1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához 2007. Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Dr. Golopencza Pál szolgálatvezető főorvos
Beszámoló az EASYWAY EG2 „ Beszámoló az EASYWAY EG2 „Európai forgalmi és hálózati menedzsment és ko-modalitás” szakértői csoport munkájáról Nagy Ádám forgalomszabályozási.
Az EDR szerepe a Rendőrség műveletirányításában
CONNECT program D projekt CONNECT program D1.1.1 projekt. A Megbízó képviselője :Dr. Gulyás András információs igazgató A Megbízó témafelelőse:Vályi.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai.
MANORKA projekt Értékelő Csoport ülése február 18. Budapest „Önkormányzati kapacitásépítés norvég ‐ magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP
A CONNECT és az Autópálya
Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április
INFRASTRUKTÚRA MENEDZSMENT
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
Hazai ITS stratégia az európai ITS Intézkedési Terv tükrében
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
ITS Budapesten.
Dr.- habil. Lindenbach Ágnes
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
OSI Modell.
Hálózati réteg Csányi Zoltán, A hálózati réteg feladatai Forgalomirányítás Torlódásvezérlés Hálózatközi együttműködés.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
Beágyazott internet az alállomási irányítástechnikában Hogyan kerül irodai megoldás az ipari irányítástechnikába? Ez egészen biztosan nagyon veszélyes!
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
Az intelligens közlekedési rendszerek/szolgáltatások rendszerfelépítése, felhasználói igények HITS – Hungarian ITS Framework Architecture Hladon Andrea.
Hazai ITS alkalmazások az európai tendenciák tükrében – EasyWay projekt június 17. Magyar Közút Nonprofit Zrt. Dr.- habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető.
1 A nemzeti ITS rendszer-felépítési terv a magyar úthálózatra, valamint a nemzeti rendszerfelépítések harmonizációja HITS – Hungarian ITS Framework Architecture.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
Beszámoló az EG 4 „Változtatható jelzésképű táblák harmonizációja” szakértői csoport munkájáról Tomaschek Tamás forgalomszabályozási csoportvezető Állami.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
GEOTERMIKUS VÍZKÚTPÁROK TERVEZÉSE ÉS MŰVEZETÉSE HŐSZIVATTYÚS RENDSZERHEZ március 17. Ádám Béla Okl. bányamérnök, ügyvezető igazgató HGD Kft.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Intelligens közúti kereszteződés
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
VILLAMOSOK KISIKLÁSA KBSZ SZAKMAI NAP Budapest, május 7.
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
1 AZ IKTA-2000 projektjeinek szakmai bemutatója IKTA-144/2000 projekt november 28.
IKTA-FÓRUM Fehér Éva Projektmenedzser Budapest IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése DARFT Informatikai.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Intelligens közlekedési rendszerek
Hálózatok.
Előadás másolata:

1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország Kft, Budapest,

2 CONNECT II kapcsolódó projektek 1) ÁAK forgalomirányító központ fejlesztésének folytatása  „Fejlesztési koncepció folytatása, valamint migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához - regionális/határon átnyúló együttműködéshez szükséges specifikációk véglegesítésével (D2.2)” 2) Központok együttműködésének lehetősége  „Az M0 autópálya forgalomirányító központjának és a budapesti forgalomirányító központnak az összekapcsolása az autópályák városi szakaszainak hatékony forgalmi menedzsmentjéhez, illetve forgalomszabályozásához (D3.2)” 3) DATEX adatátvitel  „DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása, adatcsere és együttműködés az autópálya forgalomirányító központja, a BFFH központ és ÚTINFORM között (D2.4/1)”

3 1) Az ÁAK forgalomirányító központ fejlesztése VJTSzükség szerinti terelés Forgalom- lefolyás könnyítés Diszpécser, Internet, egyedi csatornák Navigációs egységek, SMS, WAP Információk továbbítása a média irányába Egyedi tájékoztatás Megfelelő tájékoztatás VJTEsemény- érzékelés, intézkedés Zavarok kezelése Detektorok, kamerák Torlódás és baleset érzékelése Forgalom figyelése, adatgyűjtés EszközFeladatCél Forgalmi operátor Adatbázis További célok: baleset-megelőzés, torlódás-megelőzés, kapacitáskihasználás, hálózati stratégiák kidolgozása…

4 ÁAK központ felépítése 1) Az ÁAK forgalomirányító központ fejlesztése

5 Hálózati forgalom- irányítás felelőse: ÁAK forgalmi operátor Forgalmi operátor feladatai: Eseményfigyelés torlódás baleset egyéb (tervezett események) adatrögzítés archiválásautomatikus jelentéskészítés Eseménykezelés intézkedés: forgalombefolyásolás (VJT kezelése, felhajtás- szabályozás) informálás (A1 diszpécseren keresztül) adatrögzítés archiválásautomatikus jelentéskészítés Együttműködés adatszolgáltatás (TCC, TIC), egyeztetett intézkedés (TCC) meteorológiai adatok gyűjtése forgalomszámlálás vizuális megfigyelés a diszpécser feladata lehet automatikus környezeti adatok

6 2) Központok együttműködésének lehetősége Cél: Hálózati forgalomirányítás, a forgalom optimális levezénylése Lehetséges pilot: M1/M7

7 2) Központok együttműködésének lehetősége Feladatok a pilot projektekhez kapcsolódóan 1.Lehetővé tenni az M1-M7 bevezetőn a forgalmi zavarok előrejelzését a meglévő vagy kihelyezés alatt lévő VJT-ken 2.Hidak forgalmáról információk gyűjtése és osztályozása 3. M0 forgalmáról információk gyűjtése és megosztása, valamint a bevezető utak adatainak az információi 4. Tervezett események adatai (előre ismert forgalmi terelések, útfelújítási munkák adatainak a megosztása

8 2) Központok együttműködésének lehetősége Az ÁAK központ és kapcsolatai

9 Első lépés az együttműködéshez 2) Központok együttműködésének lehetősége

10 3) DATEX adatátvitel  Tesztüzem: március (28.) Első értékelhető: március  Jelenleg: nincs adatforgalom  Adatgyűjtés: hiányzó detektoradatok TEMPO típusú értékelés készült: – Rendelkezésre állásról, üzembiztonságról (leállás) – Adatküldés megbízhatóságáról, (adatvesztés) – Lekérdezett adatok használhatóságáról (táblázat) – DATEX-től független hibák (detektorok küldtek- e adatot?)

11 Köszönöm a figyelmet! Kép forrása: Roadplan Kft. További információ: