Idegenforgalmi kommunikáció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A TDM rendszerrel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
A Tej útja – a székelyföldi gazdatársadalom, vállalkozói szféra, intézmények, civil szervezetek közötti összefogás mintapéldája 1. A Nagyküküllő Mezőgazdasági.
AZ ÉRDEK ÉS ÉRDEKELTSÉG SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE AZ INTERSZEKTORÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN Dr. Juhász Gábor.
A kommunikáció.
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Medvéné Dr. Szabad Katalin Dr. Zimányi Krisztina
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
Nemzetközi körkép az Élelmiszer Önrendelkezésről
Fogalma, összefüggések
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
 L.U.N.A. - (Lét - Utak, Nevetés, Alkotás) Kommunikációs és önismereti komplex művészeti program drámacsoportja a Jóvá–Tett-Hely Közösségi Foglalkoztatójában.
Kommunikáció.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Konstruktív konfliktuskezelés
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
AZ RTF MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI TAPASZTALATAI Készítette: Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Soft skills.
A marketingkommunikáció
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
1458/18 tétel Kiutazási árualapjának közkedvelt desztinációjában váratlanul olyan politikai zavargások történtek, melyek lehetetlenné teszik további csoportok.
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
Budapest turisztikai Marketingje
Marketing eszközrendszere
BLK:NEM VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 1 Nem verbális kommunikáció.
Gyermekeink védelme a Digitális Világban Kutas István, Vállalalti kommunikációs igazgató, Telenor.
professional coach, motivációs előadó
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
9. A személyes eladás (Personal Selling)
Az internet kialakulása
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Az idegenforgalom lehetőségei a határmenti régióban Dobis Ildikó, Győr,
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Az alapvető kommunikáció
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
„Együttműködés a tej-termékpálya szereplői között” AZ ALFÖLDI TEJ TERMELŐI CSOPORT MŰKÖDÉSE és STRATÉGIÁJA Budapest, április 16.
A turisztikai termék Dr. Gonda Tibor 2017.
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
<Fejléc - Előadás címe>
A vásárlási döntés folyamata
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Gasztrokulturális örökség (GCH) ERŐFORRÁS VALORIZÁLÁS tanfolyam
Előadás másolata:

Idegenforgalmi kommunikáció Dr. Jusztin Márta Főiskolai docens BGF KVIFK, Turizmus Tanszék

Az előadás célja Rámutat: mindazon területekre, ahol a kommunikáció az idegenforgalomban valamilyen szereppel megjelenik Középpontban: a vendég/ügyfélkapcsolati személyközi kommunikáció jelentősége és buktatói

Alapvetések „Amiről nem tudnak, az nincs” „Teszik, de nem tudják” Nincs éles határ

Kommunikációs modell ?

„Amiről nem tudnak, az nincs” Mit kell tenni, hogy tudjanak? Mit kell tenni, hogy „legyen”? Mi a kommunikáció szerepe ebben?

Kommunikáció, hogy legyen! Kommunikáció a termékkialakításban Kommunikáció a piaccal Kínálat-kereslet (eladás) Termék része

Kommunikáció, hogy legyen! 1. Kommunikáció a termékkialakításban (csomag kialakítása, szolgáltatók együttműködése, táblázás is)

Kommunikáció, hogy legyen! 2. Kommunikáció az idegenforgalom kínálati piacán belül (egymás közti értékesítés)

Kommunikáció, hogy legyen! 3. Kínálat-kereslet (eladás)

Kommunikáció, hogy legyen! 4. A termék része (átvitt értelemben: imázs-alakító tényező konkrétabb értelemben falusi turizmus)

„Teszik, de nem tudják” „Nem lehet nem kommunikálni” Tudatosság

Tudatosítás „Teszik, de nem tudják” – teszik és tudják

„Jelbeszéd az életünk” Szemiotika – a jel tudománya Tudatosítani, hogy jeleket adunk és észlelünk „Nem lehet nem kommunikálni”

Külső jeleink - benyomáskeltés Tárgyi világunk Emblémák

Verbalitás – non verbalitás emblémák, testbeszéd, paranyelv 30 – 70%, 40 – 60% Megfelelőség – szituáció és szerepfüggő Hitelesség – egy irányba mutató jelek

Kommunikáció - készségek Mit fejlesztenék? benyomáskeltés aktív hallgatás visszajelzés – kérdezéstechnika asszertivitás meggyőzés, befolyásolás konfliktuskezelés telefonálás

Kommunikáció- készségek - + Csapatmunka Információkezelés Tárgyalástechnika Értekezlet Közéleti kommunikáció

Összefoglalás Kommunikáció szervezet – szervezet között szervezeten belül közvetlen vendégkapcsolatban Kommunikáció - sikertényező

Köszönöm a figyelmet!