Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK A TÁMOP / sz. projekt fenntartási.
Szervezetfejlesztési Program
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Fontosabb fogalmak Képesség :
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Pályaválasztási és pályaorientációs tevékenység fejlesztése.
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
A Nógrád TISZK irányítási rendszere
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.

A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft.
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Országos Egyházi TISZK TÁMOP / Szakmai konferencia február Glowacz Miklósné projektmenedzser.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
főosztályvezető-helyettes
„Együtt, eredményesen”
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.

Mint ilyen, az egyik legfontosabb ez irányú projekt tevékenység volt a nyomon-, utó- és pályakövetés Az elvégzett feladat konkrét tartalma: szolgáltató irányába TISZK és iskolai szempontok érvényesítése, kérdőívek összeállításában részvétel, pályakövetési műhelymunkákban való részvétel stb. A projektben a feladat átfogó tartalma: közösségi funkciók szolgáltatásainak segítése

A prezentáció tartalma 1) a pályázat, majd a projekt mérés-értékelési céljai 2) A projektben ténylegesen megvalósult mérési tevékenységek 3) Konkrét outputok, eredmények 4) A tevékenység értékelése, fenntartás

Egységes alapú intézményi mérés-értékelés kialakítása; Közös, OE TISZK szintű tanulói alapkompetenciák és kulcskompetenciák mérése, mérések értékelése (projekt megvalósítás) Szakmai kompetenciák mérése szakmacsoportonként (projekt megvalósítás) 1) A pályázat, majd a projekt mérés-értékelési céljai

Közös nyomonkövetési rendszer működtetése (projekt megvalósítás + fenntartás) Utókövetési-, pályakövetési rendszer működtetése (projekt megvalósítás + fenntartás) 1) A pályázat, majd a projekt mérés-értékelési céljai

Naprakész információk biztosítása működésről, szolgáltatásokról A nyomonkövetési és pályakövetési rendszer információt szolgáltat a fejlesztési döntésekhez A mérési rendszer információi alapján oktatásszervezés, a tananyagok és az oktatási módszerek fejlesztésének megalapozása 1) a pályázat, majd a projekt mérés-értékelési céljai

Nyomon követés – tanulói előrehaladás követése (szükség szerint beavatkozás) Utókövetés – az iskola befejezését követő 6 hónap, elhelyezkedés Pályakövetés – élethosszig tartó tanulás támogatása 2) A projektben ténylegesen megvalósult mérési tevékenységek

Fő tevékenység: Partneri elégedettség mérés (partnerek: tanulók, szülők, intézményvezetők, gazdasági szereplők) A mérés eszközei: - Nem szakmai kompetenciák kérdőívei - Mérésfeldolgozó útmutató 2) A projektben ténylegesen megvalósult mérési tevékenységek

megvalósult egy méréssorozat (partneri igény és elégedettség mérés) megtörtént a mérés sorozat értékelése Adatbázis a végzett tanulókról 3) Konkrét outputok, eredmények

Ennél azonban több: megszerzett tudás (vagyis a mérés tulajdonképpeni tartalma) módszertani tapasztalat; digitális mérés-értékelési rendszer (ennek több modulja) (2011. október 29-i ütemben) 3) Konkrét outputok, eredmények

- Mérés akkor tekinthető mérésnek, ha rendszeres (a fenntartási időszakban vállalás is); - OE TISZK, amelyben a nevelés alapérték, a neveléshez szükséges mérések lefolytatása - a mérés hagyományos módon nem hatékony, szükséges a digitális, online rendszert továbbfejleszteni; - egy digitális rendszer soha nincs kész (a fejlesztési javaslatok folyamatosan kell, hogy legyenek pl. pedagógusok körében) 4) A tevékenység értékelése

- A mérés-értékelési digitális rendszer összekapcsolása kapcsolódó digitális alkalmazásokkal; - mérési eredmények összevethetőségének megteremtése (van, ami nem összehasonlítható, de léteznek olyan területek, amelyek igen); 4) A tevékenység értékelése

- digitális rendszerek előnye a nagyon jó tárolhatóság (így összehasonlíthatóság) - a tárolhatóság mellett fontos, hogy az adatkinyerés optimális legyen - a fenntartás időszakában cél minél több felhasználó elérése (főleg a pedagógusok körében) 4) A tevékenység értékelése

Tényleges pályakövetési rendszer nélkül nem létezik megalapozott fejlesztési terv; Tényleges pályakövetési rendszer nélkül nem létezik megalapozott szakmaindítási koncepció; Kihat a felnőttképzés tervezésére; Emellett törvényi kötelezettség is a pályakövetési rendszer működtetése; 4) A tevékenység értékelése

