Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár A Belügyminisztérium közúti közlekedésbiztonsággal kapcsolatos feladatai 2011-2013. között „Hogyan tovább? Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után” konferencia Budapest, 2010. november 30.
Közlekedésbiztonság napjainkban A közúti közlekedés biztonsága fontos társadalmi probléma 2009-ben csaknem 35.000 ember vesztette életét közúti balesetben az EU közútjain Ez Szekszárd lakosságának felel meg A balesetek által okozott kár: 130 milliárd EUR/év
Közlekedéspolitikai koncepciók időszaka Európai Unió: Fehér Könyv 2001-2010 3. Európai Közúti Biztonsági Akcióprogram (2003-2010) Tagállamok közlekedésbiztonsági programjai Új EU program: 2011-2020 Magyarország: „Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015” Három éves akcióprogramok: - 2008-2010 - 2011-2013
Az Európai Unió közlekedésbiztonsági programja (2011-2020.) Az EU Bizottság 2010. július 22-én fogadta el Cél: A közúti balesetek halálos áldozatainak felére csökkentése a következő évtized végére Stratégiai célok: Gépjárművek biztonságát javító intézkedések Biztonságosabb közúti infrastruktúra kiépítése Intelligens technológiák ösztönzése A közúthasználók nevelésének és oktatásának javítása Hatékonyabb közúti ellenőrzések A közúti sérülésekkel kapcsolatos intézkedések A motorkerékpárosok közlekedésbiztonságának javítása.
Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2011-2013.
Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2011-2013. A Közúti közlekedés biztonságosabbá tétele Magyarországon Küldetés A személysérüléses közúti balesetek és halálos áldozatok számának csökkentése Célkitűzés személyi tényező fejlesztése szabályozási háttér korszerűsítése Infrastruktúra fejlesztése hatékonyabb közúti ellenőrzés korszerű baleset-megelőzési tevékenység Főbb beavatkozási területek
Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram 2011-2013. A közúti balesetek halálos áldozatainak száma 2013-ban ne haladja meg a 708 főt. (2001-ben 1239 fő volt) Jövőkép
A Belügyminisztérium főbb feladatai: Hatékony közúti ellenőrzések biztosítása Korszerű baleset-megelőzési tevékenység Megfelelő szabályozási háttér kialakítása
Kiemelt szabályozási feladatok 2011 - 2013 Legfontosabb feladat: fellépés a külföldi hatósági jelzéssel ellátott járművek vezetői által elkövetett szabályszegésekkel szemben Szigorúbb szabályozás a kezdő vezetők vonatkozásában Járművezetés ittas, ill. bódult állapotban Védtelen közlekedők biztonsága Segédmotoros kerékpárosok közlekedése Hatékonyabb szabályozási háttér a közúti ellenőrzések biztosítására Felülvizsgálatok (közúti közlekedési előéleti pontrend-szer, objektív felelősség, közigazgatási bírság stb.)
Köszönöm a figyelmet!