Vonás-elméletek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Vérmérsékletem képekben
Advertisements

1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Mediatizált valóság és bulvarizálódás
Vérmérsékletem képekben
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Képességszintek.
A személyiség.
Sodrásban vagy flow-ban? vezetők újratöltve
A harmadik erő elméletei
A fogyasztói magatartás
Személyiség típusok, karakterológiák,
TÁMOP B program Képzési kompetenciaprofilok bemutatása
Típustanok Alapjuk az „együttjárás”, az emberi tulajdonságok sokféleségét igyekeznek visszavezetni néhány lényeges sajátosságra. Ha az egyének főbb jellegzetességeit.
Gordon W. Allport vonáselmélete
Személyiség Teszt Klikkeljen a legrokonszenvesebb ábrára.
A melankólikus vérmérséklet
A flegmatikus vérmérséklet
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
MOTIVÁCIÓ.
Alfred Adler individuálpszichológiája
A diszpozicionális megközelítés
CSALÁD.
A pszichológiai fejlődés
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Személyiség- pszichológia II
A személyiség és vizsgálata Dr
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A gyorsgondolkodás fejlesztése
Titokzatos vásárlók.
Megfigyelés Irodalom: Falus Iván (200,szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
CARL ROGERS
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Marczellné Szilágyi Eszter (intézetvezető-helyettes, Zsigmond Király Főiskola, Gazdaság – és Vezetéstudományi Intézet) A tudástranszfer sűrűségét befolyásoló.
Motiváció Biológiai eredetű Túlélési motívumok Szociális motívumok
Személyiség Emberi erőforrás menedzsment
Valláslélektan Chris Dykhuisen Honors 201 November 4, 2003.
A team számára hasznos személyiségek
A team számára hasznos személyiségek (M.Belbin)
Pedagógiai személyiségértelmezések
Egyéb dinamikus elméletek
A pszichológia mint tudomány
Tipustanok Galénosz; Jung.
Fenomenológiai megközelítés
Éntudat – identitástudat - énkép
Vérmérsékletem képekben
Fodor Dávid.  Nem egy érzelg ő s alkat  Érzelmei nagyon lassan alakulnak ki, és nem is igazán mélyek  Ritkán esik kétségbe, de lelkesnek sem.
„Dolgos Dani dolgozik”
Szeretettel köszöntjük Kedves Vendégeinket!. Matematikai-logikai kompetenciaterület 1. osztály.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Felépítő szeminárium II.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A harmadik erő elméletei
Kutatásmódszertani dilemmák
Az én befogadó munkahelyem Fogyatékkal élő egyetemisták, főiskolások munkavállalási preferenciái MMK Campus kutatás november február.
Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért
HOZZÁTARTOZÓ ÉS SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYEK ELFOGADÁS/EGYÜTTMŰKÖDÉS.
Üzleti igények avagy Mit kellene megbeszélnem az informatikai vezetőmmel? Bőgel György CEU Business School.
A diszpozicionális megközelítés Típusok és vonások.
Történelemtanár a 21. századi oktatási gépezetből
Összeállította: Piacsek László Zoltán
Egyéb dinamikus elméletek
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Típustanok Alapjuk az „együttjárás”, az emberi tulajdonságok sokféleségét igyekeznek visszavezetni néhány lényeges sajátosságra. Ha az egyének főbb jellegzetességeit.
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
Összeállította: Piacsek László Zoltán
Előadás másolata:

Vonás-elméletek

Eysenck

Közömbös, introvertált Wiggins Magabiztos, domináns Arrogáns, számító Extrovertált Hidegszívű Barátságos Igénytelen, leleményes Közömbös, introvertált Bizonytalan, önalávető

Hatalom Szeretet Munka Érzelem Intellektus 1 2 3 4 5 Big five 1 2 3 4 5 Szociális alkalmazkodóképesség konformitás teljesítményigény érzelmi kontroll kutató intellektus kiáradás kellemesség Lelkiismeretes- ség emocionalitás kultúra Magabiztos- ság Szeretetreméltó- felelősségérzet intelligencia extraverzió Barátságos szolgálatkészség Teljesítményi- gény neuroticizmus intellektus együttműködés Nyitottság a tapasztalatokra Hatalom Szeretet Munka Érzelem Intellektus

kus, nyílt, optimista – boldog, empatikus – szociálisan alkalmazkodó Big five Hatalom – extraverzió: erőszakos, magabiztos, bőbeszédű, kezdeményező – bátor, spontán, mindig a középpontban, szókimondó, energi- kus, nyílt, optimista – boldog, empatikus – szociálisan alkalmazkodó Szeretet – barátságosság: elfogadó – melegszi- vű - együtt érző, kedves, figyelmes, jóindulatú, udvarias, kiegyensúlyozott, elégedett, kritikát elfogad, finoman fogalmaz, jószívű, segítőkész,

működő, csapatember, alapos, gondos, meg- Big five Munka – lelkiismeret: megfontolt, talpraesett, kitartó, szorgalmas, sikerorientált, együtt- működő, csapatember, alapos, gondos, meg- bízható, felelősségteljes, előrelátó, teljesít-ményt nyújt és vár el, pontos, rendszeres Érzelem - emocionalitás: nyugodt – kiegyen- súlyozott, higgadt, laza, természetes, kont-rollálja érzelmeit, magas az EQ-ja, érzelem-gazdag,

Big five Intellektus – értelem: képzeletgazdag, kreatív, gyors felfogású, összefüggéseket felismerő, pontosan értelmező, lényegkiemelő, pontosan, szabatosan fogalmazó, tényekre alapozva következtet, kritikai szinten gondolkodik, szét tudja választani érzelmeit és a tényeket, objektivitásra törekszik, önálló véleménye van, jól érvel, meggyőző, kifinomult, választékosan fogalmaz, pontos az emlékezete, önállóan ké-pes információk szerzésére, érdeklődő, alapos

Példa a „saját” elméletre: Vonás elméletek Példa a „saját” elméletre: Az ókori típustanok vonáselméleti – tudományos megalapozottságú kategóriáit gyűjtőfogalom-ként veszem át Eysenk elméleté-ből (szangvinikus…). Ezt kiegészítem – pontosítom Wiggins elméletének magabiztosságra vonatko-zó szempontjával (domináns, önalávető), s ezeket beépítem a big five dimenzióiba. A leírt – megjelenített tulajdonságok alapján eldöntöm, milyen szükségletek dominálják a személy tevékenységét, amihez a szempontokat össze-

Vonás elméletek vetem a big five dimenzióival. Így el tudom dönteni, hogy képes-e a személyiség a Rogers és Maslow-féle önmegvalósításra. Ez segít majd tájékozódnom annak eldöntésében, hogy az Erikson-féle pszichoszociális fejlődés egyes periódusaiban a kríziseket milyen irányban dolgozta fel a bemutatott személyiség. A tulajdonságlista alapján azt is el tudom dönteni, a Lowinger koncepciójához köthető énfejlődési szakaszokban hová sikerült eljutnia a személyi-ségnek.