Köszönöm a figyelmet! Halász József Közösségi funkciókért felelős szakember Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. TÁMOP /

A VIR elérhetősége és főbb funkciói július 28-án elkészült az ütemtervi első szakasz 1- SZAHO modul 2-projektnyilvántartó modul Június 29-én elkészült az ütemtervi második szakasz 1-szaktanterem-tanműhely kataszter 2-pedagógus HR kataszter TOVÁBB

A VIR elérhetősége és főbb funkciói ütemterv szerint el kell készülnie a forráskezelő rendszernek egyéb forrásokra (TISZK egyéb bevételeire, pl. felnőttképzés, TISZK pályázatainak önrész kezelő, és támogatás kezelő rendszer) Ebben az ütemben megtörténik: „A kataszter és közös tantárgyfelosztás adatai alapján működő erőforrás-tervezési rendszer próbaműködtetése”

A VIR értékelése, jövője Jelene: A VIR funkciói közül jelenleg a SZAHO modul segíti igazán a TISZK működését. A szaktanterem-tanműhely kataszter feltöltés alatt áll. A HR kataszter feltöltés alatt áll. Jövője: Az integrált intézményi adminisztrációs rendszereké a jövő. A kulcs a használat megfelelő folyamatszabályozása.

Köszönöm a figyelmet. Bambul László Szakmai vezető Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. TÁMOP /

A MOODLE ELŐZMÉNYEK Elterjedt a pedagógusok körében a digitális tananyagok használata „Nincs” igazán jó, mindenkinek megfelelő digitális tananyag, tansegédanyag (SDT) Szétaprózódott, egyéni jó anyagok, rendszertelenül Nincs elegendő szakértelem jó tananyag készítéséhez

A MOODLE Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment Digitális tananyag kezelő rendszer(LMS/LCMS) elsősorban a távoktatásra szánt program Nemcsak tárolásra jó, hanem létrehozásra is. Kurzusok készítésére is jó (akár oktatás szervezésre is!!!)

MOODLE FEJLESZTÉSEK A TÁMOP keretében öt tananyag kidolgozását vállaltuk Tananyagok: 1.Ügyvitel az irodábanÜgyvitel az irodában 2.Faipar (A tömörfa megmunkálás elmélete) 3.Gépészet (Fémek kézi és kézi kisgépes alakítása) 4.Vendéglátás - Szállodai pincér 5.Építészet - vakolás VISSZA

ON-LINE KÉRDŐÍVES RENDSZER ELŐZMÉNYEK Indulás Pályakövetési adatok szolgáltatása szükséges és hasznos is (törvény, és önigazolás) Kellene egy jó eszköz (helyi), az oktatás/képzés/nevelés eredményességének mérésére Jó lenne tudni pályaorientációs adatokat (pl. miért választják az intézményünket?) Jó lenne tudni a környezetünk véleményét az iskoláról

ON-LINE KÉRDŐÍVES RENDSZER A TISZK céljai: On-line pályakövetési rendszer létrehozása On-line kompetencia mérő eszköz létrehozása On-line pályaorientációs mérő eszköz létrehozása On-line partneri elégedettség- és igénymérő rendszer létrehozása

ON-LINE KÉRDŐÍVES RENDSZER A TISZK megvalósította: Létrejött a pályakövetési rendszer Kialakítás alatt a kompetencia mérő eszköz Kialakítás alatt a pályaorientációs mérő eszköz Létrejött a partneri elégedettség- és igénymérő rendszer TOVÁBB

ON-LINE KÉRDŐÍVES RENDSZER JÖVŐJE A rendszer jövője: A pályakövetési rendszert használjuk Elkészül a kompetencia mérő eszköz Elkészül a pályaorientációs mérő eszköz A partneri elégedettség- és igénymérő rendszert hassználjuk VISSZA

A TÁMOP pályázat kötelező eleme! Első sorban a projektről szolgáltasson információt Hordozza a kötelező arculati elemeket Mutassa be a TISZK-et Nyújtson hasznos szolgáltatásokat HONLAP TOVÁBB

A TISZK megvalósította a honlapot A honlapon érvényesülnek az arculati elemek Bemutatja a projekteket Bemutatja a TISZK-et A KIALAKÍTOTT HONLAP TOVÁBB

Továbbra is működtetjük A kifejlesztett informatikai rendszerek innen lesznek elérhetőek (egyszerűbb kezelés) Új szolgáltatásokat fog nyújtani: A HH_SNI alprojekt szolgáltató központja lesz (tervezett tartalmak: mentor kiskáté, jó gyakorlatok gyűjtemény, on-line segítség, módszertan tár, stb.) A HONLAP TOVÁBBFEJLESZTÉSE TOVÁBB