Nemzeti Közszolgálati Egyetem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Felsőoktatási felvételi tájékoztató
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Intézményfejlesztési Terv
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
A mesterképzések létesítésének és indításának helyzete a műszaki szakterületen Sima Dezső MFRFK, november 3.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Szilágyi Tivadar egyetemi tanár GTK3185BAN.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
AZ RTF MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI TAPASZTALATAI Készítette: Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
Előadó: Dr. habil. Lakatos László ny. okl. mk. vezérőrnagy
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Az intézményi akkreditáció feladatai és lebonyolításának rendje
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Sándorné dr. Kriszt Éva rektor Budapesti Gazdasági Főiskola.
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem doktori iskolái MAB akkreditációjának számszerű adatai és eredményei Prof. dr. Solymosi József DSc a Katonai Műszaki.
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE október 28.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
Akkreditációs aktualitások Bazsa György, a MAB elnöke MRK plénum Budapest, november 9.
LB felkészítő: március
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
Minek a minősége? Kérdések és felvetések - kijelentések helyett Bazsa György, a MAB elnöke Budapest, október 16.
Akkreditációs aktualitások Bazsa György, a MAB elnöke A Magyar Rektori Konferencia ülése Pécs, június 25.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Az Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Simicskó István c. egyetemi tanár, államtitkár
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Az NKE RTK min ő ségbiztosításának jelene és jöv ő je Prof. Dr. Valcsicsák Imre.
Minek a minősége? Kérdések és válaszok Bazsa György, a MAB elnöke Nyugat-magyarországi Egyetem Minőségbiztosítási munkaértekezlete Győr, december.
A maximális hallgatói létszám megállapítása Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A doktori képzés aktuális kérdései Doktoranduszok Országos Szövetsége Szombathely © dr. Kocsis Miklós.
A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA 187. KÖZGYŰLÉSE május 2–3.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar
Előadás másolata:

Nemzeti Közszolgálati Egyetem Szempontok a Nemzeti Közszolgálati Egyetem első akkreditációjára történő felkészüléséhez Bazsa György, a MAB elnöke Minőségbiztosítás és a közszolgálati felsőoktatás integrációja ZMNE, Budapest, 2011. október 26.

Az új Nemzeti Közszolgálati Egyetem és a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság találkozási pontjai: 1. Intézménylétesítés (egyszeri és egyedi) 2. Szakindítások (esetleg szaklétesítések) 3. Doktori iskola létesítése 4. Egyetemi tanári pályázatok véleményezése 5. Intézményakkreditáció 6. Párhuzamos szak-akkreditációk 7. Doktori iskolák akkreditációja

Nemzeti Közszolgálati Egyetem (2012. január 1.) 1. Intézménylétesítés Nemzeti Közszolgálati Egyetem (2012. január 1.) 2011. évi XXXVI. és a 2011. évi CXXXII törvény. XXXVI. 20. § Ha e törvény eltérően nem rendelkezik, a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni. Példák az eltérő rendelkezésre: - 12.§ Az egyetemen nem működik Gazdasági Tanács. - 14. § (9) … Az Egyetem nyilvántartásba vételére és a működés engedélyezésére szakértői vélemény bekérése nélkül kerül sor. Indoklás: … a három jogelőd intézmény a korábbi akkredi-tációk feltételrendszerét érdemben továbbra is biztosítja. [Kar létesítéséhez nem kell MAB szakvéleményt kérni.]

Alapképzési szakok, mesterképzési szakok, doktori iskolák a jogelőd intézményekben Nemzeti Közszolgálati Egyetem BCE KIK ➜ Közigazgatástudományi Kar RTF ➜ Rendészettudományi Kar ZMNE ➜ Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar + akkreditált folyó képzés ? akkreditált, de nem folyó képzés - szak KKK-val, de meghirdetés nélkül * egyedi intézményi szak (egyidejű akkreditáció)

ALAPKÉPZÉSI SZAKOK KIK RTF ZMNE JOGI ÉS IGAZGATÁSI képzési terület Igazgatásszervező + Nemzetközi igazgatási Bűnügyi igazgatási * Rendészeti igazgatási NEMZETVÉDELMI ÉS KATONAI képzési terület Biztonság- és védelempolitikai Büntetés-végrehajtási nevelő Nemzetbiztonsági Védelmi igazgatási Katonai vezetői Katonai gazdálkodási

ALAPKÉPZÉSI SZAKOK KIK RTF ZMNE MŰSZAKI képzési terület Gépészmérnöki + Had- és biztonságtechnikai mérnöki * Közlekedésmérnöki INFORMATIKAI képzési terület Mérnökinformatikus ? GAZDASÁGTUDOMÁNYI képzési terület Pénzügy és számvitel TÁRSADALOMTUDOMÁNYI képzési terület Nemzetközi tanulmányok

MESTERKÉPZÉSI SZAKOK KIK RTF ZMNE JOGI ÉS IGAZGATÁSI képzési terület Közigazgatási + Európai és nemzetközi igazgatás Rendészeti vezető * Kriminológia - Biztonsági szervező (akkreditálás alatt) NEMZETVÉDELMI ÉS KATONAI képzési terület Védelmi igazgatási Biztonság- és védelempolitikai Nemzetbiztonsági Katonai vezetői Büntetés-végrehajtási vezetői

MESTERKÉPZÉSI SZAKOK KIK RTF ZMNE MŰSZAKI képzési terület Biztonságtechnikai mérnöki * Katasztrófavédelmi mérnök Katonai logisztikai Védelmi vezetéstechnikai rendszertervező DOKTORI ISKOLÁK (2 tudományág!) Hadtudományi doktori iskola Katonai műszaki doktori iskola

