ELEMÉR www.ikt.ofi.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban – 1. év febr. 6. – május 23.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
„Ezt egy életen át kell játszani”
A szaktanácsadás támogató szerepe
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, febr. 6.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
e-Learning a tanárképzésben
ELEMÉR Informatikai eszközök az iskolafejlesztés szolgálatában Egressy Géniusz tehetségnap Budapest, április 7. TÁMOP /
A fejlesztő értékelés.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az e-portfólió használati köre
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Sajátos nevelési igény a fels ő oktatásban Sulyok Tamás f ő iskolai adjunktus Zsigmond Király F ő iskola.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Oktatásfejlesztés Dr. Schiffer Csilla.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Pedagógus – vezetői – intézményi ÖNÉRTÉKELÉS
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Minősítés Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése. Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése..
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Nemzeti Köznevelési Portál
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Regionális konferencia
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Közösen a bántalmazás ellen
Agrárinformatikai ismeretek oktatása az agrár-szakképzésben
Előadás másolata:

ELEMÉR www.ikt.ofi.hu

187 intézményben „megjelent az IKT” (1,00 – 2,49)2,  94 iskolában „alkalmazzák az IKT-t” (2,50 – 2,99)  74 intézményben „integrálják az IKT-t” (3,00 – 3,49)  12 helyen pedig már „átalakulnak az IKT használatával” (3,50 – 4,00)

eLEMÉR az önértékelés eredményeként o helyzetképet ad az iskolának arról, hogyan is alkalmazzák az IKT-t az oktatás különböző területein; o segíti az iskola tudatos, belső motiváción is alapuló önfejlesztését, o megmutatja, hogy az informatikai eszközök hogyan járulhatnak hozzá a tanulás, a tanítás, illetve az iskola fejlesztéséhez, és o ehhez felméri az informatikai feltételeket, az infrastruktúrát is; o a helyzetkép alapján informatikai stratégiát alkothat az iskola, ehhez eLEMÉR sablont is biztosít; o lehetővé teszi majd, hogy az iskola részt vegyen egy új, országos minősítési rendszerben, ezzel is ösztönözve a tudatos fejlesztést1.

A verzió: Tantestületi értekezleten vagy egy reprezentáns csoport megbeszélésén kivetítik az online eszközt, és a megbeszélés eredményeként kialakuló értékelést rögtön el is végzik.  B verzió: Az önértékelő rendszer kitöltéséhez négy kisebb csoport alakul, 2-4 fő végzi el az egyes területek vizsgálatát, ők gyűjtik össze és ők értékelik a kérdőíveket is. Az adatokat együtt is feltölthetik, vagy megbíznak maguk közül valakit. Az eredményt tantestületi megbeszélésen ismertetik és véglegesítik.  C verzió: A kitöltést a kérdőívek összesítésére alapozva egy kis csoport végzi. Az eredményt tantestületi megbeszélésen ismertetik és véglegesítik.

Nincs adat, vagyis a kérdés nem értelmezhető az intézményben Nincs adat, vagyis a kérdés nem értelmezhető az intézményben. Ez nem az eszköz vagy módszer hiányát jelenti, mert az a „nem megoldott” választ igényli. Pl.: „A tanulók IKT-eszközök segítségével is támogatják egymást a tanulásban és különféle feladatok megoldásában.” – Nem értelmezhető egy olyan zeneiskolában, ahol csak egyéni órák vannak.

Nem megoldott, vagyis az adott dolog nincs jelen az intézményben Pl.: „A tanulók szívesen használják az IKT-eszközöket különféle feladatok megoldására.” – Nem szoktak ilyen feladatokat kapni.

Még nem teljes mértékben megoldott, de már vannak kezdeményezések, jelek Pl.: „A tantestület használja az IKT-t digitális tananyagok készítésére, szerkesztésére, megosztására.” – Már vannak, akik készítenek prezentációkat, de nem sokan, és nem jellemző, hogy megosztják egymással, illetve más kollégákkal.

Majdnem teljesen megoldott, de még van tennivaló Pl.: „Az iskola az IKT-t is használja a tanulói teljesítmény és tudás mérésére és nyomon követésére.” – Van digitális napló, de egyelőre hagyományos naplóban is vezetik az eredményeket.

Teljes mértékben megoldott Pl.: „A pedagógusok nemzetközi együttműködések során is megosztják az IKT-tapasztalataikat, fejlesztik módszereiket.” – Többen is részt vesznek az e-Twinning mozgalomban és Comenius együttműködésekben is közvetlenül tartják a szakmai kapcsolatot külföldi kollégákkal. Ezekben a kapcsolatokban az e-mailnél több szerepe van az IKT-nak.