SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, 2008. december 12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
A TIOP – 3.1.1/08/ projekt keretében megvalósuló fejlesztések.
1 Tervezett központi képzőhely. 2 TÁMOP + TIOP Cél:megvalósulhat a szak- és felnőtt- képzésre fordított állami, és Európai Uniós források koncentrált.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
A NEMZETKÖZI MUNKACSOPORT. PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA VAS MEGYEI PEDAGÓGIAI INTÉZET, SZOMBATHELY.
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (2. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
A TISZK szerepe Nógrád megye szakképzésében. A TISZK és a költészet MIÉRT? MIKOR? MINEK? MEDDIG? MICSODÁT?
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Szakképzés-szervezési
TISZK létrehozása és a TIOP-3. 1
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
A Nógrád TISZK irányítási rendszere
Dr. Roóz József TÍZ ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS VITAINDÍTÓ.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Takács Erika Zádori Zoltán
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.

Mi a TISZK? együttműködési, hálózatos rendszer fenntartók (Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Vasi Bau Alapítvány) és intézményeik (12 iskola) vesznek részt benne működését a Közoktatási tv. 89/b. § szabályozza

Múlt – projektmegvalósítás időszaka HEFOP és projekt keretében indult 2005-ben (1,3 mdFt) Cél: térség szakképzésének tartalmi, szerkezeti és infrastrukturális fejlesztése (16 TISZK az országban) Fenntartók: SZMJV, Vas megye Önkormányzata 8 iskola részvétele

Fejlesztési területek Infrastrukturális fejlesztés Központi képzőhelyen megvalósuló gyakorlati oktatás Tanártovábbképzések Tananyagfejlesztés Tanuló – Szülő – Támogató Rendszer Felnőttképzési intézmény kialakítása Közös marketing és kommunikáció Újszerű együttműködés a gazdaság szereplőivel

Indikátorok Épített terület:1444,69 m2 Gyakorlati képzési helyek száma: 13 műhely Eszközbeszerzés: –Központi képzőhelyen: 374,5 mFt –Intézményekben: 54 mFt Továbbképzésen részt vettek: 185 fő Közösségi szolgáltatásokat igénybevevők létszáma: 1952 fő Létrehozott tananyagok száma: 29 db

Jelen – átalakulás folyamata 12 intézmény 17 szakmacsoport kiemelt szakmacsoportok –Gépészet –Vendéglátás-, idegenforgalom –Kereskedelem-, marketing és üzleti adminisztráció –Építészet –Faipar

Kulcs jellemzők profi a szakmában mind az oktatásban, mind a teljes tevékenységében modern mind a megjelenésben, mind az oktatásban és az alkalmazott technológiákban, módszertanban együttműködő inkább segítő, mint támadó magatartás, azt a partneri érzést sugallni, hogy a TISZK-kel együttműködve mindenki többre viheti. hatékony Hálózaton belüli humánerőforrás- és eszközkapacitás kihasználtságának optimalizálása.

Közös folyamatok Éves képzési- és szolgáltatási kínálat kialakítása TISZK kapacitáskihasználtságának kialakítása Munkatársak továbbképzése Rendezvények éves tervezése

Közös folyamatok Tanulók mérése, értékelése TISZK intézményhálózatának irányított önértékelése A modulrendszerű oktatás összehangolása, működtetése

Hálózatos együttműködés Együttműködés új formáinak kialakítása aktívabbá teszi a kapcsolatokat A döntések rendje a szubszidiaritás elvének megfelelően kerül kialakításra Szélesebb környezeti hatások alakítják, vezérlik a folyamatokat Kereslet vezérelt kínálat kialakításában A szakképzés területén történő fejlesztések összehangolása a TISZK koordinálásával történik

Jövő - lehetőségek Jogszabályi háttér Valós, közös érdekeken alapuló együttműködés –Regionális hálózat –TISZK-ek országos egyesülete

Várható eredmények – I. Párhuzamosságok megszüntetése Egységes képzési programok – beszámíthatóság, átjárhatóság Közös fejlesztési terv – hatékony erőforrás felhasználás Továbbképzési rendszer Mérési – értékelési rendszer: összehasonlíthatóság

Várható eredmények - II. Közös marketing stratégia és kommunikációs ütemterv Fejlesztési források gyűjtése és egységes stratégia mentén történő felhasználása Vizsgaközpont kialakítása

TISZK hatása a térség szakképzésre Rendszerszintű működés Gazdasági szereplők aktív részvétele a szakképzésben Együttműködési a hálózat tagjai között Pályakezdő munkanélküliek csökkenése Rugalmas reagálás a munkaerő piaci szükségletekre

Köszönöm a figyelmet! Szabó Leventéné /