A közfeladatok ellátásának nehézségeiről
Társadalmi célok üzleti módszerek
Utolsó(?) esély(?) – jó pillanat! Növekvő elégedetlenség a közszolgáltatásokkal szemben Erőteljes pénzügyi-piaci kényszer a költségvetési konszolidációra Nemzetközi nyomás - € A gyors felzárkózás kockáztatása Formálódó társadalmi megértés Új kormány alakul
Célok - követelmények Jobb szolgáltatás - EU összefüggésben is Közpénzek hatékonyabb felhasználása („egységnyi szolgáltatásra” jutó ráfordítás csökkentése) Költségvetési újraelosztás mérséklése Az közigazgatásra („az állam működtetésére) fordított kiadások arányának csökkentése
A feladat bonyolultabb Rövid távú pénzügyi kiigazítás ≠ államháztartási reform A strukturális reform ≠ csökkenő kiadás A kiigazítás közben kell költséges(?) reformokat indítani
Feltételek – kinél a labda? Költségvetés: meg kell változtatni a politikai elit attitűdjét. Egy ország – egységes állam – az informatika is összeköt Új kép az államról és a társadalomról: –Teljesítmény –Öngondoskodás –Rend –Átláthatóság
Eszközök – akár az üzletben? Mit akarunkMit akarunk? kinek és pontosan mit akarunk nyújtani Hol – hogyan állítható elő a legolcsóbban Arányban van-e az eredmény a költséggel ÉrdekeltségetÉrdekeltséget a megcélzott eredményben Struktúrát építeniStruktúrát építeni és mindig bontani is MérniMérni – mérni – mérni: milyen az eredmény, mennyi a költség javítaniFolyamatosan javítani
Ahogy az üzletben! Mindig tudni mihez képest – benchmarking Számszerűsített követelmények - BSC Mindig tudni mi mennyi – kontrolling Ügyfélkapcsolat (front office) helyben – feldolgozás (back office) központosítva Koncentrálni az alapfeladatra - kiszervezés
Jó pillanat!