„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Közoktatás-fejlesztési projektek az Európai Unió
Oktatási esélyegyenlőség és integráció
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Barcsák Marianna KPSZTI
Előadás másolata:

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Esélyegyenlőség és Integráció Eredmények a közoktatásban HEFOP „A” és TÁMOP Kovács Gábor esélyegyenlőségi igazgató Esélyegyenlőség Integráció Eredmények

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben” HEF OP „A” intézkedés ( ) Célok: 1, Oktatási esélyegyenlőség - a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára 2, Befogadó közoktatási környezet és módszertani gyakorlat - szegregációmentes, az együttnevelés sikerét erősítő programok széleskörű terjesztése 3, Fenntarthatóság megalapozása, eredmények disszeminációja Esélyegyenlőség Integráció Eredmények

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Esélyegyenlőség Integráció Eredmények Pedagógusképzési programcsomagok kifejlesztése, tesztelése Pedagógus-továbbképzési programok és szakértői képzések kifejlesztése és megvalósítása; A társadalmi érzékenységet, ill. az integrációs oktatás iránti pozitív hozzáállást növelő képzések kidolgozása és megvalósítása helyi döntéshozók, a fenntartók képviselői és nem pedagógus szakemberek számára; Az integrált oktatás know-how-jának kifejlesztése, módszertani adatbank létrehozása, RSZM működtetése, hiánypótló szakirodalom kiadása Kutatási programok, prevenciós módszerek és modellek kidolgozása az idő előtti iskolaelhagyás megelőzésére és a lemorzsolódás kockázatának korai felismerésére. (pl. tanodasztenderd) A fejlesztéseket és a fejlesztések eredményeinek fenntarthatóságát támogató kutatások, beválás-vizsgálatok Tevékenységek:

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Eredmények 1.: Számokban az együttnevelésre felkészítő pedagógus továbbképzésekről: 11 db az IPR egyes elemeihez kapcsolódó akkreditált képzési csomag (projektp., drámap., óvoda-iskola átmenet, kooperatív oktatás, stb...) 223 tréner/mentor 828 képzés 8934 pedagógus tanúsítvány 4,52 elégedettségi érték a képzésekkel 4,778 elégedettségi érték a trénerekkel Esélyegyenlőség Integráció Eredmények

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Esélyegyenlőség Integráció Eredmények Az oktatási intézmények társadalmi környezetének szólóan 6 képzési csomag kifejlesztése történt meg, ebből 5 került akkreditálásra. Ezen képzéseinken 2318 résztvevő szerzett tanúsítványt. „A „Diszkrimináció mentes közoktatás” című képzésen résztvevők 96%-a a jövőben is részt venne hasonló képzésen, és ugyanilyen arányban ajánlanák másoknak is ezt a képzést.” Eredmények 2.:

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Eredmények 3. Gyakorlati kézikönyvek, módszertani leírások és módszertani, elméleti és stratégiai alapművek kiadása és ingyenes biztosítása a pályázati nyertes intézmények részére. Esélyegyenlőség Integráció Eredmények

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Esélyegyenlőség Integráció Eredmények Gyakorlati kézikönyvek, módszertani leírások és módszertani, elméleti és stratégiai alapművek kiadása és ingyenes biztosítása a pályázati nyertes intézmények részére. „Alapművek” (példák): -Michael S. Knapp: Hogyan tanítsuk hatékonyan a hátrányos helyzetű tanulókat -Lisa Delpit: Mások gyermekei -Thomas L. Good & Jere E. Brophy: Nyissunk be a tanterembe -J.Oakes-M.Lipton: A tanítással változó világ -Rapos Nóra – Lénárd Sándor: Az adaptivitás szemlélete -Dr. Torgyik Judit: Multikulturális tartalmak a pedagógiában -Arató Ferenc- Varga Aranka: Együtt-tanulók kézikönyve -Kereszty Zsuzsa -Lányi Marietta: Könyv a differenciálásról -Radnóti Katalin: A projektpedagógia, mint az integrált nevelés egy módszere „Jó gyakorlatok” (példák): -Dr. Torda Ágnes: Hatékony tanulómegismerés -Karlowits-Juhász Orchidea: Utak a projektpedagógiához -Kaposi László: Drámapedagógiai műhelygyakorlatok -Kereszty Zsuzsa -Zilahiné Gál Kata: Az Óvoda iskola átmenet problémái -Knausz Imre: Mit kezdjünk az értékeléssel? -Sallai Éva: Kapcsolaterősítő élmények az iskolában -Arató Ferenc: kooperatív tanulásszervezés az integráció szolgálatában -L. Ritók Nóra: Nézzünk körül együtt -Dr. Torgyik Judit: Világjáró

