Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
A felsőoktatási szakképzési programok
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Átjárhatóság, kreditek az egészségügyi szakképzésben
Az új OKJ elemei A kompetencia alapú képzés
Ápolási Igazgatók Fóruma
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Szakfelügyelet a fizioterápiában
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
4. Anyagvizsgálat a Gyakorlatban Kecskemét, június A RONCSOLÁSMENTES ANYAGVIZSGÁLÓ SZEMÉLYZET TANÚSÍTÁSÁNAK AKTUÁLIS KÉRDÉSEI A MAROVISZ.
AZ EGÉSZSÉGÜGYI SZAKKÉPZÉSSEL KAPCSOLATOS IGÉNYEK
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Ágazati szakképzés változásai
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Továbbképzési rendszer átalakításának tervezete
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
Szakképzési dokumentumok
OKJ módosításból adódó feladatok,
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
Onkológiai szakdolgozók képzése
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
OKJ A szakmai vizsgák. Szakmai vizsga I. Fogalmak II. A szakmai vizsga időtartama és keretei III. A szakmai vizsga feladatai, tevékenységei, és.
Márton Mártonné MESZK Oktatási, továbbképzési referens Május 05.
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Szakképzési változások
Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara Oktatási, továbbképzési és tudományos Bizottság A szakmai szakképesítő vizsgabizottságok működését érintő változások.
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
KAPOSVÁRI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM NAGYATÁDI ADY ENDRE GIMNÁZIUMA, SZAKGIMNÁZIUMA, SZAKKÖZÉPISKOLÁJA.
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
moduláris szakképzési szerkezet
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Előadás másolata:

Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek) Vízvári László Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet

Mottó Az életnek melyik a legszigorúbb törvénye? A növekvés. Erkölcsi, szellemi vagy fizikai szervezetünk egyetlen porcikája sem tud akárcsak egy évig is megülni a fenekén. Magyarán változunk, és változnunk is kell, állandóan, folyamatosan, amíg csak élünk.” (Mark Twain)

Témakörök Tevékenység szabályozás Szakképzést érintő tervezetek Kompetencia listák Szakképzést érintő tervezetek OKJ racionalizálás OKJ előtti ismeretek beszámítása Szakközépiskolai képzési tartalom A továbbképzéseket érintő tervezetek Továbbképzési formák átalakulása Támogatási rendszer átalakulása

Kompetencia listák szakképesítések Példa „Amit tanult és levizsgázott azt csinálhatja” Szakmai és vizsgáztatási követelmény Tevékenység profil elemzés Módszer Szakképesítések 10 szakmacsoport (felsőfok nélkül) Szintezése: segéd (5), alap (20), speciális(40) Tapasztalat! Tevékenység szabályozás

Kompetencia listák kompetenciák Példa Módszer Kompetenciák Csoportosítása: 137 csoport, 2160 kompetencia Szintezése: Önálló, (egyedül, saját indikáció vagy protokollok alapján végzi) Utasításra (más személy utasítására, önállóan/teamban) Együttműködve (felügyelet mellett) Tapasztalatok! Tevékenység szabályozás

Szakképzést érintő tervek (struktúra)

OKJ racionalizálás ápoló Jelen Terv Sürgősségi ápoló Gyermek ana-int. Sürgősségi ápoló Gyermek ana-int. Sürgősségi ápoló Gyermek ana-int. Szakképzést érintő tervezetek Ápoló Ápoló Csecsemő és gyermek ápoló Csecsemő és gyermek ápoló Ápoló Csecsemő és gyermek ápoló 3 év Ápolási asszisztens Ápolási asszisztens Gyakorló ápoló 2 év Ápolási asszisztens 1 év 2 év 3 év 3 év

OKJ racionalizálás Egyéb Műtéti asszisztens Boncmester – önálló sorra kerül Részszakképesítés – fertőtlenítő és sterilező (Eü. Kártevőirtó csoportból) Eü. asszisztens Audiológia és akusztikus összevonás Megszüntetés (?) Kompetencia képzés Kompetencia lista (10%-nál kevesebb) Szakképzést érintő tervezetek

OKJ előtti ismeretek beszámítása Jogi felhatalmazás: az 1993. évi LXXVI. törvény a szakképzésről 10. § i. pontja a 32/2008.(VIII.14.) EüM rendeletben Konvergencia tábla (3 számú melléklet) VII. Egyebek Lényegi elemek: 40 jelenlegi kimenet – 86 korábbi szakképesítés beszámítása valósul meg Szakképzést érintő tervezetek – megfeleltethető a modul teljes tartalma, a követelménymodulból a szakmai vizsgán felmentés adható. – a korábban szerzett ismeretek csak részben fogadhatók el. A modul teljesítéséhez felzárkóztatásra van szükség. A követelménymodul szakmai vizsgáján a gyakorlati /szóbeli vizsgatevékenység kivételével felmentés adható. – a korábban szerzett ismeretek nem felelnek meg a követelményeknek, a modul teljesítéséhez szakmai vizsga szükséges

Szakközépiskolai képzési tartalom Jogi felhatalmazás: az 1993. évi LXXVI. törvény a szakképzésről 10. § i. pontja Szakközépiskolai képzésben Orientáció (360 óra) Szakmai alapozás (549 óra) Szakképzési és orientáció/szakmai alapozás összehangolása Előnyök Szakmai vizsgába való beszámítás Képzési idő csökkenés Szakképzést érintő tervezetek

A továbbképzéseket érintő tervezetek

Továbbképzési formák átalakulása 28/1998. (VI.17) NM rendelet egyéb törvények „az idők szava” Program akkreditáció (pályázat) új továbbképzési formák (pl. távoktatás) kötelező szakmacsoportos továbbképzés (10%) Licence képzések Intézményi akkreditáció (pályázat) továbbképzési centrum (régiónként) továbbképző hely ellenőrzés Továbbképzéseket érintő tervezetek

Támogatási rendszer átalakulása A jelen helyzet Csökkenő keretek 38%-os csökkenés A pályázók összetétele A jövő A kötelező továbbképzések támogatása (10%) Továbbképzési centrumok támogatása HEFOP 6.2.2. – Licenc képzések támogatása Továbbképzéseket érintő tervezetek

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket vizvari.laszlo@eti.hu Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet