Félévzáró nevelőtestületi értekezlet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szülői értekezlet 2009.február 9..
Advertisements

Tanévkezdő tájékoztató
Pályaválasztás 2014/15.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Tanévnyitó értekezlet
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
Gönczy Pál Általános Iskola
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
as tanév Záró értekezlet.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A gyakorlatvezető mentor
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
A TTKT nyelvi munkaközösség alakuló értekezlete Waldmann-né Baudentisztl Éva.
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A 2012-es év eseményei. 1, Olvasás népszerűsítő program Alsomocsolád 2012-ben hét alkalommal tartottak könyvklubot, alkalmanként fő részvételével.
Matematika munkaközösség
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól

TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Alsó tagozat Demény Gabriella igh
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
Szakmai munkánk a pályázatban
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A pályázati kiírás: „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” A pályázat címe: „Az Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Tantárgygondozó szaktanácsadás
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
SZMK Értekezlet május 9..
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Szülői választmány 2018.szept. 25.
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Félévzáró nevelőtestületi értekezlet 2012 – 2013-as tanév

Személyi feltételek 2012. szeptember 1-jén 2013. Január 14-én Pedagógus státuszok száma 70 fő 67 fő Technikai dolgozók száma 21 fő 1 fő Összes alkalmazott száma 91 fő 68 fő

Tárgyi feltételek változása Beszerzések (a naptári év végén a dologi költségek megtakarításából): 1 tanterem teljes bútorzata 3 db tanulói számítógép a könyvtárba 1 hűtőszekrény a konyhára 1 mosógép a konyhára 4 kézimagnó a nyelvtanárok részére 1 monitor a gazdasági irodára

Pedagógusaink továbbképzési helyzete Ebben a tanévben diplomáért vagy szakvizsgáért tanuló kollégáink: - Balogh Zsuzsa - BME közoktatási vezető szak (szakvizsga) – diplomáját decemberben megszerezte - Bartos Zoltánné- BME közoktatási vezető szak (szakvizsga) - diplomáját - Hegedüsné Garda Éva – mentortanár (szakvizsga) - Ginál Beáta – mentortanár (szakvizsga) - Szkiba Ivánné – mentortanár (szakvizsga) - Szűcs Sándor – matematika tanári szak - Brindza Erika – német nemzetiségi szakirány (szakvizsga) - Megyeri Lívia – német nemzetiségi szakirány (szakirány) - Izsák Dávid - német nemzetiségi szakirány (szakirány) - Faragóné Makai Gabriella – nyelv- és beszédművelés szakirány (szakvizsga) - Tóth Zsolt - rekreáció szak - Dominek Jánosné – gyógypedagógia mentortanár, szakértő szakvizsga - Semler – Lévai Zsófia - gyógypedagógia mentortanár, szakértő szakvizsga

Célkitűzések személyi feltételek vonatkozásában Az Intézményi Minőségirányítási Program készítésekor a SWOT-analízis egyértelműen jelezte, hogy az iskolánk egyik gyengesége, hogy nincs iskolai pszichológusunk. Előrelépés nem történt.  Német nemzetiségi nyelvet oktató pedagógusaink szerezzék meg a német nemzetiségi szakirányt német nyelvtanári diplomájuk mellé. Három kollégánk (Brindzs E., Megyeri L. és Izsák D.)megkezdte tanulmányait a J. P. Tudományegyetemen.  Mivel a Kaposvári Egyetem gyakorlóhelyeként is működünk a 2011-12-es tanév óta, célunk, hogy pedagógusaink minél nagyobb számban szerezzék meg a mentortanár szakvizsgát, hogy ez által felkészültebbek legyenek a hospitáló pedagógushallgatók fogadására, az ellátandó feladatra. Hegedüsné G. É. és Ginál B. mellett megkezdte tanulmányait Szkiba É. is.

Kiemelt pedagógiai célkitűzéseink 1. Felkészülés a referenciaintézményi működésre. Hálózatépítés. Referenciaintézményi működés, zárókonferencia szervezése. 2012.10.24-én nevelőtestületi értekezlet keretében megtartottuk Előadó: Dr. Igaz Sarolta szakértő asszony A tanév folyamán két alkalommal bemutató óra/foglalkozás és ezekhez kapcsolódóan műhelymunka szervezése:  Hálózatépítés. A hálózati tanulást segítő bemutató óra és műhelymunka; IKT alkalmazás matematika órán 2012. november 20-án megtartottuk. Összesen 19 vendég pedagógust fogadtunk a bemutató órán, ill. az azt követő műhelymunkán. Az értékelő lapok visszajelzései alapján a bemutató napunk sikeres volt. Hálózatépítés. A hálózati tanulást segítő bemutató foglalkozás és műhelymunka ÖKO-iskola témában  2013.03.08-án tartjuk.

Kiemelt pedagógiai célkitűzéseink Újragondoljuk a tehetséggondozással kapcsolatos feladatainkat. A gyermekekkel már az iskolába lépéskor szerteágazó képességvizsgálatokat végzünk. Az eredmények alapján szervezzük meg a munkát, rendeljük hozzá a szervezeti kereteket, az eszközöket és a módszereket. A fejlesztő és tehetséggondozó munkához szükséges vizsgálatokat szeptemberben elvégeztük.  Tehetséggondozó munkánk legfontosabb mutatói a tanulmányi és sportversenyeken, művészeti bemutatókon elért eredmények. Bővítjük a részvételi lehetőségeket, a széles palettáról egyénre szabottan válogatunk. A versenyeken való részvétel folyamatos. Az elért eredményeket tanév végén összesítjük.

