Statisztikai módszerek áttekintése módszerválasztási tanácsok Makara Gábor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
4. Két összetartozó minta összehasonlítása
Advertisements

I. előadás.
Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék.
3. Két független minta összehasonlítása
Rangszám statisztikák
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Feladat Egy új kísérleti készítmény hatását szeretnék vizsgálni egereken. 5 féle dózist adnak be 5 vizsgált egérnek, de nem sikerült mindegyik egérnek.
Kereszttáblák Babbie, E.: A társadalomtudományi kutatás gyakorlata
Elemzés.
Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék
STATISZTIKA II. 5. Előadás Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék.
Statisztika II. IX. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Statisztika II. II. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék.
A középérték mérőszámai
Dr. Gombos Tímea SE, III.sz. Belgyógyászati Klinika
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Hipotézisvizsgálat (1. rész) Kontingencia táblák
KÉT FÜGGETLEN, ILL. KÉT ÖSSZETARTOZÓ CSOPORT ÖSZEHASONLÍTÁSA
Kettőnél több csoport vizsgálata és kísérlet tervezés Makara B. Gábor MTA KOKI.
Nem-paraméteres eljárások, több csoport összehasonlítása
ÖSSZEFOGLALÓ ELŐADÁS Dr Füst György.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Alapfogalmak Alapsokaság, valamilyen véletlen tömegjelenség.
Adatmodellek A modellezés statisztikai alapjai. Statisztikai modell??? cél: feltárni, hogy bizonyos jelenségek között létezik-e az általunk feltételezett.
Matematikai alapok és valószínűségszámítás
Nemparaméteres próbák Statisztika II., 5. alkalom.
Nemparaméteres próbák
Térkép. Mi az adat? Minden információ, amit tárolni kell. Minden információ, amit tárolni kell.  szám  szöveg  dátum  hang  kép, stb.
A statisztikai próba 1. A munka-hipotézisek (Ha) nem igazolhatók közvetlen úton Ellenhipotézis, null hipotézis felállítása (H0): μ1= μ2, vagy μ1- μ2=0.
Egytényezős variancia-analízis
Nominális adat Módusz vagy sűrűsödési középpont Jele: Mo
Az F-próba szignifikáns
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
Kvantitatív Módszerek
6. Változók és csoportok összehasonlítása varianciaanalízissel
7. Csoportok és változók sztochasztikus összehasonlítása (összehasonlítások ordinális függő változók esetén)
Gazdaságstatisztika 18. előadás Hipotézisvizsgálatok
Hipotézis vizsgálat (2)
Többváltozós adatelemzés
Alapsokaság (populáció)
Várhatóértékre vonatkozó próbák
Adatleírás.
A statisztika problémaköre és alapfogalmai
Két kvantitatív változó kapcsolatának vizsgálata
Paleobiológiai módszerek és modellek 4. hét
I. előadás.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
A kombinációs táblák (sztochasztikus kapcsolatok) elemzése
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Vargha András KRE és ELTE, Pszichológiai Intézet
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék Megerősítő elemzés „Big Data” elemzési módszerek Salánki.
A számítógépes elemzés alapjai
Statisztikai és logikai függvények
STATISZTIKAI MUTATÓINK 2014/ LÉTSZÁMOK 1. a1.b1. c2.a2.b2.c2.d3.a3.b3.c3.d4.a4.b4.c5.a5.b5.c6.a6.b7a7.b8.a8.c SZUM
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
A számítógépes elemzés alapjai
Új skála – új lehetőségek
Kvantitatív módszerek MBA és Számvitel mesterszak
Adatelemzési gyakorlatok
I. Előadás bgk. uni-obuda
Szabályozott és képes termékek/szolgáltatások, folyamatok, rendszerek
Sztochasztikus kapcsolatok I. Asszociáció
Dr. Varga Beatrix egyetemi docens
Bevezetés a kvantitatív kutatásba
Paraméteres és nem paraméteres próbák alkalmazása több csoport összehasonlítására folytonos változók esetén Dr. Gombos Tímea.
Statisztika segédlet a Statistica programhoz Új verzióknál érdemes a View menüsor alatt a Classic menu-s verziót választani – ehhez készült a segédlet.
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Mérési skálák, adatsorok típusai
A normális eloszlásból származó eloszlások
Előadás másolata:

Statisztikai módszerek áttekintése módszerválasztási tanácsok Makara Gábor

Kutatási kérdések tipusai 1. Van-e különbség az átlagokban, vagy a mediánokban? (rang, vagy intervallumskála) 2. Van-e különbség az arányokban? (nominális skála) 3. Van-e kapcsolat változóink között? 4. Van-e különbség a kapcsolati mérőszámokban? 5. Van-e két vagy több független változó? 6. Hány populációval állunk szemben (osztályozás)

1. Van-e különbség az átlagokban, vagy a mediánokban? (rang, vagy intervallumskála) Lehet 1, 2, vagy 3 és több csoportunk Egy csoport esete (a minta leirása, átlaga, szórása hogyan viszonyul egy rögzitett értékhez?)

1. Van-e különbség az átlagokban, vagy a mediánokban? Rang, vagy intervallumskála, 2 csoport esete

1. Van-e különbség az átlagokban, vagy a mediánokban? Rang, vagy intervallumskála, több csoport esete

Nem-paraméteres módszerek választása

Elméleti váz: két változóra vonatkozó kérdések

Elméleti váz: két vagy több független változóra vonatkozó kérdések (egy része)