1 Edzői továbbképzés TATA, 2008.11.22 8-14 ÉVES TRIATLONISTÁK SZOCIOLÓGIAI HÁTTÉRVIZSGÁLATA Készítette: Dr. Szatmári Zoltán SZTE JGYPK TSTI Területi Támogató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Sport XXI. triatlon 2010 évi közgyűlési beszámoló (2010 május 1.)
Vélemények a tehetségről
Többnapos „sportfesztivál” a magyarországi illetve határon túli felsőoktatási intézmények hallgatói számára a Debreceni Campus Nonprofit Közhasznú Kft.
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Szervezeti struktúra és hatékonyság
{ MSTT – Nyerges Mihály Emlékkonferencia Eredményjelző: Magyar sport 2012.
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
A TRIATLON PEDAGÓGIÁJA
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
A tételek eljuttatása az iskolákba
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
Élsportoló fiatalok vizsgálata szociológiai kontextusban
Fiatalok az új magyar demokráciában a politikai magatartás és részvétel aspektusából Készítette: Kovács Tamás PTE BTK Politikai Tanulmányok Tanszék MA.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
szakmérnök hallgatók számára
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A Héraklész Program merítési bázisa
Országos Gyermekegészségügyi Intézet
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
A háború és a modern fegyveres erő
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Sportklaszter – innovatív tartalékok a sportban
Menedzsment, struktúrák az egyéni sikersportágakban Versenyképesség?
Az UP-nevelés távlatai Magyarországon Dr. Szabó Tamás és csapata NUSI UP-nevelési Igazgatóság III. Országos Edzői Kongresszus, 2008.
1 1 NUSI-UPI, Sport XXI. Program Triatlon sportág 3 éve a programban ( ) Sportági keretösszeg: 25m Ft/év.
Személyiségváltozók szerepe a kapcsolati hálózatok szerveződésében
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Mi is az a társadalmi integráció?
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Projektcím: A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A testnevelés szerepének és tartalmának átalakulása az elmúlt években Dr. Honfi László MEFS alelnök.
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
KINCSKERESŐ TEHETSÉGKUTATÓ PROGRAM
Előadás másolata:

1 Edzői továbbképzés TATA, ÉVES TRIATLONISTÁK SZOCIOLÓGIAI HÁTTÉRVIZSGÁLATA Készítette: Dr. Szatmári Zoltán SZTE JGYPK TSTI Területi Támogató DK-régió

2 A kutatásról I. Előzmény: „Nemzeti Sportstratégia”. Kezdeményező: Önkormányzati Minisztérium Sport Szakállamtitkárság. Támogatás: TS Szakmai Kollégiumához tartozó felsőoktatási intézmények. Jelleg: Hálózati Kutatás. Cél: Kiválasztást és beválását közvetlenül és közvetetten befolyásoló tényezők feltárása, elemzése, értékelése.

3 A kutatásról II. Szereplők: a) Szövetségek (vezetők), szakosztályok (vezetők, edzők), szülők- gyermekek, triatlonisták. b) Az intézet oktatói és a NUSI-NUPI munkatársai (Dr. Szabó Tamás, Kovács Árpád, Velenczei Attila, Dr. Pápai Júlia) és HALLGATÓK. c) Sportágak: TRIATLON, torna, atlétika, kézilabda, küzdősport, kötélugrás, úszás, fitness, labdarúgás Módszer: Kérdőív, Drinkwater módszer (antropometria), statisztika. Időpont: 2008 február-május

4 A TELJESÍTMÉNY ÖSSZETEVŐI I. (teljesítményszerkezet) I.Teljesítő KÉPESSÉG (képzési tényezők: képesség, ismeret, tudás) -Motoros képesség (koordináció, kondíció) -Technika, taktika -Organikus feltételek -Erőnlét -Ismeretszerzés -Módszertan, oktatás, szervezés

5 A TELJESÍTMÉNY ÖSSZETEVŐI II. (teljesítményszerkezet) II. Teljesítő KÉSZSÉG (nevelési tényezők), mobilizációs erők -Szükségletek -Társadalomilag hasznos erkölcs kialakítása -Igénykeltés, érdeklődés -Motiválás a testmozgásra -Személyi tulajdonságok kialakítása (akarat, önuralom, kitartás, becsvágy, önállóság, szerénység, sportszerűség, bátorság stb.) -Oktató – sportoló kapcsolat

6 A TELJESÍTMÉNY ÖSSZETEVŐI IV. (teljesítményszerkezet) III. Befolyásoló KÖRÜLMÉNYEK (egyéb szubjektív) gátló és serkentő tényezők -Egészségi állapot -Szociális viszonyok életmód, miliő -Időjárás, klíma -Diszpozíciók, tehetség, temperamentum -Kapcsolatteremtő készség -Szerek, eszközök

