM- ÉS TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLTATÁSAI
Előadás másolata:

INEXTEX INnovative EXchange of knowledge, experiences and methods based on cultural heritage of TEXtile A textilörökségen alapuló tudás, tapasztalatok, módszerek innovatív cseréje INEXTEX INnovative EXchange of knowledge, experiences and methods based on cultural heritage of TEXtile A textilörökségen alapuló tudás, tapasztalatok, módszerek innovatív cseréje Schimb inovativ al cunoştinţelor, experienţelor şi metodelor bazate pe moştenirea culturală a textilelor

A projekt célkitűzése: a kézműipar újbóli előtérbe helyezéseA projekt célja új ötletek és tervek kifejlesztése mellett a kézműipar újbóli előtérbe helyezése Az ismeretátadás és tapasztalatcsere során a partnerek a felnőttoktatás, az új képességek fejlesztése terén végzett munkájukban rejlő hasonlóságok és különbségek megvilágításával kívánják megosztani tapasztalataikat a textilörökségre való figyelemfelhívás érdekében.

Konkrét célok: Felnőttképzési módszer kifejlesztése a textilörökség megújítására, az érdeklődők, kézművesek, tervezők inspirálása, ösztönzése és a múzeumok gyűjteményei - mint ötletforrások - használatának megtanítása,új, innovatív termékek létrehozására; A múzeumi tárgyakhoz való közvetlen hozzáférés biztosítása- A múzeumi tárgyakhoz való közvetlen hozzáférés biztosítása, új kezelési módszerek kifejlesztése, újfajta alkalmazásuk érdekben; - A textil (viseletek, öltözékek, belső dekorációk, kiegészítők) területén létező kulturális örökségben és a kulturális sokszínűségben rejlő értékek hangsúlyozása; A régi minták és technikák modern környezethez való adaptálása- A régi minták és technikák modern környezethez való adaptálása - Az emberek tudatosságának felélesztése, figyelmük a múzeumokra - mint az egész életen át tartó tanulás forrásaira - való ráirányítása új és innovatív ötletek kifejlesztése érdekében; - A célcsoport munkaerő piaci helyzetének megerősítése kompetenciájuk, motivációjuk és vállalkozási esélyeik növelése érdekében; - A regionális identitás erősítése.

A projekt résztvevői: SvédországProjektvezető: Västernorrland megye Önkormányzata, Svédország Partnerek: Västernorrland Megyei Múzeum, Svédország Somogy Megye Önkormányzata, Magyarország Somogy Megyei Múzeumok Igazgatósága, Magyarország Csíki Székely Múzeum, Románia Hargita Megye Tanácsa, Románia Muhu Múzeum, Észtország

A projekt időtartama: Összköltségvetés: EURÓ EU támogatás: EURÓ Hargita Megye Tanácsa: EURÓ Önrész: EURÓ

Felnőttoktatás: 18-an hallgatják a hétvégi előadásokat

A január 23.- Házi Kiállítás megnyitója

Kiállított darabok

A projekt végső terméke oktatási segédanyag termékfejlesztésaz oktatási segédanyag lesz, melynek segítségével az európai múzeumokban fellelhető textil gyűjteményekre alapozott termékfejlesztés valósulhat meg. Az oktatócsomag tartalmazza az egész munkafolyamatot és módszert, mely választ ad arra, hogy a múzeumokban fellelhető összegyűjtött tudás felhasználásával hogyan sikerülhet új típusú termékeket előállítani. Ennek a módszertana a svéd múzeum korábbi projekttapasztalataira épül, s ennek kipróbálása nemzetközi szinten erősíti a segédanyag összeurópai adaptálhatóságát.

A 19 képzésben résztvevő kézműves oklevelet kap