„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
„Ezt egy életen át kell játszani”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A közoktatás fejlesztésének időszerű kérdései Budapest november 22. Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető..
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
A nevelési-oktatási program előzményei
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Barcsák Marianna - KPSZTI
Oktatáspolitikai folyamatok általános háttere
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Barcsák Marianna KPSZTI
Előadás másolata:

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Brassói Sándor főosztályvezető-helyettes OKM A modernizáció rendszerszintű támogatottsága

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az EU viszonya a 21. századi iskolai környezethez, oktatási folyamatokhoz Az Európai Bizottság széleskörű társadalmi konzultációt kezdeményezett júliusában Európa iskoláit fel kell készíteni a 21. század elvárásaira Az EU államok oktatási rendszerei számos kihívással néznek szembe és a policy együttműködések legfőbb színtere egyre inkább az iskolai oktatás, a közoktatás.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A 21. századi iskoláknak alkalmasnak kell lenniük arra, hogy: Olyan tanterveket alkalmazzanak, amelyek minden tanuló számára biztosítják a kompetenciák széleskörű elsajátítását, Képessé kell tenni az egyéneket az LLL folyamatokban való aktív részvételre, Szolgálni a gazdasági érdekeket azért, hogy fenntartható és sikeres gazdasági fejlődés valósulhasson meg, Csökkenteni kell a korai iskolaelhagyók számát, az egyenlő hozzáférés esélyeinek biztosítására figyelemmel kell működnie Efficiency and Equity in European education and training systems; COM (2006) 481 final Annex to Communication from the Commission Efficiency and Equity in European Education and Training Systems,2006, S 2.2 Inclusive education and classroom practices. European Agency for Developments in Special Needs Education. Available at:

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A k ö zoktatási innováció szakmai háttere Nemzeti alaptanterv Közép, és hosszú távú közoktatási stratégiák Regionális stratégiák Nemzetközi és hazai mérési eredmények Uniós környezetbe illesztés, EU 2010 munkaprogram A munkaerőpiaci igények Az NFT I. fenntarthatósága és folytatása

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A lisszaboni folyamat és a hazai oktatáspolitika közoktatás-fejlesztés stratégia Óvoda és korai kisiskoláskor megerősítése az alapozó oktatás (1-6) meghatározó szerepe Kereszttantervi elemek és „szűk” tanterv Módszertani gazdagítás (kooperatív technikák) fejlesztő iskolai környezet kialakítása, az alkalmazható - korszerű kompetenciák definiálása ( európai kulcskompetenciák)

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt az ICT és info-kommunikáció erősítése az intézményi, fenntartói minőségpolitika ösztönzése és összehangolása a halmozottan hátrányos helyzetűek, fogyatékkal élők társadalmi integrációja az oktatás révén, szegregáció csökkentése korszerű pályaorientáció, tanácsadás LLL

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Tartalmi szabályozó elemek korszerűsítése Nat 2007 Korszerű kerettantervek ( kompetenciák, kiemelt fejlesztési területek, műveltségterületi integráció,tantárgyköziség erősítése), Oktatási programok, programcsomagok fejlesztése, Érettségi vizsgakövetelmények ( szakmai alapismeretek vizsgatárgyak), Középfokú felvételi eljárás kompetenciaközpontúsága, Országos kompetenciamérés rendszere, A támogatás formái rendszerszinten I.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A támogatás formái rendszerszinten II. Kisgyermekkori nevelés-oktatás támogatása Óvodáztatási támogatás rendszere, Óvoda-felújítási programok, ONOAP felülvizsgálat, Korai diagnosztizálás megerősítése, Óvoda-iskola átmenet támogatása, Egységes óvoda-bölcsőde létrehozásának lehetősége

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A támogatás formái rendszerszinten III. Tankönyvellátás, oktatási programok kiadása, digitális tartalmak 23/2004. OM rendelet korszerűsítése, Oktatási program miniszteri kiadása, Rendszerszintű folyamatszabályozás, Kompetenciaalapú tankönyvvé nyilvánítás meghatározása, Digitális tananyag akkreditáció és árkolát, suliNet, és SDT, Informatikai támogatások a költségvetésből,

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A támogatás formái rendszerszinten IV. Pedagógiai bevezető-kezdő, alapozó szakasz támogatása Szöveges értékelés, minősítés Tanulóhoz igazodóbb oktatási folyamatok ösztönzése, évismétlés korlátozása, 5-6. évfolyamok, nem szakrendszerű oktatás, Csoportmódszer, kooperáció, projekt, fejlesztő értékelés erősítése, Egységes iskola, komprehenzív iskolamodellek

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A támogatás formái rendszerszinten IV. A pedagógus-továbbképzési rendelet módosítása Új fogalmak: -Szakmai megújító képzés, -Vezetőképzés, -A pedagógus továbbképzésbe beszámítható új képzési formák Újdonságok a pedagógus-továbbképzést akkreditáltató és indító intézmények számára

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Projekt megnevezése: 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap, az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a Magyar Állam társfinanszírozásával valósul meg. „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Köszönöm a figyelmet!