Közösségi hálózatok. Social media és marketing: nem az a kérdés hogy csinálni kell-e, hanem hogy miként tegyük…

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Levéltárak, Balatonfüred, június közösségi oldalak, web 2.0.
On-line kommunikáció a WebDokin WebDoki - a számok tükrében •Regisztráltak száma: fő •Napi hírlevelet kér: 85% •Napi látogatások száma:
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
A direkt marketing fogalma
Kampányok könyvszerinti értéken Starcz Ákos Bookline.hu Nyrt április 29.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
SZÁMÍTÓGÉP- HÁLÓZAT.
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Keresőmarketing stratégiák
TDK-DOLGOZAT TDK-DOLGOZAT Keresőoptimalizálással kapcsolatos kérdőívek kiértékelése Szerző: SZÉKEJ É. Krisztián Témavezető: Dr. PATAKI Éva.
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
Web2. - KÖZÖSSÉGI MÉDIA MENNYIT ÉR EGY RAJONGÓ??.
Marketingkommunikáció
A kommunikációs mix elemei
Felhasználói tartalmak A kötöttségek nélküli publikálási lehetőségek kinyíltak Web2.0-ás technológia: Tovább bővült a lehetőségek tárháza Egyszerű publikációs.
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
GERILLA-MARKETING.
Giovanni Ferrini Fashion
Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagintézménye
Közösségi portálok használata
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Az online marketing szerepe az e-kereskedelemben.
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Totális Internetes Jelenlét – Az online kommunikáció átalakulása
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Közösségi oldalak használata
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
Fejlesztes.emagyar.net farkas andrás. fejlesztes.emagyar.net mi ez? A Magyar-magyar Platform – bár még maga is új kezdeményezés – állandó fejlesztést,
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
Langmár Zsuzsanna Kreatív webkommunikációs technikák Langmár Zsuzsanna.
A Facebook marketing trendjei
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
a google adwords változásainak követése, a változások várható iránya
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
VARGA RÓBERT ONLINE MARKETING SZAKÉRTŐ MARKETINGOKOSAN.HU BUDAPEST, JÚNIUS 9. Generációs hidak építése az online világban.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
K&H gyógyvarázs mesedoktorok a weben. egyszer volt, hol nem volt… 10 év 492 millió forint 134 kórház 136 mentőállomás.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
Reklámeszköz tervezés? Modern (eladáshelyi) marketingeszközök a gyógyszeripari kommunikációban.
SEO vagy Tartalommarketing? Válassz!. Mi köze a SEO-nak a tartalommarketinghez? SEO Tartalom- marketing SEO.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Az online marketing legújabb generációja
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Sipos Zoltán Stratégiai igazgató
Előadás másolata:

Közösségi hálózatok

Social media és marketing: nem az a kérdés hogy csinálni kell-e, hanem hogy miként tegyük…

A kapcsolatháló (network) A kapcsolatháló a csoportnál lazább, strukturálatlanabb, személyes és/vagy munkakapcsolatokból álló szabálytalan kapcsolatrendszert jelent. „A hat lépés távolság elmélet szerint a Földön bárki kapcsolatba hozható bárkivel egy ismeretségi láncon keresztül, melyben a két végpont között maximálisan öt elem van. … (Karinthy) Az elméletet, és vele együtt az elnevezést, kiterjeszthetjük minden olyan halmazra, melyben kapcsolat áll fenn az egyedülálló egyedek között.

Elméleti alapja

Egy középiskola kapcsolati hálója

?????????????????????????

A válasz A nemi betegségek terjedési hálója ugyanebben a közösségben A 2008as pénzügyi válság ‘A bankcsőd hasonló volt mint a nemi fertőzés. Nem az számít, hogy én kivel fekszem le..az is, hogy ők a hálózatban kikkel’. Warren Buffet a hiperdiadikus terjedésről

Kapcsolati háló – kapcsolati tőke

Az internetes hálózatok specifikumai: Nagyon gyors növekedés Technológia révén bővülő lehetőségek Testre szabottság Virtuális identitások

Humán kapcsolati háló - csomópontok

hub-ok csomópontok A csomópontok mellett meghatározhatók a fürtök, azaz az azonos tevékenységi és/vagy érdeklődési körbe tartozó egyének csoportja(i). A fürtök egymással kapcsolatban állnak, s minden egyes fürtben megfigyelhető legalább egy véleményvezér jelenléte. Normál csomópont olyan kapcsolattal rendelkező hub, amely véleményvezéri pozíciót nem tölt be csoportjában, csupán biztosítja az összeköttetést a hálózat két fürtje között.

