VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Emberi tényező a vállalkozásvezetésben
Advertisements

A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Tabletták helyett egészségnyereség Együttműködésre épülő új modellek „Egészségközpontú egészségügy” Szakmai konferencia Jakab Zoltán.
Minőségmenedzsment alapelvek
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Az intézményes nevelés stratégiái
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Benchmarking.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Vezetés – Vezetési Stílusok
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Minőségdíjak.
A HEM kialakulása és fejlődése
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Önindító, motor, karosszéria?! Az önkormányzatok katalizátor szerepe a megújulókra való áttérésben Bozzay Balázs, alelnök
Dolceta - Pénzügyi ismeretek
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Mire lehet/ne jó az iskola
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Kérdések a második zh-hoz
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
5. Tétel – A Life Long Learning
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL

TÚLÉLÉS-VÁLTOZÁS-FEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN VÉGBEMENŐ VÁLTOZÁSOK:  DIGITÁLIS FORRADADLOM  GLOBALIZÁCIÓ  TUDÁS-GAZDASÁG  ÚJFAJTA MUNKAKÉSZSÉGEK IRÁNTI IGÉNYEK  NÖVEKVŐ KOMPLEXIVITÁS IRÁNTI IGÉNYEK

A TRADICIONÁLIS HOSSZÚ TÁVÚ TERVEZÉS HELYETT ELŐTÉRBE KERÜLNEK A KÖVETKEZŐ MÓDSZEREK:  SZCENÁRIÓK (FORGATÓKÖNYVEK  ERŐFORRÁSOK ELŐRELÁTÓ FEJLESZTÉSE  GYORSÍTOTT TEVÉKENYSÉG ÉS REAGÁLÁS  A SZEMÉLYI ÁLLOMÁNY MEGFELELŐ MOTIVÁCIÓJA  VÁLLALKOZÓI KÉSZSÉG ÉS LENDÜLET  ÚJ TEVÉKENYSÉGEK RUGALMASSÁGA  PARTNERI KÉSZSÉG  EGYÜTTMŰKÖDÉS

A VÁLTOZÁS FOLYAMATÁNAK MENEDSZELÉSE A változásokkal szembeni ellenállás természetes emberi reakció, amelynek fő oka a félelem. A változások végrehajtása komplex, irányított feladat, az érintettek aktív részvételét igényli. A szükséges előfeltételek a következők: Változási kényszer Világos elképzelés Képesség a változásra Aktív első lépések VÁLTOZÁS

Ha valóban növelni akarjuk reagálókészségünket, nyitnunk kell a jövőre, a környezetre és annak változásaira. Marketing-orientáltnak kell lennünk, ami a hagyományos intézményi kultúrát a következőkkel egészíti ki: Monitoring rendszer Létező/potencionális igényes folyamatos elemzése Fogyasztói elégedettség szisztematikus mérése Differenciált megközelítés az eltérő gondolatok, ideák integrálása

A sikeres vezető fő jellemzői: Kézzelfogható elképzeléssel rendelkezik Kommunikációs készség Közös célok követése Általánosan elfogadott értékrend

Összegzés A sikeres intézmények tehát azok, amelyek a változásokra megtalálják a helyes választ, és azok valóra váltásához megtalálják a megfelelő vezetést.

Köszönöm a figyelmet! VÉGE