Hazai ITS alkalmazások az európai tendenciák tükrében – EasyWay projekt 2011. június 17. Magyar Közút Nonprofit Zrt. Dr.- habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projekt általános bemutatása
Advertisements

1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Beszámoló az EASYWAY EG2 „ Beszámoló az EASYWAY EG2 „Európai forgalmi és hálózati menedzsment és ko-modalitás” szakértői csoport munkájáról Nagy Ádám forgalomszabályozási.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
„Alkalmazási útmutatók szerepe és jelentősége az EasyWay projektben – kapcsolat az ITS Direktíva specifikációival” július 11. ITS Hungary Egyesület.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
A PÁLYÁZAT Márkus Miklós szakértő Stratégiai zajtérképek és zajcsökkentési intézkedési tervek készítése Székesfehérvár 2013 Zárórendezvény.
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
műszaki osztályvezető
A CONNECT és az Autópálya
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Hazai ITS stratégia az európai ITS Intézkedési Terv tükrében
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
Az EasyWay „Alkalmazási Útmutatók” jelentősége, szerepe, elfogadásuk folyamata március 8. KKK – ITS Hungary Egyesület workshop Dr.- habil. Lindenbach.
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
ITS Budapesten.
Dr.- habil. Lindenbach Ágnes
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
NELI-projekt bemutatása
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
A magyar vidékfejlesztés és mezőgazdaság jövője Európában Konferencia 2011.május 24. Javaslatok az EU vízpolitikájának integrálására a Nemzeti Vidékstratégia.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Dr.-habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető egyetemi tanár
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
Beszámoló az EG 4 „Változtatható jelzésképű táblák harmonizációja” szakértői csoport munkájáról Tomaschek Tamás forgalomszabályozási csoportvezető Állami.
Az EasyWay „Alkalmazási Útmutatók” tagállami egyeztetésének és végső elfogadásának folyamata március 8. KKK – ITS Hungary Egyesület workshop Mocsári.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
Az Európai Duna Régió Stratégia a környezet- és természetvédelem szempontjából Dr. Rácz András környezet- és természetvédelemért felelős helyettes államtitkár.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
CONNECT ”Az ITS rendszerek értékelési irányelveinek előkészítése, Magyarországi szempontok.”
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Intelligens közlekedési rendszerek
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Előadás másolata:

Hazai ITS alkalmazások az európai tendenciák tükrében – EasyWay projekt június 17. Magyar Közút Nonprofit Zrt. Dr.- habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető egyetemi tanár

Az ITS fogalma Az intelligens közlekedési rendszerek /szolgáltatások (ITS) információs és kommunikációs technológiákat alkalmaznak a közúti közlekedés területén (beleértve az infrastruktúrát, a járműveket és az úthasználókat) a forgalomszabályozásban és a mobilitás kezelésében, valamint a más közlekedési módokhoz való kapcsolódáshoz. (Forrás: ITS Direktíva, 2010.)

ITS rendszerek fejlődésének irányai Általánossá válnak a mindenki számára, minden időben, mindenhol rendelkezésre álló információs szolgáltatások. A felhasználók köre kibővül a közösségi közlekedést használókkal, egyéb úthasználókkal is. A lehetséges műszaki megoldások sokfélesége széleskörű intelligens közlekedési szolgáltatásokat tesznek lehetővé. A rendszerintegráció szerepe felerősödik (hálózat- üzemeltetők együttműködése, adott komponens felhasználása több rendszerben).

„Intézkedési Terv az ITS rendszerek európai alkalmazásához” (2009. december), „Keret-rendszer meghatározására az intelligens közlekedési rendszereknek közúti közlekedés területén, és a más közlekedési alágazatokkal való kapcsolódásuk vonatkozásában történő alkalmazásához” az Európai Parlament és a Tanács ITS Direktívája (2010. augusztus). Stratégiai jellegű EU dokumentumok

Az „Intézkedési Terv” indokai Az eddigi hagyományos megközelítés – új infrastruktúrák építése – a kihívások nagysága miatt nem fogja a szükséges eredményeket biztosítani a szükséges időtávokra. Innovatív megoldásokra van szükség, hogy az igényelt gyors fejlődést érjünk el a problémák megoldásának sürgőssége miatt. Legfőbb ideje, hogy az intelligens közlekedési rendszerek azt az elvárt szerepet töltsék be, amely lehetővé teszi a kézzelfogható eredmények megmutatkozását. ITS Intézkedési Terv