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Esélyegyenlőség Integráció Eredmények A program hatásai a kutatások, beválásvizsgálatok alapján: Mind a hátrányos helyzetű, roma és nem roma, mind a nem hátrányos helyzetű tanulók kognitív képességei, önértékelése, szociális kompetenciái, előítéletmentes gondolkodása mérhetően változott az IPR alkalmazás hatására Az együttnevelést támogató oktatási módszerek alkalmazásának hatására gyerekközpontú, személyközpontú irányba mozdultak el az intézmények, pedagógusok Az órai tevékenységek nagyobb része motiváló, didaktikusabb szervezésű, mozgásos és /vagy kreatív

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Esélyegyenlőség Integráció Eredmények A folytonosság biztosítása: „Oktatási esélyegyenlőség és integráció” TÁMOP kiemelt projekt A kiemelt projektet a három szakterületre épített irodáinkban valósítjuk meg. Országos Oktatási Integrációs Hálózat Esélyegyenlőségi Iroda Pedagógiai Módszertani és Fejlesztési Iroda A fejlesztések pályázatos konstrukciókhoz kapcsolódnak (3.1.4, 3.3.2, 3.3.3, 3.3.4, 3.3.5, 3.3.6, 3.3.7)

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Esélyegyenlőség Integráció Eredmények 250 integrációs folyamat-tanácsadót képeztünk 1653 támogatott tagintézménnyel állunk szolgáltatói kapcsolatban Beóvodázási felelősök számára akkreditált továbbképzés került kifejlesztése Az Életpálya-felmérés során , 2006 májusában nyolcadik évfolyamos tanuló iskolai pályafutását követjük nyomon, minden év őszén/telén, rendszeres egyéni kérdezőbiztosi kikérdezéses módszerrel. A programban már három hullám lekérdezése zajlott le.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Esélyegyenlőség Integráció Eredmények A felülvizsgálati program keretében: 914 vizsgálat 60 esetben a javaslat visszahelyezés, a fogyatékosság megszűnt, többségi tantervű oktatásba kerül vissza a tanuló Felülvizsgálati programhoz kapcsolódó szakértői hálózat – Educatio által fejlesztett és szervezett képzések keretében: 23 kiképzett szakszolgálati esélyegyenlőségi szakértő 11 kiképzett visszahelyezést támogató mentor 8 kiképzett cigány anyanyelvi segítő a vizsgálatokhoz Esélyegyenlőségi Iroda Eredmények

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Esélyegyenlőség Integráció Eredmények Európai Uniós (ROP, TIOP , TÁMOP3.1.4., TÁMOP3.2.2., TÁMOP , LHH) és hazai források közoktatási esélyegyenlőségi dokumentációjának elkészítése kapcsán 1246 településen már kint voltak/vannak szakértőink 101 képzett esélyegyenlőségi szakértőnk van, 80 fő OKM, 21 fő Educatio kht. (aktívan dolgozik összesen 80 fő) ROP – esélyegyenlőségi szempontból relevancia vizsgálatot végeztünk 253 nyertes pályázat - 121db 40%-os település Összesen elnyert támogatási összeg: 18,2Mrd Ft. Az összes 40%-os települések részére elnyert támogatási összeg: 16,6Mrd Ft ÖTM számára 1184db pályázat esélyegyenlőségi relevancia vizsgálatát szintén elvégeztük. Esélyegyenlőségi Iroda Eredmények

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Esélyegyenlőség Integráció Eredmények Képzések fejlesztése: -Az IPR alkalmazására, hatékony együttnevelésre felkészítő 3 db 30 órás akkreditált pedagógus továbbképzés (Integrációra érzékenyítő (IPR- Light) továbbképzési program, "Középiskolai- IPR továbbképzési program, "Óvodai IPR továbbképzési program) -Az IPR alkalmazására, hatékony együttnevelésre felkészítő pedagógus továbbképzésekhez kapcsolódó 60 órás, akkreditált képző/mentor képzés -3 db 90 órás, akkreditált komplex módszertani mentor továbbképzés -Felnőttképzést fejlesztettünk a tanodai szakmai vezető pedagógusok részére -Pedagógus képzés számára további 6 szakmódszertani és tantárgyi fejlesztés Pedagógiai Módszertani Fejlesztési Iroda Eredmények

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Esélyegyenlőség Integráció Eredmények Köszönöm a figyelmet! Kovács Gábor igazgató Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Esélyegyenlőségi Igazgatóság

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Projekt megnevezése: 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap, az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a Magyar Állam társfinanszírozásával valósul meg. „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt