TÁMOP-5.3.8-11/A1-2012-0001. Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Világnagy iskola Tanulás túl a csengőhatáron
Advertisements

Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
Moduláris rendszerű vezetőképzés profiknak
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Önismeret Horváth Renáta.
A személyes kompetencia fejlődése és fejlesztése
Énfunkciók A személyiségnek, mint önszabályozó
A munka világával kapcsolatos tudás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
A projekttervezés első lépései
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
A tapasztalati tanulásra épülő tréningek
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
Mi is az a társadalmi integráció?
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
Egyéni állapot, válasz a külvilág változásaira
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK A TÁMOP Jó pályán! projekt nyíregyházi szakmai fórum RÉSZTVEVŐIT! Nyíregyháza, július 16 szombat.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Üdvözöljük a Waldviertelben. következetesség ● kézi munka ● tapasztalat ● bölcsesség ● megbecsülés.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
A védett ismeret (know-how) "terjedésének" magánjogi aspektusai Dr
Társ a tanulásban. Marketingterv létrehozása 1. szakasz: Piaci verseny.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette:Tóth Sándorné
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – nemzeti életpálya-tanácsadó rendszer kialakítása Borbély-Pecze Tibor Bors, PhD programvezető.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Módszertani alapismeretek
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

TÁMOP /A

Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné teszi a saját magunk képzését. Lépést kell tartanunk a minket körülvevő újdonságokkal, annak érdekében, hogy minél sikeresebben tudjunk boldogulni a világban, a munka világát is beleértve.

Élethosszig tartó tanulás 1.Fogalma 2.Jelentősége 3.Eszközei

A kompetencia meghatározása A kompetencia a tanulás (tapasztalás, gyakorlás) eredményeként kialakuló személyes működési jelleg, mely az egyén számára – egy konkrét szellemi és/vagy fizikai (szak)területen – lehetővé teszi a megszerzett ismeretek és személyiségbeli komponensek sikeres alkalmazását. A kompetencia dimenziói 1.Szakmai kompetencia 2.Módszertani kompetencia 3.Társas (szociális) kompetencia 4.Személyi (önismereti és önszabályozó) kompetencia

Az önirányított tanulás A tartós sikereket hozó változásokhoz a következő, ciklikusan ismétlődő lépésekre van szükség: 1.Én-ideál – milyen szeretnék lenni? 2.Reális én-kép – milyen vagyok valójában? Mik az erősségeim és a hiányosságaim? 3.Tanulási munkatervem – hogyan építhetek erősségeimre, miközben pótolom hiányosságaimat? 4.Új magatartásminták, gondolkodásmódok és érzelmek kikísérletezése, majd tökéletes begyakorlása. 5.A változáshoz szükséges stabil, megbízható kapcsolatok kialakítása.

A tapasztalati tanulás A tapasztalati tanulás folyamatának szakaszai: 1.a cselekvés és a tapasztalat szakasza, 2.a megfigyelés, elemzés szakasza, 3.a levont következtetések elvonatkoztatása a strukturált gyakorlattól, az új ismeretek átfordítása a résztvevő egyéni élethelyzetére, munkahelyére, megoldandó problémájára, 4.a tanultak alkalmazása a mindennapi gyakorlatban.