Kiemelt jelentőségű területek közúti és forgalmi adatok optimalizált használata, forgalmi menedzsment a TERN korridorokon és nagyvárosok térségében, közlekedésbiztonság és az áruszállítás biztonsága, járművön belüli alkalmazások integrálása az ITS rendszerekbe (ko-operatív rendszerek), adatbiztonsággal, adatvédelemmel és a felelősséggel kapcsolatos kérdések, európai szintű együttműködés és koordináció az ITS rendszerek területén. Részletes feladatok rögzítése minden egyes területre 6 területre összesen 23 „intézkedés” ITS Intézkedési Terv

Európai ITS Direktíva Jellemzői Az európai ITS alkalmazások koordinált fejlesztésének keretét adja meg a következő évekre vonatkozóan. Minden jellegű ITS rendszerre vonatkozik a közúti közlekedés területén, és a más közlekedési al-ágazatokkal való kapcsolódásuk vonatkozásában. Prioritással rendelkező alkalmazási területeket jelöl meg, kiemelt intézkedéseket határoz meg. Az ITS alkalmazásokat specifikálja a kiemelt területeken. Jelentési kötelezettséget ír elő a megvalósítás előrehaladására vonatkozóan, meghatározza az EU tagországok feladatait határidők megjelölésével. Rendelkezik a nemzeti jogba való átültetésről.

Prioritással rendelkező alkalmazási területek a közúti, forgalmi és utazási adatok optimális felhasználása, a forgalom- és teherszállítási irányítási ITS- szolgáltatások folyamatossága, a közúti közlekedés/ szállítás biztonságával kapcsolatos ITS-alkalmazások, a járműveknek a közlekedési infrastruktúrával való összekapcsolása. Európai ITS Direktíva

Kiemelt intézkedések a) Az EU egészére kiterjedő multimodális utazási információs szolgáltatások, b) az EU egészére kiterjedő valós idejű forgalmi információs szolgáltatások, c) a felhasználók számára térítésmentes, a közúti biztonsággal kapcsolatos, minimális általános forgalmi információs szolgáltatások nyújtásához szükséges adatok és eljárások, d) az EU egészére kiterjedő, kölcsönösen átjárható, harmonizált e-segélyhívó szolgáltatások, e, f) a tehergépjárművek és a haszongépjárművek számára biztonságos és védett parkolóhelyekre vonatkozó információs szolgáltatások és foglalási szolgáltatások nyújtása. Európai ITS Direktíva

ITS Stratégia - az ITS rendszerek és szol- gáltatások prioritással rendelkező területei ITS alkalmazása a modern útüzemeltetésben – forgalmi menedzsment, az autópálya-hálózat forgalomszabályozó- és információs rendszerei, forgalomirányító központok, multi-modális közlekedési információk: valós idejű információs rendszerek, elektronikus útdíjgyűjtés, az egységes személyközlekedési elektronikus fizetési rendszer (e-ticketing), teherszállítás/logisztika ITS alkalmazásai, közlekedésbiztonságot támogató eSafety rendszerek (eCall).

ITS témájú európai projektek: TEMPO (MIP I.) Célkitűzés: határon átnyúló forgalom minőségének javítása az ITS alkalmazások harmonizált, összehangolt fejlesztésével. Koordinált forgalmi menedzsment és magas színvonalú utazási információk biztosítása a kiemelt európai korridorokon. A projektek témakörei: forgalmi menedzsment és forgalomszabályozás, forgalomirányító központok, utazási információs szolgáltatások, rendkívüli események/veszély- helyzetek kezelése, elektronikus útdíjgyűjtés.

közötti „euró-regionális” projekt, új EU országok számára. Résztvevők: Csehország, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia, Szlovénia, továbbá Ausztria, Németország és Olaszország. Hazai partnerek: NFM jogelődjei, ÁAK Zrt., Magyar Közút Nonprofit Zrt., FKF Zrt., Magyar Rádió Zrt., UKIG, Hírközlési Minisztérium. CONNECT projekt (Co-ordination and Stimulation of innovative ITS activities in Central and Eastern European Countries)

Hazai részvétel a CONNECT-ben Kiemelt jelentőségű munkák - megvalósult projektek forgalmi monitoring kiépítése az autópályahálózat kritikus szakaszain, forgalomszabályozó- és információs rendszer kiépítése az autópályahálózaton, forgalomirányító központ migrációja/fejlesztése, az autópálya forgalomirányító központ és a fővárosi forgalomirányító központ együttműködésének fejlesztése (DATEX alapú adatcsere felépítése), a közlekedési/utazási információs rendszerek kiépítése (RDS-TMC felépítése, multimodális információs rendszerek kiépítése), együttműködés megkezdése osztrák és szlovák partnerekkel a határon átnyúló forgalmi menedzsment területén.