Kiemelt pedagógiai célkitűzéseink ÖKO-iskolai munkatervünk feladatainak végrehajtása. (Szelektív hulladékgyűjtés, erdőtakarítás, pályázatok, projekt-nap) A munkaterv végrehajtása folyamatos, eddig az alábbiak valósultak meg: Az őszi papírgyűjtést lebonyolítottuk A szelektív hulladékgyűjtést folyamatosan végeztetjük Szitakötő projektnapot tartottunk az 5 – 6. évfolyamon Plakátkészítés az energiatakarékosság jegyében Meseerdő program

Kiemelt pedagógiai célkitűzéseink A Comenius iskolai együttműködések keretében újabb projekt indítása angol nyelvet tanuló diákjaink bevonásával. Nem sikerült pályázatot beadnunk.

Kiemelt pedagógiai célkitűzéseink A Pedagógiai program felülvizsgálata, módosítása. Az összhang megteremtése a nemzeti köznevelésről szóló törvény előírásaival. A kerettanterv kiválasztását követően az új helyi tanterv elkészítése. SzMSz és Házirend módosítás.  A Kerettantervek a tervezettnél később történt megjelenése miatt a korábbi határidőt 2013. március 31-re módosították. A dokumentumok elkészítését ill. módosítását még januárban megkezdjük.

Pályázatok helyzete Pályázat megnevezése Jelenlegi státusza Elnyert támogatás TÁMOP-3.1.7-11/1 „Együtt egymásért!” Hálózati tanulás a Zimándyban Zárójelentés leadva, Hiánypótlás folyamatban, pénzügyi elszámolás alatt. 5 980 000 Ft TÁMOP-3.4.3-11/1 „Mentalentum” Tehetséggondozás a Zimándyban Befogadták, hiánypótlásra várunk. TÁMOP-3.1.4/12/1 Innovációval, kreativitással a minőségi oktatásért a Zimándy iskolában Befogadták. Sorsolásra és/vagy hiánypótlásra várunk. Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány „Erzsébet-tábor” Felkészülés a Bolyai matematika csapatversenyre A tábor 2012.09.20-23-ig Fonyódligeten megtartottuk. 400 000 Ft Tempus Közalapítvány Előkészítő konferencia A támogatást elnyertük, de visszamondtuk! Kölcsey Ferenc Alapítvány „Könyvadomány határon túlra” A támogatást elnyertük, a beszerzés megtörtént, a pályázati pénzzel elszámoltunk. Az adományt júniusban visszük Székelyudvarhelyre. 150 000 Ft Törökbálint Város Önkormányzata Tanártovábbképzés (Konfliktuskezelés) Folyamatban 15 kolléga részére 380 000 Ft

Munkaterv szerint megtartottuk: A szülői értekezleteket, fogadóórákat, továbbtanulási szülői értekezletet A nevelőtestületi értekezleteket (alakuló ért., évnyitó ért., nevelőtestületi értekezletek, osztályozó értekezlet) A beiskolázással kapcsolatos feladatainkat (tanítóink részvétele az Óvodapedagógiai napok programjain, leendő 1. osztályos tanulók szülei részére tájékoztató kiadvány szerkesztése, óvodavezetők és óvónők meghívása, az Ovisuli programtervezetének megalkotása) A továbbtanulással kapcsolatos teendőinket Referencia-intézményi munkatervünk aktuális feladatait Az IMIP-ben foglaltak szerinti teendőinket: partnerazonosítás frissítése, beszámoló az előző tanévben végzett partneri igény- és elégedettségmérésről Iskolai ünnepélyeinket, diákrendezvényeinket

Statisztikai adatok Statisztikai adatlap 2012-13-as tanév I. félév   Alsó tag. Felső tag. Gyógyped. Összesen Létszám 312 282 9 603 Osztályozott tanulók száma 310 601 Hiányzás Igazolt napok száma 969 1206 78 2253 Igazolatlan napok száma 2 10 - 12 Kitűnő tanulók száma 74 41 1 116 Bukott tanulók száma 1-2 tárgyból 18 20 Felzárkóztatásra szorul Több tárgyból 13 Nevelőtestületi dicséretek száma 70 37 108 Szaktárgyi dicséretek száma 387 267 654 Napközis tanulók száma 337 3 340 Tanulószobás tanulók száma 47 48 Menzás tanulók száma 149 161

Tanulmányi eredmények első – második évfolyamon (szöveges értékelés) Kiválóan megfelelt Jól megfelelt Megfelelt Felzárkóztatásra szorul Első 25 52 1 Második 24 62 5 Gyógyped. - 3 2 Összesen 49 117 8

Tanulmányi eredmények harmadik – nyolcadik évfolyamon Magatart. Szorg. M. irod. M. nyelv Mat. Id. nyelv Harmadik 4,7 4,58 4,53 4,41 4,35 3,38 Negyedik 4,6 4,2 4,39 4,27 Ötödik 4,4 4,1 4, 3,6 Hatodik 4,3 3,8 3,5 Hetedik 3,2 3,7 Nyolcadik 3,4 Gyógyped. 4,5   Összesen 4,16 3,93 3,84 3,82

Köszönöm a figyelmet!