1 „A szakképzés és a gazdaság kölcsönhatásairól az élethosszig tartó tanulás jegyében” dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS PROGRAMJAINAK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IT Essentials I. IT Alapismeretek: PC Hardver és Szoftver v4
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Medvéné Dr. Szabad Katalin Dr. Zimányi Krisztina
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalata felnőttképzésben
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
dr. Sediviné Balassa Ildikó Projektzáró konferencia
előadó: Demeter László
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
Informatika.
ÖT ÉVES AZ ÚJ OKJ ÖT ÉVES AZ ÚJ OKJ A tapasztalatok összegzése: Módosítások szükségesek!
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM IX.15. DEBRECEN
Új arculati javaslatok Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ A Munkaügyi Központ bemutatkozása, informatikai szakképzések iránti igények Debrecen.
Szombathelyi Regionális Képző Központ
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
A taniroda, mint az országok közötti gazdasági kapcsolatok bölcsője Fullérné Verger Renáta március 8.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
„ A SZAKÉPZÉSI RENDSZER ÁTALAKÍTÁSA, AZ ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSE ” 10 ÉVES A FELS Ő FOKÚ SZAKKÉPZÉS ORSZÁGOS KONFERENCIA Budapest, XII. 6.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
1 FELSŐFOKÚ SZAKKÉPESÍTÉSEK AJÁNLOTT KÉPZÉSI PROGRAMJAI, ÉVI FEJLESZTÉSEK Legányi Mariann NSZFI Kutatásszervezési és fejlesztési osztály.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Vállalkozói készségek fejlesztése
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
European Computer Driving Licence
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Máté István Multimédia fejlesztő Máté István
Informatika - 1. alkalom Jogi informatika - alapok
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Miért a Közgáz? Iskolai ágazatok: 1.Általános közgazdasági ágazat + 1 év nyelvi előkészítővel Az első évben heti 15 órában tanítjuk az idegen nyelvet.
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
a Műszaki Felsőoktatási
Mérnök informatikus (BSc)
Képzések, szakirányok, felvételi lehetőségek
Kommunikáció-technológia specializáció
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Alkalmazott nyelvészet I.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Informatika - 1. alkalom szeptember 14. E1 előadó
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Előadás másolata:

1 „A szakképzés és a gazdaság kölcsönhatásairól az élethosszig tartó tanulás jegyében” dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS PROGRAMJAINAK FEJLESZTÉSE WEB-PROGRAMOZÓ Hajdúszoboszló, február 6-8

2 Bevezetés - A fejlesztésről, alapelvek Az NSZFI együttműködésével és finanszírozásával készületek a programok A kiválasztásnak három szempontja volt (hallgató és tanulólétszám az elmúlt három évben, az SZVK már kiadásra került, illetve új szakmák programja) Közös modulok : egyeztetve, további képzésekbe is beépítendők Közös szerkezet (óraszám 1200, cégnél végzett alkalmazási gyakorlat 360 óra)

3 Bevezetés - A fejlesztésről, alapelvek Közös tartalmi elemek: a képzésekben a közös modulok + szaknyelvi kompetenciák fejlesztése, a munkaerő piacra és a vállalkozásra való felkészítés Hat képzési program készült el Nehézségek a „formalizált” fejlesztésben További fejlesztési tervek Elemzések eredménye

4 Sikerlista – H+T létszám összesen Idegenforgalmi szakmenedzser fő Jogi asszisztens fő Pénzügyi szakügyintéző 9687 fő Kereskedelmi szakmenedzser 8721 fő Informatikai statisztikus és gazdasági tervező 7967 fő Intézményi kommunikátor 7454 fő Banki szakügyintéző 7067 fő Számviteli szakügyintéző 5938 fő Vendéglátó szakmenedzser 4612 fő Műszaki informatikai mérnökasszisztens 4037 fő Első 10 képzésben összesen: fő

5 Sikerlista – H+T létszám összesen Első 30 képzésben összesen: fő

6 Az elkészült képzési programok WEB-programozó képzés szerkezete, tartalma öt követelménymodul: WEB-programozó képzés szerkezete, tartalma öt követelménymodul:   Korszerű munkaszervezés  Gazdálkodás. Projektvezetés  WEB-alkalmazás fejlesztés előkészítése  WEB-alkalmazás tervezés  WEB-alkalmazás fejlesztés

7 Áttekintő ábra a teljes képzésről Szakmai gyakorlat : ,3%49,71560 Elmélet 604 óra 1200 óra Gyakorlat 596 óra