Kiemelt jelentőségű munkák – horizontális témák Az ITS projektekre értékeléséhez útmutató készült, amelyben a TEMPO értékelési módszertan és a költség- haszon elemzések klasszikus módszerének együttes alkalmazása javasolt. Átfogó ITS stratégia készült a stratégia EU és hazai dokumentumok, a fejlődés tendenciáinak és a hazai sajátosságok figyelembe vételével. Útügyi Műszaki Útmutatók háttér-tanulmányai készültek el „Intelligens forgalomszabályozó rendszerek alkalmazása” (ÚT ) „Ajánlás a nemzeti keretterv – HITS – alkalmazására vonatkozóan” (kiadás alatt) Hazai részvétel a CONNECT-ben

Az európai ITS projektekben való részvétel haszna A megvalósításra kiválasztott projektek az út/autópálya hálózaton valóban szükséges meghatározott fejlesztések/alkalmazások. Az EU támogatása lehetővé teszi a szükséges fejlesztések - interoperábilis rendszerek/szolgáltatások - megvalósítását, biztosítva ezáltal az úthálózat magasabb szolgáltatási szintjének elérését. A regionális/európai együttműködés lehetővé teszi a magyar szakemberek számára a sikeres európai gyakorlatok/megvalósítások megismerését.

Az EasyWay projekt Az európai együttműködés az ITS rendszerek és szolgáltatások területén az EU Bizottság közötti új költségvetési periódusában is folytatódott. Szakmai indok: „Fehér Könyv” évi felülvizsgálata alapján az ITS rendszerek a jövőben kiemelt prioritásként szerepelnek. Az európai „ITS Action Plan” célkitűzéseit jelentős mértékben lefedik az EasyWay célkitűzései. Az „ITS Direktíva” kötelezettségeinek való megfelelést támogatja a projekt.

Az EasyWay projekt célkitűzései Az európai mobilitás és a közlekedéspolitikai célkitűzések megvalósításának támogatása harmonizált ITS megoldásokkal. Az európai ITS rendszerek harmonizációjának támogatása határon átnyúló, interoperábilis megoldások létrehozásával. ITS rendszereken belül kiemelt jelentőségű alkalmazások, ún. alapszolgáltatások definiálása, összhangban az európai „Intézkedési Tervvel” és az „ITS Direktívával”. Az innováció támogatása „horizontális” tevékenységekkel - közös pilot-projektek, közös fejlesztések (DATEX II) által

18 Átfogó EasyWay vízió A fenntartható közlekedési rendszer lehetővé teszi az európai közúti személy- és áruforgalomban részt vevők számára a biztonságos (balesetmentesség), hatékony (késések elkerülése) és tiszta (környezetbarát) utazást. Az összehangolt és akadálymentes ITS szolgáltatások az utazás minden fázisában (utazás előtt, közben, után) mindenhol és mindenkor segítik a felhasználókat

Átfogó EasyWay vízió elemei a „jól informált utas (utazási információs szolgáltatások)” víziója, a „jól üzemeltetett úthálózat (forgalmi menedzsment rendszerek)” víziója, a „hatékony és biztonságos áruszállítás”, a „kapcsolódó kiváló minőségű ICT infrastruktúra” víziója

20 Európai megvalósítások (DA: Deployment Activities): DA 1: Európai dimenziójú közlekedési információs szolgáltatások, DA 2: Forgalmi menedzsment szolgáltatások, DA 3: Teherszállítás és logisztikai szolgáltatások, DA 4: Hatékony info-kommunikációs technológia infrastruktúra. Az EasyWay projekt munkaprogramja

21 Európai tanulmányok: ES1: európai léptékű interoperábilis/folytonos utazási információs rendszerek, ES2: európai léptékű forgalmi menedzsment rendszerek, ES3: teherszállítás és logisztika ITS rendszerei, ES4: változtatható jelzéstartalmú közúti jelzőtáblák (VJT) harmonizációja, ES5: DATEX II (adatátviteli/ adatcsere) rendszerek, ES6: „Road-map”. Az EasyWay projekt munkaprogramja

