Mesék bűvöletében Az állatmese

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Erkel Ferenc, Operaház, Bánk Bán
Advertisements

II. Fejezet A testek mozgása
Arany János: Toldi összefoglaló
Másodfokú egyenlőtlenségek
Böngésszünk együtt! Beszédfejlődést segítő gyermekkönyvek
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Logaritmikus keresés Feladat: Adott egy 11 elemű, növekvően rendezett tömb számokkal feltöltve. Keressük meg a 17-es értéket! Ha van benne, hányadik eleme.
Vigh György: Webes alkalmazások akadálymentesítése Kaposvár, oldal.
Tartalmi összefoglalás
Tapasztalatszerzés külföldön Munka Ösztöndíj Önkéntes munka Segédanyag a “9B” osztályfőnöki óráira készítette: Szabó István ELTE 2012.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Szövegértés-szövegalkotás
MKE 44. Vándorgyűlése Helyismereti Szekció Győr, július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr.
1 Kovács Mariann Szeged,  Mi a manga, mi az anime?  Hogy kapcsolódnak egymáshoz?  Mik a legjellemzőbb műfajaik, kiknek szánják őket?
TURIYAM  A belső műhely A testhez a testről: Részletek Knolmár Marica írásából június Téma: A hála.
Feldolgozás gondolattérkép segítségével
Online Katalógus aleph.nyf.hu.
Megértési értelmezési folyamatok
Szűts József Általános Iskola
AUSZTRÁLIA ÉLŐVILÁGA.
Készítette: a Dalai Láma
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
Novellaelemzési szempontok
Magyar népmese 4. osztály
Mesés Mesék Élvezd a mesék csodálatos világát!
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
A mesék világa Tudnivalók a mesékről.
Lineáris programozás Definíció: Olyan matematikai programozási feladatot nevezünk lineáris programozási feladatnak, amelyekben az L halmazt meghatározó.
Egy posztmodern regény: Ottlik Géza: Iskola a határon
Katona József: Bánk bán
Népköltészet 002.
NYME Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Szombathely
A szövegértés tanítása II.
SZONEK BÜKKÖSDI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA TAGINTÉZMÉNYE
Számegyenesek, intervallumok
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Petőfi Sándor: János vitéz
Gárdonyi Géza: Egri csillagok Dobó esküje
A jegyzetírás. Magyar szólások és közmondások könyvének használata
Prométheusz történetének feldolgozása
Arany és Petőfi barátsága
Könyvtári ismeretek 5. osztály Készítette: Czékus Lívia
XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia V. Országos Művészeti Diákköri Konferencia Sopron április
Összeállítója: Farkas István
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
A kommunikáció tényezői
Megfigyelési teszt Hölgyek részére
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
Polinomok.
Programozási alapismeretek 8. előadás. ELTE Szlávi-Zsakó: Programozási alapismeretek 8.2/  További programozási.
Szeretettel köszöntjük a projektzáró nap résztvevőit !
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
A racionális számokra jellemző tételek
Tanulási nehézségek 5/3.
Színes. SzínesSzíne s * Evangélikus címer Szín Szórakoztatva tanító történeteket szinte minden protestáns író írt, ezek tárgya azonban bibliai vagy.
„Ne tanúskodj hamisan!” A 9. parancsolat (2.Mózes 20, 16)
A népköltészet A nép közösen alkotott, megőrzött, szájhagyomány útján terjedő költészete. A népköltészeti alkotások szerzője ismeretlen. A szóbeli terjedés.
A mese.
Tantárgy: Magyar nyelv és irodalom Cél: Micó című olvasmány feldolgozása Iskola: Munkácsy Mihály Áltanos Iskola 2. osztály Készítette: Vilmanné.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
1. mesék Készítette: Horváth Andrea.
A divat és az öltözködés története
Mi készül? gulyásleves.
Komplex kommunikációs és természettudományi csomag 11. évfolyam
A Nyugat költőinek kiadásai a magyarországi antikvár árveréseken c
Mely sorok hallatán szomorúság és csalódottság fogott el
Nézd meg ezeket a törött cserepeket: ezek a szépség remekei.
Előadás másolata:

Mesék bűvöletében Az állatmese Hogyan győzte le a jaguárt a teknős Készítette: Czékus Lívia TÁMOP-3.1.4/08/2-2009-0207 Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés– Innovatív intézményekben

Olvasd el a szöveget! Tk. 29-31. oldal Válaszolj a következő kérdésekre! 1. Kik a történet szereplői? 2. Mely események történhetnének meg valóban? 3. Mely események nem történhetnének meg a valóságban?

Feladatok Tk. 31./1. b) Hány jaguár szerepel a történetben? Tk. 31./2. Teknős tulajdonságai Mf. 19./1. Nevet ige rokon értelmű szavai Mf. 19./4. Szólásmagyarázat: Hűlt helyét leli.

Mesetípusok Tündérmese Állatmese Csali mese Valós mese Tréfás mese

Az állatmese jellemzői Szereplői állatok, pl. róka, farkas, kismalac. A szereplők ember módra beszélnek és cselekszenek. Vannak mesés és valós mozzanatok benne. Lehet prózai vagy verses formájú. Végét tanulsággal zárja a szerző. A legismertebb szerzők: Aiszóposz, Phaedrus, Heltai Gáspár, Pesti Gábor, La Fontaine, Virág Benedek.

Házi feladat: Milyen állatok, növények élnek a dzsungelben? Keress a könyvtárban képeket, leírásokat a témával kapcsolatban!