Miért jó az informatika a hallássérülteknek? INFOÉRA, 2005.11.18.
Bemutatkozom: Mecs Tamás vagyok. Hallássérült tanár. Hallássérültek Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Módszertani Intézménye és Diákotthona Nem hivatalos rövidítése: Hallássérültek Tanintézete 1147 Budapest, Cinkotai út, 125-137. E-mail: mecst@freemail.hu és mecs_tamas@siketekbp.co.hu INFOÉRA, 2005.11.18. INFOÉRA, 2005.11.18.
Témák: Hallássérült gyermekek néhány sajátossága Az informatika elterjedése előtti állapot a hallássérülteknél Az informatika térhódítása a hallássérülteknél Hallássérült tanulók fejlesztése az informatika segítségével INFOÉRA, 2005.11.18. INFOÉRA, 2005.11.18.
Hallássérült gyermekek néhány sajátossága (1.) 90 dB alatti hallásveszteség nagyothalló 90-110 dB közötti átmeneti, „nagyothalló siket” 110 dB feletti siket INFOÉRA, 2005.11.18. INFOÉRA, 2005.11.18.
Hallássérült gyermekek néhány sajátossága (2.) Nyelvi és beszédfejlődési zavarok Beszéd- és szövegértési nehézségek Kiejtési – artikulációs hibák Nem szokványos beszédtempó Nyelvtani hibák Jelnyelv használata egymás között INFOÉRA, 2005.11.18. INFOÉRA, 2005.11.18.
Az informatika elterjedése előtti állapot a hallássérülteknél Füzetek, tan- és munkakönyvek Otthoni és közkönyvtári hozzáférés Feliratos és nem feliratos tévéműsorok, mozi- és videófilmek Újságok, képes magazinok INFOÉRA, 2005.11.18. INFOÉRA, 2005.11.18.
Az informatika térhódítása a hallássérülteknél Az előbbiek mellett az informatikai írástudás domináns területei: Fájl- és mappakezelés Szövegszerkesztés Internet, e-mail és chat Képkezelés Prezentáció INFOÉRA, 2005.11.18. INFOÉRA, 2005.11.18.
Hallássérült tanulók fejlesztése az informatika segítségével (1.) A hiányosságok, hibák leküzdéséért Nemcsak a tanárok tehetnek, Hanem maguk a diákjaink és szülei is. Bár az informatika a fogyatékos és nem fogyatékos tanulóknak ugyanúgy jelentős. A siket és nagyothalló diákokat fokozottabban segítik a fejlesztő szoftverek. Például: INFOÉRA, 2005.11.18. INFOÉRA, 2005.11.18.
Hallássérült tanulók fejlesztése az informatika segítségével (2.) Beszéd- és kiejtésjavító Varázsdoboz és Beszédmester A digitális világban csökken a kommunikációs hátrány e-mail, chat. A hallássérült diákok „vizuálisak” mai számítógépek grafikus felületének lehetőségei INFOÉRA, 2005.11.18. INFOÉRA, 2005.11.18.
Hallássérült tanulók fejlesztése az informatika segítségével (3.) Bővül az ingerkörnyezet ha helyesen értelmezik és dolgozzák fel jobbak a kilátások a továbbtanulásra, átképzésre, nyílt munkaerő-piacra A beszédproblémás siketeknek szükségük van a jelnyelvre és a fejlesztésére ebben segíteni tudnak a jelnyelv-fejlesztő weblapok is. INFOÉRA, 2005.11.18. INFOÉRA, 2005.11.18.
Hallássérült tanulók fejlesztése az informatika segítségével (4.) Az informatika és az Internet kiegyenlíti a fogyatékosok hátrányát. Informatikai írástudás kitörési lehetőség, ha érték-, haszontermelő helyzetben vannak. Különben információszegények lesznek. Élethosszig tartó tanulás alkalmazkodás a változó körülményekhez (ép hallásúaknál is igaz). INFOÉRA, 2005.11.18. INFOÉRA, 2005.11.18.
Hallássérült tanulók fejlesztése az informatika segítségével (5.) Informatikai írástudással könnyebb az e- learning, távoktatás. Hasznos dolog az ECDL-bizonyítvány megszerzése esély a munkaerőpiacon. Az iskolánk akkreditált ECDL-vizsgaközpont. Szakiskolai tanulóink ECDL-vizsgákra készül. INFOÉRA, 2005.11.18. INFOÉRA, 2005.11.18.
Köszönöm szépen a figyelmüket! INFOÉRA, 2005.11.18. INFOÉRA, 2005.11.18.