2010. 11. 30.. A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projekt általános bemutatása
Advertisements

Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
Projektciklus- menedzsment (PCM)
ENVIROMENTAL MANAGEMENT KÖRNYEZETKEZELÉS (KÖRNYEZETIMENEDZSMENT)  Felelős vállalati magatartás  Ökoaudit  Önszabályozás =környezeti szempontú önkéntes.
A tatai források alkalmazkodási célú hasznosítási lehetőségeinek feltárása Dr. Mattányi Zsolt tudományos munkatárs Magyar Földtani és Geofizikai Intézet.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
A stratégiai tervezés módszertana
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Környezeti szemléletformálás
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Logisztikai kontrolling
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
MNB felügyeleti integráció
Magyarország 2015 Intézményi Reform Munkacsoport.
Magyarország 2020 Intézményi reformok. A stratégiai-alkalmazott kutatás jelentősége (tudományos paradigmaváltás) 1. EU távlati „tervezés-kényszer” – előrelátható.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Nyugat-dunántúli Régió
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Magyar Útügyi Társaság
Magyarországi kis és középvállalatok szerepvállalása a gazdasági növekedés előmozdításában Az Információs Társadalom Parlamentje Június 1-2.
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Óberling József r. ezredes
Közlekedésbiztonságra fordítható források
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Nemzeti Technológiai Platform a
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
SMART KÖZLEKEDÉS A FENNTARTHATÓ VÁROSFEJLESZTÉSBEN Buzási Attila Szalmáné Dr. Csete Mária Dr. Németh Bálint
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
A nemzetgazdasági tervezés megújítása
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő, biztonságos és versenyképes közlekedési környezet kialakítását tekinti küldetésének az élhető környezet érdekében Közlekedésbiztonsági célrendszer, célok, prioritások ismerete Feladatok meghatározása Intézményi szerep és fejlődés irányai

Stratégiai célkitűzések Magyar Közlekedéspolitika %-os csökkenés %-os csökkenés Európai Közúti Közlekedésbiztonsági Cselekvési Program %-os csökkenés Közlekedésbiztonsági célrendszer, célok, prioritások

Stratégiai célkitűzések Közlekedésbiztonsági célrendszer, célok, prioritások

Fő rendező elv, a Kormány közötti időszakra az Országgyűlés elé beterjesztett Kormányprogramja, és annak a megvalósítását szolgáló Új Széchenyi Terv, ami vitairat formájában napvilágot látott, és jelenleg folyik annak széleskörű szakmai vitája. A tudományos háttértevékenységnek követnie kell a megváltozott igényeket, célokat, hangsúlyokat! Kormányzati prioritások Közlekedésbiztonsági célrendszer, célok, prioritások

Az Új Széchenyi Terv által a gazdaság számára megjelölt kitörési pontok, stratégiai célterületek Közlekedésbiztonsági célrendszer, célok, prioritások

Céljuk a forgalomtechnikai és közlekedésbiztonsági eszközök és közlekedésbiztonsági beavatkozások –feltételeinek, –optimális elhelyezésének, –minőségi követelményeinek, –hatásuk számszerűsíthetőségének vizsgálata. Döntés-előkészítő és döntéstámogató háttérvizsgálatok Feladatok

Kutatási tevékenység helye és szerepe Feladatok

A baleseti adatgyűjtési rendszer fejlesztése A közúti közlekedési rendszer biztonságának folyamatos figyelemmel kísérése (monitorozása), közlekedésbiztonsági eredményességi (teljesítmény) mutatók számításához szükséges adatgyűjtési rendszer kialakítása A járművezetők jellegzetes magatartási hibáinak feltárása valós közlekedési helyzetben történő megfigyelések, adatgyűjtések alapján A járművezetői tevékenység szimulációjának és a szimulációs technika alkalmazási lehetőségeinek fejlesztése Emberközpontú közlekedési környezet kialakítása Az ellenőrzési rendszerek fejlesztése Kutatási stratégiai célok Feladatok

Feladatok – nemzetközi kapcsolódás

A KTI a hatékony háttértámogatás érdekében Legfontosabb feladata a közlekedés és környezeti viszonyának vizsgálata és hosszútávon történő kedvező befolyásolása. A KTI szervezete hatékonyan alkalmazkodjék a közlekedési szakigazgatás és irányítás elvárásaihoz, az önkormányzati igényekhez, a szabadpiac viszonyaihoz, a nemzetközi fejlődési irányokhoz, változásokhoz, és képezze le felépítésében, belső kapcsolataiban a megjelölt változásokat, prioritásokat Intézményi szerep és fejlődés

A KTI szervezeti szempontjai a kutatók képzése és az önképzése szorosan kövesse a változó igényeket, mutasson szakmai példát, jelöljön ki szakmai tudományos irányokat a kutatás-fejlesztés, tervezés számára, segítve ezzel a szakminisztérium és háttérintézeteinek rövid, közép és hosszú távú feladatait, fűzze szorosabbra együttműködését a szakmai partnerintézményekkel (felsőoktatási műhelyek, tanácsadó és tervező intézetek, vállalkozások stb.), növelje részvételét a nemzetközi tudományos életben, az ott szerzett új tapasztalatokat fokozottan hatékonyan alkalmazza Intézményi szerep és fejlődés

Magas szintű kutatási tevékenység Háttérintézményi szolgáltatások A KTI komplexitását kihasználó, a feladatokhoz rugalmasan igazodó intézeti struktúra Erős indirekt tevékenység Széleskörű együttműködés Hosszú távú kutatási programok Költséghatékonyság Szükségletek a sikeres működéshez Sikeres kutatás, sikeres közlekedési szektor! Intézményi szerep és fejlődés