Különleges csomópontok Mega csomópontnak tekinthető azon felhasználó, amely véleményét csoportja többi tagjához nagy kiterjedéssel és nagy biztonsággal tudja eljuttatni. Ilyen például egy vállalati újságba publikáló személy. Szakértői csomópontnak tekintjük azon felhasználót, akit kompetenciája emel azzá, véleményét a csoport tagjai hitelesnek tekintik, véleménye sok esetben hatással van a vásárlói döntésekre Szociális csomóponttá karizmájuk, habitusuk, temperamentumuk alapján válnak a felhasználók.

KÖZÖSSÉGI HÁLÓZATOK Classmates.com SixDegrees.com Friendster.com Hazánkban 2002-ben jelent meg az első közösségi oldal, WiW néven, amely a (who-is-who, vagy ki-kicsoda) alapján jött létre. stb A későbbiekben myVIP, Barátikör.hu, stb

Közösségi média Irányultság Tömegek, vagy koncentrált célcsoport(ok) elérése Információ terjedése Irányíthatatlanul, jellemzően virálisan Üzenet tartalmának biztosítása Nem megoldott, a fogyasztó kommentálja, újrafogalmazza Információtípus Mikroinformációk halmaza Terjesztés Alacsony költség Időfaktor Gyors, „real time information ‖ Minőség A fogyasztó igényei szerint és a fogyasztó szinte mindenhez hozzáférhet Marketing Pull

Miért SOCIAL MEDIA? Mert ezt használják, itt érhetőek el –domináns csatorna Mert a szájpropaganda a legjobb reklám Mert interaktív és folyamatos kommunikációt jelent Mert kis költségvetésnél is hatékony Mert közösség hozható létre valami körül

Mi lesz népszerű a közösségben? ihflp-zoltn ihflp-zoltn

Nehéz eltalálni a helyes egyensúlyt

Az online stratégiai piramis Figyeljünk a szintekre Legyen tudatos a tervezési folyamat Használjuk a technológiai innovációt Mindegyik szint szükséges Forrás: Jason Schubring

TARTALOM MARKETING - CONTENT Adjunk tartalmat, ami lehet: - értékes -exkluzív -ingyenes -érdekes -megosztható. A lényeg a folyamatosság és az interaktivitás Hagyjuk a közösséget, hogy tartalmat generálhasson Szinkronizáljuk a csatornákat (tartalom menedzselése)

Saját tartalom – minden platformon pecsiprogramok.hu weboldal Blog Facebook Iwiw Klubok Hírlevél Egyéb közösségi oldalak Valódi közösség tartalom köré szerveződik!

USABILITY - HASZNÁLHATÓSÁG Honlaptervezés Design/arculat Webergonómia Landing page oldal Hírlevél feliratkozás Konverziókövetés Social media integrálása Webanalítika

SEO (Search engine optimization) - KERESŐOPTIMALIZÁLÁS Keresőt mindenki használ “az vagy amit a google kidob rólad” Optimalizált oldalak Közösségi médiakeresők is (facebook/pecsiegyetemistak) “az vagy akit ismersz” Kövessük nyomon és mérjük a látogatásokat Linkmarketing

SOCIAL MEDIA Rajtunk múlik, hogy csatlakozunk-e és hogyan Legyen stratégiánk Legyünk aktív tagjai a közösségeknek Alakítsuk a párbeszédet Tekintsük partnernek őket Figyeljük a trendeket A koktélparty most is tart

Kövessük nyomon a folyamatokat

PPC (Pay-per-click) - Kampányok Kattintás alapú (Google) Feszes költségvetés Optimalizálás kulcsszavakra Konverziók mérése Közösségi oldalakon folytatott nyereményjáték Szavazás Viral marketing

marketing újragondolása – web 2.0 és 3.0 Social media előtt A marketinget mi csináljuk Pénzcentrikus Célcsoport Csatornák Print média Tv, rádió Direkt mail Telemarketing Social media után A PR-t a közösség alakítja Kreativitás (ötlet) Rajongók, követők Csatornák Social media SEO és RSS Blog Free tools –alkalmazásfejlesztés Viral marketing

Online marketing és social media: n em az a kérdés hogy csinálni kell-e, hanem hogy miként tegyük… Veszélyek és kockázatok: -a közösségi oldalakon folytatott marketing folyamatos jelenlétet igényel, -átfogó stratégia szükséges az eredményességhez, -szemléletváltás szükséges.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET