VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL
TÚLÉLÉS-VÁLTOZÁS-FEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN VÉGBEMENŐ VÁLTOZÁSOK: DIGITÁLIS FORRADADLOM GLOBALIZÁCIÓ TUDÁS-GAZDASÁG ÚJFAJTA MUNKAKÉSZSÉGEK IRÁNTI IGÉNYEK NÖVEKVŐ KOMPLEXIVITÁS IRÁNTI IGÉNYEK
A TRADICIONÁLIS HOSSZÚ TÁVÚ TERVEZÉS HELYETT ELŐTÉRBE KERÜLNEK A KÖVETKEZŐ MÓDSZEREK: SZCENÁRIÓK (FORGATÓKÖNYVEK ERŐFORRÁSOK ELŐRELÁTÓ FEJLESZTÉSE GYORSÍTOTT TEVÉKENYSÉG ÉS REAGÁLÁS A SZEMÉLYI ÁLLOMÁNY MEGFELELŐ MOTIVÁCIÓJA VÁLLALKOZÓI KÉSZSÉG ÉS LENDÜLET ÚJ TEVÉKENYSÉGEK RUGALMASSÁGA PARTNERI KÉSZSÉG EGYÜTTMŰKÖDÉS
A VÁLTOZÁS FOLYAMATÁNAK MENEDSZELÉSE A változásokkal szembeni ellenállás természetes emberi reakció, amelynek fő oka a félelem. A változások végrehajtása komplex, irányított feladat, az érintettek aktív részvételét igényli. A szükséges előfeltételek a következők: Változási kényszer Világos elképzelés Képesség a változásra Aktív első lépések VÁLTOZÁS
Ha valóban növelni akarjuk reagálókészségünket, nyitnunk kell a jövőre, a környezetre és annak változásaira. Marketing-orientáltnak kell lennünk, ami a hagyományos intézményi kultúrát a következőkkel egészíti ki: Monitoring rendszer Létező/potencionális igényes folyamatos elemzése Fogyasztói elégedettség szisztematikus mérése Differenciált megközelítés az eltérő gondolatok, ideák integrálása
A sikeres vezető fő jellemzői: Kézzelfogható elképzeléssel rendelkezik Kommunikációs készség Közös célok követése Általánosan elfogadott értékrend
Összegzés A sikeres intézmények tehát azok, amelyek a változásokra megtalálják a helyes választ, és azok valóra váltásához megtalálják a megfelelő vezetést.
Köszönöm a figyelmet! VÉGE