22 Az alap-szolgáltatás Az alap-szolgáltatáshoz kapcsolható szolgáltatások Utazási információs szolgáltatások (utazás előtt és utazás közbeni) (TIS - DG01) Eseményekre vonatkozó információs szolgáltatás (előrejelzés, és valós idejű) (TIS - DG02) Forgalmi információs szolgáltatás (TIS - DG03) Sebességszabályozásra vonatkozó információs szolgáltatás(TIS - DG04) Várható utazási időkre vonatkozó információs szolgáltatás (TIS - DG05) Időjárási információs szolgáltatás (TIS - DG06) Ko-modális utazási információk (TIS - DG07) Ko-modális utazási információs szolgáltatás A1-TIS: Utazási információs szolgáltatások Alkalmazási Útmutatók (Deployment Guidelines)

23 Az alap-szolgáltatás Az alap-szolgáltatáshoz kapcsolható szolgáltatások Veszélyes / érzékeny útszakaszok menedzsmentje Dinamikus sávhasználatot lehetővé tevő forgalomszabályozó rendszerek (TMS–DG01) Sebességszabályozó rendszerek (TMS–DG02) Felhajtás szabályozás (TMS–DG03) Leállósáv használatát szabályozó rendszerek (TMS–DG04) Veszélyre való figyelmeztető rendszerek (TMS– DG05) Nehéz tehergépjárművek előzési tilalmát szabályozó rendszerek (TMS–DG06) Közlekedési folyósok és hálózatok forgalmi menedzsmentje (TMS–DG07) Határon átnyúló forgalmi menedzsment tervek Regionális forgalmi menedzsment tervek Agglomerációs forgalmi menedzsment tervek Vészhelyzet management (TMS–DG08) Vészhelyzet management A2-TMS: Forgalmi menedzsment szolgáltatások / rendszerek Alkalmazási Útmutatók (Deployment Guidelines)

24 Alkalmazási Útmutatók (Deployment Guidelines) Az alap-szolgáltatás Az alap-szolgáltatáshoz kapcsolható szolgáltatások A3-FLS: Teherszállítási és logisztikai szolgáltatások Intelligens teherjármű-parkolás (FLS – DG01) Túlméretes- és veszélyes szállítmányok szabályozása (FLS – DG02) A4-ICT: Infokommunikációs technológia infrastruktúra Üzemeltetési környezet (ICT – SA01) A5-Pilotok VJT harmonizáció (VMS-03) DATEX (DAT-01) Egyéb

EasyWay „Alkalmazási Útmutatók” Az „Alkalmazási útmutatók” elkészítése az EW projekt alapvető tevékenysége, illetve jelentős vállalása. Tartalmazzák a legjobb megoldásokat, definiálják a szolgáltatási szinteket. Az ITS alkalmazások széles körét fogják lefedni, azok alkalmazása az EW II. fázis projektjeiben kötelező lesz. A 2012 évi végleges változat értékes hozzájárulás az EU Bizottság által készítendő specifikációkhoz a kiemelt tevékenységi területeken

26 Megvalósult kiemelkedő jelentőségű munkák: Elkészült a jövőbeli szolgáltatások alapját képező adat-portál pilot-projektje, létrejött a fővárosi multi-modális információs rendszer alapja, folytatódott az autópálya-hálózat forgalomszabályozó- és információs rendszereinek kiépítése (prioritás M0 körgyűrű), tovább épült a fővárosi- és az autópálya forgalomirányító központok együttműködése, a határon átnyúló forgalmi menedzsment megkezdése, a tehergépjárművek parkolási információs rendszerének megvalósítása. Az EasyWay hazai munkaprogramja (I. fázis: )

27 Forgalomszabályozó- és információs rendszerek további kiépítése az autópálya-hálózat kritikus szakaszain, budapesti bevezető szakaszain (mérőhálózat kiterjesztésével, forgalomszabályozó- és információs rendszerek további kiépítésével), a forgalomirányító központok közötti együttműködés folytatása, utazási információs rendszerek további kiépítése, folytatódik a teherszállítási információs szolgáltatások kiépítése, veszélyes/túlsúlyos/túlméretes áruk menedzsmentje, „adatportál” továbbfejlesztése, új partner csatlakozásával (KKK) a KIRA projekt megvalósításának megkezdése. Az EasyWay hazai munkaprogramja (II. fázis: )

28 Az „Intézkedési Terv” megvalósításához, az „ITS direktíva” teljesítéséhez az EU Bizottság által támogatott EasyWay projekt biztosíthat keretet 2010 – 2014 között. A következő évek feladata lesz a rendelkezésre álló EU források (TEN-T és egyéb források) optimalizált felhasználása az „ITS Action Plan”, valamint az „ITS Direktíva” hazai megvalósításához, figyelembe véve az ország közlekedéspolitikai célkitűzéseit. Összefoglalás

29 Köszönöm figyelmüket! Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi tanár, tanszékvezető PTE, PMMK