AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
XVII. MAGYAR MINŐSÉG HÉT A MINŐSÉG VILÁGNAPJA OKTATÁSI NAP A FELS Ő OKTATÁSI MIN Ő SÉGI DÍJ SZEREPE A FELSŐOKTATÁS FEJLESZTÉSÉBEN DR. AGG GÉZA PhD TANÁCSADÓ.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Állam munkavédelmi feladatai
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Az intézményi akkreditáció feladatai és lebonyolításának rendje
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Képesítési Keretrendszerek Európában
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Budapest, december 9. 1 A könyvvizsgálói közfelügyelet szerepe és a Közfelügyeleti Bizottság tevékenysége ben Fekete Imréné.
Fekete Imréné KKB tag A közfelügyeleti rendszer súlypontjai Cegléd, július 6 1.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
szerepe a köznevelésben
Munkahelyi egészség és biztonság
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
LB felkészítő: március
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
Záró konferencia Dr. Bíró Zoltán.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS

Az új felsőoktatási törvény - minőségfejlesztés, minőséghitelesítés Elemei: Minőségpolitikai elvek Intézményi minőségfejlesztési programok Minőséghitelesítés Ágazati minőségfejlesztési rendszer

 meghatározza az ágazati minőségpolitika elveit  elkészítteti az ágazati minőségpolitikát Az oktatási miniszter feladatai Ágazati minőségpolitika

Az ágazati minőségpolitika ajánlást tartalmaz:  a felsőoktatás várható fejlesztési irányaira,  az azok megvalósításához szükséges eszközökre,  az intézményi minőségfejlesztési programok elkészítésére. Az oktatási miniszter feladatai Ágazati minőségpolitika

 közreműködik az ágazati minőségpolitika elveinek elkészítésében és megvalósulásának figyelemmel kisérésében, továbbá  figyelemmel kíséri az ágazati minőségfejlesztési rendszer harmonizációját az Európai Felsőoktatási Térség felsőoktatási rendszereivel A MAB feladatai Ágazati minőségpolitika

A MAB és a regisztrációs központ közreműködik az ágazati minőségpolitika feladatainak végrehajtásában. A MAB és a regisztrációs központ Ágazati minőségpolitika

 minőségbiztosítási rendszer működtetése  minőségfejlesztési program készítése  minőségfejlesztési programvégrehajtásának évenkénti áttekintése Az intézmények feladatai Intézményi minőségfejlesztési programok

Az intézményi minőségfejlesztési program tartalmazza:  a felsőoktatási intézmény működésének folyamatát,  az oktatói munka hallgatói véleményezési rendjének szabályozását. Az intézmények feladatai Intézményi minőségfejlesztési programok

 szakmai támogatást nyújt  nyolc évenként értékel A MAB feladatai Intézményi minőségfejlesztési programok

 a felsőoktatásban folyó képzés, tudományos kutatás, művészeti alkotó tevékenység minőségének értékelésére  az intézményi minőségfejlesztési rendszer működésének vizsgálatára létrehozott független, országos szakértői testület. A MAB Minőséghitelesítés

 az intézmény létesítésekor,  az intézmény alaptevékenységének megváltoztatásakor,  nyolc évenként a munkaterve szerint minőséghitelesítés keretében értékel. A MAB feladatai Minőséghitelesítés

A regisztrációs központ látja el a felsőoktatási intézmények  nyilvántartásba vételével, ill. törlésével,  tevékenységének megkezdésével és módosításával,  a nyilvántartásban bekövetkezett változások vezetésével kapcsolatos hatósági feladatokat, és hoz elsőfokú határozatot. Hatósági feladatok

Köszönöm megtisztelő figyelmüket