SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Mi a TISZK? együttműködési, hálózatos rendszer fenntartók (Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Vasi Bau Alapítvány) és intézményeik (12 iskola) vesznek részt benne működését a Közoktatási tv. 89/b. § szabályozza
Múlt – projektmegvalósítás időszaka HEFOP és projekt keretében indult 2005-ben (1,3 mdFt) Cél: térség szakképzésének tartalmi, szerkezeti és infrastrukturális fejlesztése (16 TISZK az országban) Fenntartók: SZMJV, Vas megye Önkormányzata 8 iskola részvétele
Fejlesztési területek Infrastrukturális fejlesztés Központi képzőhelyen megvalósuló gyakorlati oktatás Tanártovábbképzések Tananyagfejlesztés Tanuló – Szülő – Támogató Rendszer Felnőttképzési intézmény kialakítása Közös marketing és kommunikáció Újszerű együttműködés a gazdaság szereplőivel
Indikátorok Épített terület:1444,69 m2 Gyakorlati képzési helyek száma: 13 műhely Eszközbeszerzés: –Központi képzőhelyen: 374,5 mFt –Intézményekben: 54 mFt Továbbképzésen részt vettek: 185 fő Közösségi szolgáltatásokat igénybevevők létszáma: 1952 fő Létrehozott tananyagok száma: 29 db
Jelen – átalakulás folyamata 12 intézmény 17 szakmacsoport kiemelt szakmacsoportok –Gépészet –Vendéglátás-, idegenforgalom –Kereskedelem-, marketing és üzleti adminisztráció –Építészet –Faipar
Kulcs jellemzők profi a szakmában mind az oktatásban, mind a teljes tevékenységében modern mind a megjelenésben, mind az oktatásban és az alkalmazott technológiákban, módszertanban együttműködő inkább segítő, mint támadó magatartás, azt a partneri érzést sugallni, hogy a TISZK-kel együttműködve mindenki többre viheti. hatékony Hálózaton belüli humánerőforrás- és eszközkapacitás kihasználtságának optimalizálása.
Közös folyamatok Éves képzési- és szolgáltatási kínálat kialakítása TISZK kapacitáskihasználtságának kialakítása Munkatársak továbbképzése Rendezvények éves tervezése
Közös folyamatok Tanulók mérése, értékelése TISZK intézményhálózatának irányított önértékelése A modulrendszerű oktatás összehangolása, működtetése
Hálózatos együttműködés Együttműködés új formáinak kialakítása aktívabbá teszi a kapcsolatokat A döntések rendje a szubszidiaritás elvének megfelelően kerül kialakításra Szélesebb környezeti hatások alakítják, vezérlik a folyamatokat Kereslet vezérelt kínálat kialakításában A szakképzés területén történő fejlesztések összehangolása a TISZK koordinálásával történik
Jövő - lehetőségek Jogszabályi háttér Valós, közös érdekeken alapuló együttműködés –Regionális hálózat –TISZK-ek országos egyesülete
Várható eredmények – I. Párhuzamosságok megszüntetése Egységes képzési programok – beszámíthatóság, átjárhatóság Közös fejlesztési terv – hatékony erőforrás felhasználás Továbbképzési rendszer Mérési – értékelési rendszer: összehasonlíthatóság
Várható eredmények - II. Közös marketing stratégia és kommunikációs ütemterv Fejlesztési források gyűjtése és egységes stratégia mentén történő felhasználása Vizsgaközpont kialakítása
TISZK hatása a térség szakképzésre Rendszerszintű működés Gazdasági szereplők aktív részvétele a szakképzésben Együttműködési a hálózat tagjai között Pályakezdő munkanélküliek csökkenése Rugalmas reagálás a munkaerő piaci szükségletekre
Köszönöm a figyelmet! Szabó Leventéné /