Nyelvi kompetenc iák fejlesztése Egy vagy több idegennyelv különböző kontextusban való alkalmazássa Motiváció ébren tartása Nyelvtudás folyamatos fejlesztése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Belvárosi Általános Iskola. „Az igazi teljesítmény az életben való be- válás. A testi és lelki értelemben egész- séges személyiségfejlődés, melynek során.
Advertisements

Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Ne akarjon a tanító az emberből más embert faragni, hanem tanítsa meg a maga megismerésére, a maga tehetségeivel (...), s akkor áldott és gyönyörűséggel.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Angol nyelvi kompetencia
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Comenius 09/0128-C/1300 Alkohol és iskola Monor2009.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
IPPI ÁLTALÁNOS ISKOLA SZILÁGY MEGYE
Nyelvtanárok szemléletbeli paradigmaváltása Győr, október.26 Rusznak Karolina Dr. Végvári Valentyina PTE BTK Szláv Filológia Tanszék Pécsi Orosz.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Közigazgatási kommunikáció
Kuti Zsuzsa szakmai vezető.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
„Varázslatos természet” projekt
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Társadalmi Felelősségvállalás Napja szeptember 24.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése, valamint az intézményeken belüli implementáció és megyei szaktanácsadás. KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, 2006.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola Kecskemét
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Kompetencia -eredményesség
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Tájékoztató specializációkról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
„Enterprising, healthy and creative” Comenius Iskolai együttm ű ködési projekt 2012/ /14.projektév Pályázatkiíró Magyarországon: Tempus Közalapítvány.
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
Angol az Avasiban Az „A” listás nyelv.
DARUS a gyermekekért.
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
2. Erste Kontakte 1. A Első beszélgetés („tegező” formában)
A kommunikációs műhely munkájának bemutatása
Értékesítési képviselő – HoReCa
Jiddis 1000 körül a német, ófrancia, óitáliai és héber nyelv kerekéből jött létre, melybe később szláv szavak is kerültek. Kelet-európai zsidóság nyelve.
Értékesítési képviselő – HoReCa
Értékesítési képviselő – HoReCa Téged keresünk, ha rendelkezel:
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Értékesítési képviselő – HoReCa
3. osztályban.
Előadás másolata:

Nyelvi kompetenc iák fejlesztése Egy vagy több idegennyelv különböző kontextusban való alkalmazássa Motiváció ébren tartása Nyelvtudás folyamatos fejlesztése

A nyelv hangzásvilá- gának, zené- jének megis- mertetése Biztos aktív és passzív alapszókincs kialakítása Főbb nyelvi egységek meg- alapozása Idegen nyelven való önkifejezés dalok, versek, mondókák. Idegen nyelven való kommunikáció képességének kialakítása

Nyelvhelyességi ismeretek Kommunikációs lehetőségek

1. Nyelvhelyesség: Verse- nyek Iskolai Kistérségi Megyei Országos

Levelezős versenyek TITOK LITERÁ- TUM HEBE KFT. (PLAY AND WIN)

Comenius (iskolai együttmű- ködési projekt) Partner- kapcsolat

TITOK – OSZTÁLY REGENBOGEN 1. FORDULÓ Sok feladatnak van több megoldása! Keresd meg valamennyit! 1. Robert _______ langsam. (A) Spricht (B) schwimmt (C) ist (D) hat 2. Adam und Eva sind jetzt _______. (A) Hier (B) lustig (C) schreiben (D) nicht 3. In meinem Zimmer ist eine _______. (A) Regal (B) Bett(C) Schrank(D) Lampe 4. Melyik szónak nem "der" a névelője? (A) Teller (B) Tochter(C) Schwester (D) Lehrer 5. Wo ist dein Fahrrad? (A) In der Garage. (B) Dann. (C) Dort. (D) Vorne.