Korszerű munkaszervezés Tananyag-EGYSÉGTananyag-ELEM óra szám Informatikai alapismeretekAz információtechnológia alapjai12 Informatikai alapismeretekMultimédia alapok12 Informatikai alapismeretekÜzemeltetés, adatmentés, archiválás9 ECDL ismeretekSzövegszerkesztés15 ECDL ismeretekTáblázatkezelés20 ECDL ismeretekAdatbáziskezelés15 ECDL ismeretekPrezentációkészítés6 ECDL ismeretekOperációs rendszerek15 ECDL ismeretekInformáció és kommunikáció8 Védelmi előírásokMunkavédelem12 Védelmi előírásokTűz és környezetvédelem12 Jog és kommunikációJogi ismeretek8 Jog és kommunikációSzakmai angol nyelv

Gazdálkodás. Projektvezetés Tananyag-EGYSÉG megnevezése Tananyag-ELEM megnevezése Vállalkozási ismeretekGazdálkodási alapismeretek Vállalkozási ismeretekMunkaerőpiaci ismeretek ProjektmenedzsmentProjekttervezés, -vezetés, -dokumentáció Projektmenedzsment Irodatechnika, hírközlő és Kommunikációs eszközök Projektmenedzsment Kommunikáció és tárgyalástechnika ÖSSZESEN: 61 ÓRA

10 SZAKMAI MODULOK SZAKMAI MODULOK WEB-alkalmazás fejlesztés előkészítése Tananyag- EGYSÉG Tananyag-ELEM A multimédia alapjai Szövegdigitalizáló eszközök, OCR-technikák A multimédia alapjai Kép,hang- és videotechnika, szabványok A multimédia alapjai A képrögzítés, hang- és videótechnika eszközei A multimédia alapjai Multimédia rendszerek alapfogalmai A multimédia alapjai Adatrögzítő, -digitalizáló, -megjelenítő eszközök használata Hálózatok Hálózati eszközök Hálózatok Hálózati, átviteli és alkalmazási protokollok Hálózatok Hálózati operációs rendszerek Hálózatok Hálózati rendszerhasználat Hálózatok Internet és intranet technológiák Internetes alkalmazások Internetes kommunikáció Internetes alkalmazások E-Business rendszerek Internetes alkalmazások Tartalommenedzsment rendszerek Összesen: 179 óra

11 SZAKMAI MODULOK 1188 SZAKMAI MODULOK WEB-alkalmazás tervezés Tananyag-EGYSÉGTananyag-ELEM Rendszertervezési módszertanRendszerszervezés Rendszertervezési módszertanObjektum-orientált tervezés, UML Rendszertervezési módszertanAlgoritmusok Rendszertervezési módszertanAdatmodell tervezés Rendszertervezési módszertanStrukturált programozás Rendszertervezési módszertanAdatbázisok tervezése Rendszertervezési módszertanProgram tervezési módszertan Rendszertervezési módszertanRendszertervezési módszerek Rendszertervezési módszertanCASE eszközök Rendszertervezési módszertanCASE rendszerek Muiltimédia-rendszer tervezéseWeb alkalmazás tervezése Muiltimédia-rendszer tervezéseMűvészettörténeti, design és tipográfiai alapok Muiltimédia-rendszer tervezéseLátványterv, forgatókönyv, navigáció Szerzői jog ÖSSZES ÓRASZÁM: 360

12 SZAKMAI MODULOK 1189 SZAKMAI MODULOK WEB-alkalmazás fejlesztés Tananyag-EGYSÉG Tananyag-ELEM Online adatbázisokAdatbázis létrehozása, menedzselése Online adatbázisokAdatbázis adminisztrációja Multimédia-fejlesztésKép, hang- és videószerkesztés Multimédia-fejlesztésAnimációszerkesztés, 3D grafika AlkalmazásfejlesztésHTML, XML szerkesztés AlkalmazásfejlesztésKliensoldali programozás AlkalmazásfejlesztésWebes fejlesztői környezetek AlkalmazásfejlesztésSzerveroldali programozás AlkalmazásfejlesztésAlkalmazásfejlesztési technológia AlkalmazásfejlesztésObjektumorientált programozás AlkalmazásfejlesztésObjektumorientált programozás elmélet AlkalmazásfejlesztésWebes publikáció technológiái AlkalmazásfejlesztésWebes rendszerek integrációja Összes óraszám: 396 óra

13 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET ! FIGYELMÜKET !