EDUCATIO TÁRSADALMI SZOLGÁLTATÓ NONPROFIT KFT. http://www.educatio.hu Az EGYMI szolgáltatásainak távlatai:minőség és rendszerszerű működés Dr. Papp Gabriella főiskolai tanár ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar EDUCATIO TÁRSADALMI SZOLGÁLTATÓ NONPROFIT KFT. http://www.educatio.hu
EGYMI-vé válás folyamata Új szervezeti forma igénye: gyógypedagógiai kompetenciakör bővülése az iskoláskor előtti és utáni korcsoportra, valamint a segítségnyújtás tartalmi változása (Mesterházi, 2007) Integrált oktatás: szakmai és szakmaközi együttműködés (Kőpataki, 2008) Szakemberképzés: terapeuta (Gordosné, 2000) Fejlesztések: HEFOP 2.1.2 Törvényi változás (1993. évi LXXIX. 2003.)
EGYMI célja szegregált nevelést-oktatást végző gyógypedagógiai intézmények egységes gyógypedagógiai módszertani intézménnyé alakulva szakszolgálataik és szakmai szolgáltatásaik segítséget tudnak nyújtani az integráltan nevelt-oktatott gyermekek/tanulók számára.
Eredmény az intézményekben korábban felhalmozott tudás és tapasztalatanyag, a személyi feltételrendszer: a szakmailag kompetens gyógypedagógiai tanárok, szakpedagógusok, terapeuták, gyógypedagógiai asszisztensek disszeminálása
Együttműködés Kihívás Intézmények Gyerek-gyerek Gyerek-pedagógus Pedagógus-más szakember
Helyzetkép I. Fenntartó:nagyrészt helyi önkormányzat 2004-2007:legnagyobb növekedés Tagintézmények közötti nagy szórás Szakember ellátottság részben (34/28) Verasztóné, 2009
Pedagógiai szakszolgáltatás: Helyzetkép II. Pedagógiai szakszolgáltatás: Gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás Logopédiai ellátás Utazó tanári:11/34 Verasztóné, 2009
Helyzetkép III. Szakmai szolgáltatás Egyenletes kép Tanulói tanácsadás Verasztóné, 2009
Helyzetkép IV. 76% 74% Helyzetelemzés és stratégiai tervezés Verasztóné, 2009 76% 74%
Helyzetkép V. 50% 12% 38% Minőségi és mennyiségi fejlesztés a jövőben Verasztóné, 2009 50% 12% 38%
Problémák a működésben a többségi intézmények felöl Hálózat szükségessége Koordinátor szükségessége Kerekasztal/fórum Webes tájékoztatás szükségessége Kommunikáció Faragóné Bircsák, 2009; Füvesné,2009
Minőség I. A minőség a filozófiában a dolgok lényegét jellemző tulajdonságok összessége, köznapi értelemben pedig az igény vagy a cél kielégítésének mértéke. Napjainkban szokásos „megfelelőség” értelemben is használni. wikipedia
Minőség II. P. B. Crosby Minőség = követelményeknek való megfelelés Minőséget biztosító rendszer alapja a megelőzés Működés: 0 hiba Minőség mérőszáma: a nem megfelelőségek költsége wikipedia
Minőség III. E. W. Deming minőségfilozófiájának alapvető minőségszemlélete az alábbiakat követeli meg: Állandó célokat kell kitűzni a termék vagy a szolgáltatás minőségének javítására Az alkalmazottakat úgy kell ösztönözni, hogy büszkék legyenek munkájukra és elégedettek legyenek azzal Vezetési stílus kialakítása Statisztikai módszereket kell alkalmazni a speciális hibák feltárására A folyamatos minőségjavítás fő eszköze a „PDCA elv” (ún. Deming kerék) wikipedia
Minőség IV. A használati érték kifejezője a minőség, latin eredetű szóval Qualitas, jele: Q. A piaci lehetőségeket elsősorban a termék minősége közötti különbségek határozzák meg. A minőség tehát a piaconmaradás, a sikeres kereskedelmi munka feltétele. A minőség meghatározott és elvárt igények kielégítését biztosító jellemzők összessége. wikipedia
Minőség V. Csapó Benő a minőség mai értelmezéseit rendszerbe foglalja. Négy minőségértelmezés köré rendezi a ma használatos megközelítéseket. Elsőként a mennyiség ellentét-párja értelmében használt felfogásokat veszi számba. Másodikként a színvonalhoz, a szinthez, nívóhoz kapcsolható jelentéstartalmakról ad áttekintést. Harmadikként a kifinomultság, szofisztikáltság, a kidolgozottság, a letisztultság, a nemes egyszerűség köré társítja a jelentéstartalmakat. Végül az ipari minőségbiztosítás területével zárja a sort. A minőségnek az utóbbi fogalma eredetileg – mint írja – az előírtnak megfelelő minőségre, a termék nem hibás voltára utal. (Csapó, 1999. 473-487.o.)
Rendszerszerű működés Szakparaméter a rendszerben a bemenet, a folyamat, a kimenet, a visszacsatolás-szabályozás és a korlátozás Teljesség és függetlenség wikipedia
Műhelymunka célja Mérföldkő Kapcsolódási pontok Közös elemek Hálózat Jövőkép
Hatékony műhelymunkát kívánok!