7 TRIATLON A vizsgálatban résztvevő szakosztályok / kérdőívek (db) Szakosztálykiosztott/értékelhető kérdőív (db) Titán Triatlon Club Szeged8/6 Hód-Triatlon Sportegyesület Hódmezővásárhely8/5 Mogyi Triatlon Sportegyesület Baja9/6 Idegenforgalmi SE Csongrád15/15 Joging Plus Szuperinfó Futóklub Kiskunfélegyháza4/3 T.V.S.E. Triatlon szakosztálya Tiszakécske3/2 Jászapáti VSE12/8 Martfűi Úszó és Triatlon Klub 12/9)12/9 Mezőtúr Sportiskola Sportegyesület13/8 Oxigén Triatlon Klub Debrecen11/9 Tekergők Sportegyesülete Hajdúböszörmény14/11 Összesen:99/82

8 1. A válaszadó szülő neme

9 Válaszadó szülő és gyermek Válaszadó szülők átlagéletkora 38,5 év: -anya: 78 % -apa: 22 % Válaszadó gyermekek átlagéletkor 11,1 év: -fiú: 63 % -lány: 37 %

10 2/sz. A család kereseti viszonyai

11 3/sz. A szülő sport aktivitása

12 4/sz. A szülői sport háttere TRITORATLKÉZKÜZKÖTÚSZFITLAB egészég fittség formás, szép test példamutatás mindig sportolt barátokkal együttlét elfogadjanak a társak siker győzelem verseny a sport az életem része kikapcsolódás újdonság keresés kihívás jól érzem magam közben nem tetszem magamnak egészségügyi probléma egyéb Összes (%)100

13 A szülő kapcsolata a sporttal A válaszadók 88 %-a sportolt versenyszerűen, 42 % mai is heti rendszerességgel mozog.

14 5/sz. A gyermek sporteredményének fontossága

15 6/sz. A gyermek tehetségének megítélése

16 7/sz. Megfelelő edzésszám életkoronként

17 8/sz. A sportágválasztást meghatározó személy

18 A sportolást meghatározó személy (a két vizsgálati csoport eredményeinek összehasonlítása)

19 1/gy. A sportágválasztást meghatározó személy

20 2/gy. Az elmúlt két év sportbeli sikerei

21 3/gy. Jelenlegi edzésszám

22 4/gy. Tervezett sporteredmények

23 5/gy. Negatív élményeim a sportban TRITORATLKÉZKÜZKÖTÚSZFITLAB Sérülés Nem volt időm felkészülni az iskolára A hiányozás miatt lemaradtam az iskolában Nem mehettem el szórakozni Sokat kellett fogynom Nagyon elfáradtam Összevesztem az edzőmmel Összevesztem valamelyik szülőmmel Cikiztek az iskolában egyéb Összes %100

24 6/gy. A sportolás tervezett időtartama

25 7/gy. A sportolás befejezésének lehetséges okai TRITORATLKÉZKÜZKÖTÚSZFITLAB Nagyon fárasztó Nem jut időm másra (szórakozás, barátok) Nem jövök ki az edzőmmel Nem jövök ki a csapattársaimmal Nem jut időm a tanulásra Szüleim azt szeretnék, ha abbahagynám Sokszor megsérülök Nincs sikerélményem Egyéb Összes %100

26 8/gy. A sportolás céljai TRITORATLKÉZKÜZKÖTÚSZFITLAB Híres élsportolónak lenni Minél több versenyt megnyerni Minél több rekordod megdönteni Sok pénzt keresni Jól helytállni az életben Sok barátod szerezni Sokat utazni, külföldre eljutni A sportsikereket kamatoztatni a civil életben Jól kinézni810 8 Jól tanulni, főiskolát, egyetemet elvégezni Összes %100

27 Szülő-gyermek kérdőív összegzés I. 639 értékelhető kérdőív. Döntően az anyukák vállalták a válaszadást. Néhány kérdés túl személyes. Elfogadható anyagi és tárgyi háttér szükséges. A szülői sport múltja-jelene motiváló hatású. A szülő első sorban egészsége miatt sportol.

28 Szülő-gyermek kérdőív összegzés II. A gyermek tehetséges, de a sporteredmény már nem az. A sportolást meghatározó személy megítélése eltérő. Alapvető cél az országos dobogós helyezés. Veszélyt jelentő faktorok: sérülés, túlterhelés, iskolai lemaradás. A sportolás követlen célja: eredmény, dicsőség, utazás; közvetett cél: sikeres tanulmányok, eredményes élet, barátok.

29 Konklúzió Szülői hatások, elvárások – gyermeki célok Sportági sajátosság – kitartás, monotónia Nem gondolt más sportágra, nem gondolt a befejezésre és nem tudja meddig triatlonozik, de 46,5 % negatív tapasztalat – elfáradás, időhiány, lemondás 8-14 évesen!!! Motivációs bázis hiánya az élsportolóvá válásban A kiégés kiszámíthatatlansága Cél: az élsport és a civil élet közötti átmenet megteremtése.

30 Köszönöm A Megtisztelő Figyelmet!