Lakók képzési szakmentora Szakszerű búcsú Hófehérkétől.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Képzés, foglalkoztatás szakembereknek” tárgyú felhívás.
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Pszichiátriai intézmények lakóinak felkészítése PÉF – Lélek-Hang Egyesület.
A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
Szervezet-átalakítási kulcsmentorok
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
Mozgáskorlátozott emberek foglalkoztatását, önálló életvitelét segítő eszközfejlesztő műhely és szolgáltatási hálózat  Azonosító szám:TÁMOP /
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Az intézményi férőhely kiváltás program jelenlegi helyzete
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető
TÁMOP /A
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
A kutatási program rövid bemutatása
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi napközi.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Fogd A Kezem Alapítvány
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
Szociálpolitikai keretek
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Értelmi fogyatékossággal élő személyek támogatott lakhatása
A dolgozók képzési mentorainak bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Kitagolás – foglalkoztatás – életminőség Az intézményi kiváltás foglalkoztatási szempontú aspektusai.
A fogyatékos emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Siketvak személyek szükségletei F ogyatékos E mberek Sz ervezeteinek T anácsa – Királyhidi.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Szentkatolnay Miklós A mentorhálózat működtetése, a folyamatkísérés bemutatása, a használatában rejlő lehetőségek ismertetése IFKT mentor képzés Budapest,
Szupervízor-coach szakmentorok bemutatkozása
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Az intézményi férőhely kiváltás program jelenlegi helyzete
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
A projekt általános szakmai célkitűzései
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A támogatott lakhatás kihívásai
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
„NŐ az esély” TÁMOP B-2-12/
TÁMOP / A fogvatartottak többszakaszos, társadalmi és munkaerő-piaci reintegrációja és az intenzív utógondozás modellje A projekt megvalósulása.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE
„Kastélykiváltás Berzencén”
Tervezési folyamat.
Pécs, DECEMBER 15. Szellő János DDRMK FRO osztályvezető
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Előadás másolata:

Lakók képzési szakmentora Szakszerű búcsú Hófehérkétől

A kézikönyvet készítették az FSZK és Kézengova Alapítvány által a TÁMOP / azonosítószámú, „A fizikai és info-kommunikációs akadálymentesítés szakmai hátterének kialakítása” című kiemelt projekt keretében megvalósuló „Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató (IFKT) mentor képzése” keretében a lakók képzési szakmentorai Balogh Gabriella, Bíró Anikó, Demeter Gáborné, Dezső József, Dunai Jánosné, Farkas Edit, Farkasné Gönczi Rita, Frankel Erika Mária, Kardos Judit, Kiss Andrea, Lajos Krisztina, Pásztor Márta, Schenk Lászlóné, Sebestyén Krisztina, Stefkovicsné Zagyi Tünde, Szabó Judit Ágnes, Seeberger Netta, Szőke József, Szutorné Újvári Mária, Szűcs Ágnes, Tarcsa Istvánné, Tóth Gábor, Tóth Julianna Ágnes, Zsófi Gizella Mentorok: Kapocsi – Pécsi Anna és Horváth Nikol (FESZT, ÉFOÉSZ) Szerkesztette: Farkasné Gönczi Rita Egyszer volt… , 2.dia

Hófehérke főzött, mosott, takarított, nevelt. Jószándékkal vezette a törpék életét. JÓ VOLT NEKIK? gyakori gyerekszerep hiányos döntés életminőség stagnálás A mese nem mese , 3.dia

A boszorkány nem számít , 4.dia Keressünk Herceget!

A herceg, aki segít , 5.dia Ki a lakók képzési szakmentora A lakók képzési szakmentora a lakók és az őket felkészítő team együttes munkájának folyamatkísérője, aki a meglévő alapértékek mentén, az egyéni szükséglet-, és képességfelmérés eredményei, és az elfogadott dokumentumok alapján végzi mentori tevékenységét. A kiváltási - kitagolási - folyamatban mentor az a – fogyatékos személyek szociális ellátását, a szociális intézmények, szolgáltatások működésével kapcsolatos anomáliákat jól ismerő - szakember, aki - megbízás alapján - a szociális intézmények kiváltásával – kitagosításával kapcsolatos folyamatban - sajátos eszközeivel - az érintettek felé közvetíti a kiváltással kapcsolatos uniós irányelveket, alapértékeket, állami akaratot, segíti az ezzel kapcsolatos program sikeres megvalósítását. A lakók képzési szakmentorai segítenek abban, hogy a lakók is adhassanak a bennük rejlő értékekből.