Intézményi kezdeményezési lehetőségek 2. Szakindítások (esetleg szaklétesítések) 3. Doktori iskola létesítése 4. Egyetemi tanári pályázatok véleményezése CXXXII. 15. § (2) Az egyetemi tanári pályázatokat a szenátus bírálja el és rangsorolja. A rektor a rangsorolt pályázatot benyújtó személyek közül az FT egyetértésével választott jelölttel létesíthet jogviszonyt. A kinevezés (címadás) eljárási rendje egységes. Ha a pályá-zónak még nincs egyetemi tanári címe, az Ftv. (és a terve-zet szerint) a rektor javaslatához a MAB szakvéleménye kell. Alaptörvény 9. cikk: A köztársasági elnök … kinevezi … az egyetemi tanárokat;

5. Intézményakkreditáció Előzmények: intézményakkreditációk BCE - KIK 2016. dec. 31-ig RTF 2017. dec. 31-ig ZMNE 2017. dec. 31-ig A MAB határozat alapján mindhárom intézmény intéz-kedési tervet készített, amiket a MAB számon tart. A NKE első intézményakkreditációjának időpontjáról majd az új MAB dönt. Mérlegelheti a fenti határidők-nél korábbi akkreditáció indokoltságát is.

Szempontok az intézményakkreditációhoz: - MAB határozatok és ajánlások, FOI intézkedési tervek a 3 jogelőd intézmény akkreditációja alapján, - a három forrásból kiépülő új intézményi struktúra megszervezése és működtetése, - a Fenntartói Testület rendkívül erős jogkörei vs - a szenátus és a rektor korlátozott hatáskörei, - a különböző profilú karok harmóniája, - stabil vezetői garnitúra (vs. ZMNE ma)

- 5 képzési terület vs viszonylag kevés szak, - ezek minőségi személyi és infrastrukturális feltételei, - a főiskolai docensek és tanárok oktatók átsorolása (?) - a European Standards and Guidelines alkalmazása, - a minőségfejlesztési program eredményessége. Az NKE lehet az egyetlen intézmény, amelyiket törvény kötelez minőségfejlesztési program készítésére. (NKE CXXXII. 7. §)

Az új Ftv. tervezete: 9. § (4) Egyetem az a felsőoktatási intézmény, amelyik  legalább két képzési területen jogosult mesterképzésre,  valamint legalább két tudományterületen doktori képzésre és doktori fokozat odaítélésére,  feltéve, hogy a felsőoktatási intézmény munkaviszony, illetve közalkalmazotti jogviszony keretében foglalkoztatott oktatóinak, kutatóinak legalább 50 százaléka tudományos fokozattal rendelkezik.  Az egyetemet legalább négy kar alkotja.  Az egyetemen legalább három egyetemi kar működik. A jogelőd intézmények korábbi négy karából az új egyetemen csak három kar lesz: a NKE így nem felel meg az egyetem tervezett új kritériumának. [Van még 13 másik ilyen egyetem a 27-ből.]

Új Ftv. tervezet 103. § 12. kar: egy vagy több képzési területen, tudományterületen több, a képzési programban rögzített szakmailag össze-tartozó képzés oktatási és tudományos kutatási, illetve alkotó művészeti tevékenység feladatait ellátó szervezeti egység, a) egyetemi kar az a szervezeti egység, amelyen aa) a teljes munkaidőben foglalkoztatott oktatók száma eléri a 40 főt, ab) a teljes munkaidőben foglalkoztatott oktatók és kutatók legalább fele rendelkezik tudományos fokozattal; ezek az oktatók rendszeres kutató tevékenységet folytatnak, ac) az egy teljes munkaidőben foglalkoztatott, tudományos foko- zattal rendelkező oktatóra jutó teljes idejű nappali képzésben részt vevő hallgatók száma nem haladja meg a 35 főt, ad) a teljes munkaidőben foglalkoztatott oktatók és kutatók közül legalább három az egyetem doktori iskolájának a törzstagja.

6. Párhuzamos szak-akkreditációk Előzmények: párhuzamos szak-akkreditációk - a NKE szakjai eddig nem kerültek sorra (nincs közöttük művészeti, informatikai, agrár és pedagógus képzés) A ZMNE 3 egyedi szakját (Biztonság- és védelem-politikai; Nemzetbiztonsági; Büntetés-végrehajtási nevelő alapképzési szakokat) az intézményakkre-ditáció keretében akkreditálta a MAB. (Több ilyen szakon még nem volt oklevélkiadás.) A mai MAB-nak a párhuzamos szak-akkreditációkra ötéves ütemterve van, de ezt a költségvetési támo- gatás felének elvonása miatt már nem tudja tartani.

7. Doktori iskolák akkreditációja A két doktori iskolának egyaránt 2012. december 31-ig érvényes (3 éves) akkreditációja van. A feltételek, a működés és az eredmények értékelése 2012-ben esedékes. A MAB minden évben programozott formális megfele-lőségi vizsgálatot végez (TT-ok életkora, publikációi, száma, egyetemi tanárok száma), ennek eredmé-nyéről tájékoztató értesítést küld. Ez rövidesen még a ZMNE-re is megérkezik. Most még nincs jogi kö-vetkezménye, csak figyelemfelhívás.

Köszönöm a meghívást és a figyelmet. Sok sikert az új egyetemnek!