A herceg csókja , 6.dia Misszió Kiváltás - kitagolás a programnak megfelelően kompetencia határain belül biztosított eszközökkel lakók felkészítésével, képzésével érvényesüljenek a kiváltás alapelvei, értékei, érintettek szükségleteinek, képességeinek, készségeinek, döntéseinek megfelelően

Hófehérke megmentője , 7.dia Alapkompetencia szakmaiság/ felkészültség jogszabály-, szakirodalom ismeret hitelesség elkötelezettség reális önismeret Kulcskompetenciakommunikációs készségek Generikus kompetencia rendszerszemlélet konfliktuskezelés lényeglátás empátia Funkcionális kompetencia humor helyi adottságok ismerete kreativitás rugalmasság Kompetencia térkép

Törpék támogatója , 8.dia Szerepek FelelősségDöntési jogkör érdekérvényesítőa folyamat megvalósulása a lakók szempontjait figyelembe véve prioritások felállítása ismeretközlő, tájékoztató adekvát ismeretek adekvát módon való közlése a kompetencia határokon belül információ és közlési mód kiválasztása koordinálópartnerek összefogásamódszerek kiválasztása képessé tevőegyéni szintnek megfelelően módszerek kiválasztása, felmérések eredményei alapján Imázsépítőtársadalmi befogadás célcsatornák kiválasztása, megfelelő információ összeállítása

Kényelem? , 9.dia SWOT ERŐSSÉGEKGYENGESÉGEK - profi mentorhálózat - szakmai támogatók - közös tudásbázis - a kiváltás melletti elkötelezettség - rendszer szemlélet - partnerség - jogszabályi háttér kidolgozatlansága, hiánya - strukturális kockázatok intézményi szinten - a résztvevő érintett különböző szakmák képviselőinek, önkénteseknek e téren hiányos együttműködési tapasztalatai LEHETŐSÉGEKVESZÉLYEK - a normalizáció, az integráció elv érvényesülésének reális elvárása, - szemléletváltás - életkörülmények javulása - munkakörülmények javulása - innováció - finanszírozhatóság, - fenntarthatóság, - társadalmi befogadás hiánya - informatika - Eü. ellátás nem partner - foglalkoztatás - közlekedés - szakmai támogatók hiánya

Erdő lakói , 10.dia Lak ó k Szakmentorok Lak ó k k é pz é si szakmentora Szolg á ltat ó k Hozz á tartoz ó k Kapcsolat

Jöjjön a csók , 11.dia Feladat Folyamattanácsadás Alapkövetelmény: a lakók általi elfogadás, a bizalmi kapcsolat kiépítése I)A feladatok meghatározása és összehangolása, a folyamat kísérése I/1) Célcsoporttal, lakókkal kapcsolatos feladatok Szükséglet-felmérés megismerése Fejlesztő képzésekhez bemeneti kompetenciák mérése Igényfelmérés (lakó saját elképzelése) EGYÉNI TERV

Jöjjön a csók , 12.dia Feladat II) Mérföldkövek a folyamatokban – megállás és indikátor teljesítés elemzés az időközi eredmények tükrében korrekció. Kiemelt indikátorok : létesített alapterület, az eddigi ellátástól különböző, új szociális szolgáltatási formák létrejötte / darab, típus,stb. szerint/, a képzésben résztvevők száma Eredmény indikátor: kiváltott férőhelyek száma III) Az eredmény tükrében korrekció IV) Karrierterv

Más törpék tapasztalati , 13.dia „Amikor kiköltöztem a lakóotthonba, ugyanúgy viselkedtem, mint az intézetben. Mindenben segítséget kértem, mert azt hittem, semmit nem tudok egyedül elintézni. Már majdnem mindent magam oldok meg.” (Cs.I. 10 éve él lakóotthonban) „Amikor először fizettem be a postán a csekket, nagyon izgultam. Most csak nevetek ezen” (N.F. 2 éve él lakóotthonban) „Olyan házat szeretnék, ahol kevés az energia költség, legszívesebben ezermesterkednék, műszaki munkát végeznék, ahol gondolkodni kell és kell hozzá kreativitás.”

Most már tényleg VÉGE , 14.dia